عوامل ايجاد فتنه اجتماعي ( 3 )

حجت الاسلام  احمد نباتي



… ادامه از مطلب قبلي.



* گام دوم: اين بدعت گذاران در گام دوم براي اين که بتوانند دين را از صحنه­ي فردي هم کنار بزنند و جامعه را از عطر خوش دين تهي کنند، هجمه­ي سنگيني را عليه احکام فقهي و عملي اسلام آغاز کردند. آنها از پيامبر اکرم (صلي­الله­عليه­واله) و ديگر معصومين (عليهم­السلام) شروع کرده و اسوه بودن آنها را با زبانهاي مختلف زير سؤال بردند. سپس وحي را خدشه دار کرده و قرآن را هم به انحاء مختلف زير سؤال بردند. در نهايت تبعيت از دين را افيون ملتها و سبب عقب ماندگي جامعه­ي مسلمين دانستند.


نفي اسوه بودن معصومين (عليهم­السلام) :

گفتار و رفتار فاطمه نمي­تواند الگوي زنان ما باشد! (عبد الکريم سروش، مجله­ي زنان، ش59، دي ماه 1378)

معصومين فقط در کليات و اصول اسوه هستند نه در فروع و جزئيات. (محسن کديور، ماهانه­ي کيان، بهمن ماه 1377)

ائمه­ي معصومين در بعد ظاهري و حکومت از خطا مصون نيستند! (عبد الکريم سروش، نشريه­ي کيان، شماره­ي 44)

تفکر شيعي موجب انحطاط مملکت و مانع دمکراسي است. (غلامرضا سالار بهزادي، روزنامه­ي صبح امروز، ص8 ، 23/08/78)

نا کار آمد جلوه دادن احکام فقهي اسلام و عدم لزوم تبعيت از آن:

فتاواي فقيهان فقط براي خودشان حجّيت دارد! (محمد مجتهد شبستري، مجله­ي بعثت، ش935، ص1و7، 03/06/77)

قوانين شرعي در مورد زنان ظالمانه است! (مهر انگيز کار، روزنامه­ي آزادگان، 07/11/78)

ايجاد خدشه در وحي:

وحي براي نسلهاي بعد از پيامبر قابل فهم نيست چون کدهاي مشترک زباني به مرور زمان از بين مي­رود علامه بر اينکه وحي زباني ناقص است! (احمد نراقي، هفته نامه­ي آبان، ش59، ص4، 11/10/77)

زير سؤال بردن قرآن کريم:

اينکه آيا منظور از وحي همين قرآن است جاي بحث دارد؟! و اينکه آيا در کتاب تحريفي حاصل نشده جاي بحث است؟! آيا در طول زمان قرآن کم و زياد نشده است؟! (يوسفي اشکوري، هفته نامه­ي پيام هاجر، ش29)

قرآن قابل نقد است! (حبيب الله پيمان، هفته نامه­ي هاجر، 13/09/78)

قرآن، قابل نقد عقلي و تجربي است! (حبيب الله پيمان، هفته نامه­ي هاجر، ص6، 23/09/78)

قصه­ي حضرت يوسف در قرآن کريم و مقاومت او در برابر زليخا محال است درست باشد. (ح ـ م، تبريز، روزنامه­ي صبح امروز، خرداد ماه 1378)

قوانين شرعي در قرآن در مورد زنان ظالمانه است! (مهر انگيز کار، روزنامه­ي عصر آزادگان، 07/11/78)

معرفي دين به عنوان عامل عقب ماندگي ملتها :

دين نه تنها افيون توده­ها علاوه بر آن افيون حکومتهاست، زيرا هم باعث فريب مردم مي­شود و هم فريب حکومتها! (هاشم آغاجري، کيهان، 29/05/79)

* گام سوم: دجالهاي زمان در گام سوم بعد از تهي کردن جامعه از اعتقادات ديني، در صدد گرفتن تنها سلاح دفاعي مسلمين ـ که همان فرهنگ جهاد و شهادت و روحيه­ي ظلم ستيزي و تن به مذلت ندادن است ـ بر آمدند. براي اين کار ابتدا از سيره­ي پيامبر اکرم (صلّي­الله­عليه­وآله) و ديگر معصومين (عليهم­السلام) شروع کرده و با معيوب دانستن آن، فرهنگ ظلم ستيزي و جهاد و شهادت را مورد هجمه­ي سنگين خود قرار دادند.

زير سؤال بردن فرهنگ ظلم ستيزي اهل بيت (عليهم­السلام).

اگر در جنگهاي احد ـ خندق ـ بدر ـ صفين ـ پيامبر و اميرالمؤمنين کفار را نمي­کشتند واقعه­ي کربلا به وجود نمي­آمد! (روزنامه­ي همشهري، 31/02/1378)

با قيام امام حسين در آغاز سال 61 هجري اميد براي اصلاح سامان سياسي جامعه در سطح کلان آن نيز بر باد رفت! (روزنامه­ي بهار، شماره­ي صفر، 19/02/79)

معاويه گفته بود امام حسين را نکشيد و يزيد هم فرمان کتبي مبني بر کشتن حسين نداده بود و در تاريخ هم هيچ سندي وجود ندارد که يزيد فرمان قتل امام حسين را داده باشد! (لطف الله ميثمي، هفته نامه­ي هاجر، ص12، 23/01/79)

جهاد در جايي معني دارد که مجاهد مطمئن باشد پيروز مي­شود وگرنه چنين جهادي بي­معناست! (محمد تقي فاضل ميبدي، روزنامه­ي نشاط، ارديبهشت ماه 1378)

مذموم شمردن فرهنگ جهاد و شهادت.

فرهنگ شهادت خشونت آفرين است! (عبد الکريم سروش، روزنامه­ي نشاط، ص6، 12/03/78)

هر گونه خشونتي از ساحت مقدّس پيامبر اسلام به دور است! (عباس سليماني، روزنامه­ي خرداد، ص6، 07/07/78)

تقبيح روحيه­ي ظلم ستيزي ملّت غيور ايران.

امروز ديگر ملت ايران رابطه­ با امريکا را رابطه­ي گرگ و ميش نمي­داند! (روزنامه­ي جهان اسلام، ص2، 31/01/78)

اشغال لانه­ي جاسوسي امري عبث بود و زيانهاي جبران ناپذيري براي مردم ايران به بار آورد! (ابراهيم يزدي، هفته نامه­ي آبان، ش49، ص6)

ايران بايد از مواضع خود در مورد فلسطين عقب نشيني کند! (پرويز ورجاوند)

مخالفت با اسرائيل مبناي فقهي و حقوقي ندارد ـ زيرا اسرائيل اهل بغي نيست و کيان اسلام را هم به خطر نينداخته تا به اين بهانه با او مبارزه کنيم ـ امروزه مسلمانان در اسرائيل به راحتي زندگي مي­کنند و اسرائيل هم با آنها جنگ ندارد! (محمد جعفر هرندي، هفته نامه­ي آبان، ش120، ص7، 20/01/79)

ادامه دارد . . .

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا