امام جمعه مهريز:

عمل امام (ره) اثبات پيروزي خون بر شمشير بود

یزدفردا : امام جمعه شهرستان مهريز گفت: عمل امام خميني (ره) اثبات تحقق گفتار پيروزي خون بر شمشير بود.

حجت‌الاسلام علي برهان امروز در گفتگو با یزدفردا اظهار داشت: پيامبران افراد صالحي بودند كه خداوند براي هدايت بشر روي زمين آنها را انتخاب كرد و هرچه بشر نياز داشت، از طريق وحي براي هدايت انسان به آنها الهام كرد.
وي افزود: خداوند از طريق وحي مي‌گويد: «اي بشر هر چه از آسمان بر شما نازل شده ارزشمند و قيمتي هستند و در اين ميان دين خدا بر شما ارزشمندتر است».
برهان تاكيد كرد: اگر انسان در برابر ظلم ايستادگي كند، دين او پاينده است، همان‌طور كه امام راحل در برابر ظلم بپا خواست و پيروز شد و عمل او اثبات تحقق گفتار پيروزي خون بر شمشير بود و گفتار او نشانه اصل اسلام و سخن بزرگان دين است.
امام جمعه مهريز يادآور شد: قرآن به انسان‌ها آموخته است كه پيروزي از آن مستضعفان است و نمونه بارز آن پيروزي ظاهري يا كشته شدن در راه خداست و در اين راه جان ناقابل فداي دين مي‌شود و مصداق كوچك اين پيروزي شهيد فهميده و مصداق بزرگ آن امام حسين (ع) است.
وي ادامه داد: هجرت امام حسين (ع) از مكه نشانه آن است كه كعبه، كوي عشق حسين (ع) در ميان قلب مومنان قرار دارد.
برهان يادآور شد: اسلام به حسين(ع) آموخت كه براي آبياري دين اسلام مقاله و بيانيه اثري ندارد و بايد در عمل اين فداكاري ثابت شود، بنابراين امام حسين (ع) براي حفظ دين اسلام تحمل مشقت‌هاي فراوان را براي خود و خانواده تحمل كرد تا اسلام زنده بماند.
امام جمعه مهريز تاكيد كرد: بر همين اساس تبيين واقعه عاشورا و اهداف امام حسين(ع) از اين قيام سرخ در ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان براي مردم ضروري است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا