امام جمعه مهريز:

دانشگاهيان مقابل هجمه‌هاي كفر سكوت نكنند

یزدفردا: امام جمعه مهريز گفت: امروز منشا بسياري از اقدامات عليه دين از دانشگاه‌ها سرچشمه مي‌گيرد و دانشگاهيان نبايد در مقابل اين هجمه‌هاي كفر سكوت كنند.

حجت‌الاسلام علي برهان امروز در گفتگو با صادقی خبرنگار یزدفردا در مهريز اظهار داشت: ما بايد به خود بقبولانيم كه در دانشگاه‌ها بايد يك انقلاب جانانه صورت گيرد زيرا هر فردي كه مي‌خواهد اقدامي عليه دين انجام دهد، در مرحله نخست سراغ دانشگاه و دانشگاهيان مي‌رود.
وي با اشاره به مصداق‌هايي از اين هجمه‌ها در دانشگاه‌ها از عدم عكس‌العمل برخي دانشجويان و استادان انتقاد كرد.
امام جمعه مهريز خاطرنشان كرد: يكي از استادان دانشگاهي اساس وحي را زير سئوال برد، چند سال پيش ورق پاره‌هاي با عنوان آزادي قلم با سطح گسترده‌اي در كشور توزيع شد و در دانشگاه‌هاي كشور به ويژه دانشگاه علم و صنعت پخش شد كه عصمت حضرت فاطمه زهرا (س) را پديده‌اي مشكوك ذكر مي‌كرد اما اين اعمال كه مصاديق بارز ضديت با دين بود، مورد انتقاد قشر از عظيمي از دانشجويان قرار نگرفت در حالي‌ كه در سال 1356 عليه امام راحل (ره) جمله‌اي توهين‌آميز گفته مي‌شود و طلبه‌ها به اعتراض پرداختند و كتك خوردند.
برهان با تعميم اين حركات به هتك‌ حرمت‌هاي اخير بيان داشت: چرا دانشگاهيان در مقابل هجمه‌هاي كفر عليه اسلام سكوت كرده و قيام نمي‌كنند، چرا عكس‌العملي از خود نشان ندادند تا عده‌اي از اين سكوت استفاده كرده و در روز عاشورا پرچم امام حسين (ع) را آتش بزنند و آن فاجعه عظيم را به بار بياورند.
وي تصريح كرد: همه آحاد ملت ايران به پاس حرمت قطره قطره خون شهدا وظيفه دارند كه به حكم قرآن از دين اسلام و دين خدا پاسداري كنند و ياوران اين دين الهي را همراهي و ياري كنند و همه مردم ايران اسلامي مسئولند اگر از دين اسلام مراقبت نكنند و در اين امر كوتاهي كنند.
امام جمعه مهريز با اشاره به اغتشاشات اخير خطاب به سران اغتشاشات خاطرنشان كرد: اي جنبش سبز اموي، اي نسل بني‌اميه، شماها چگونه مي‌خواهيد با اين اعمال و رفتار خود كشور ايران اسلامي را اداره كنيد، شماهايي كه به قرآن و ولايت و ائمه اطهار (ع) به ويژه سالار شهيدان توهين كرديد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا