امام جمعه مهريز:

مگر مهريز ديوار كوتاهي است كه هر كس روي آن مي‌نشيند و به دنبال فرسودگي آن است

  • يزدفردا: امام جمعه مهريز با اشاره به روند ساخت دانشگاه امام صادق (ع) مهريز گفت: سد 18 ساله‌اي كه برخي مسئولان در راه ساخت اين دانشگاه ايجاد كرده بودند، در زمان دولت نهم و دهم شكسته شد.
به گزارش يزدفردا از مهريز، حجت‌الاسلام علي برهان صبح امروز در جمع مردم و مسئولان شهرستان مهريز اظهار داشت: پروژه عظيم فرهنگي دانشگاه امام صادق (ع) در اين شهرستان با گذشت چند سال ساخت دانشگاهي جامع در شهرستان محروم مهريز آغاز شد.
وي افزود: دانشگاه امام صادق (ع) يك دانشگاه سراسري است و تنها متعلق به مهريز و كرمان و فارس نيست بلكه كشوري است و برخي افراد نيز به همين دليل با ساخت اين دانشگاه مخالف و مسئله احداث آن را سياسي كرده بودند.
امام جمعه مهريز خاطرنشان كرد: در آن زمان بارها به مسئولان گوشزد كرديم كه مگر مهريز ديوار كوتاهي است كه هر كس روي آن مي‌نشيند و به دنبال فرسودگي آن است، نتيجه نداد اما هم‌اكنون آن مسئولان كارشكن بشنوند كه با مقاومت، بالاخره ساخت دانشگاه امام صادق (ع) مهريز آغاز شد.
برهان خطاب به افرادي كه مانع پيشرفت اين شهرستان مي‌شدند و هم‌اكنون نيز برخي از آنها در صدد تحقق اين هدف خود هستند، تصريح كرد: شهرستان مهريز ديوار كوتاهي نيست كه هر كسي به خود اجازه بدهد روي آن بنشيند و فرسايشي نابودش كند.
وي تاكيد كرد: مهريز اگرچه نزد برخي‌ها ديوار كوتاه است اما ما مسئولان و مردم اين ديار از جنس سنگ خارا و ضد ضربه هستيم و مقاومت كرده و مي‌كنيم.
امام جمعه مهريز اضافه كرد: هر چند در دوره‌هاي گذشته به مهريز ظلم شده اما مردم اين ديار همواره آرام و نجيب بوده‌اند و تاكنون نيز براي به دست آوردن دانشگاه امام صادق (ع) مقاومت كرده‌اند.
برهان بيان داشت: به كمك آقاي روستايي، فرماندار سابق مهريز، 200 هكتار زمين براي دانشگاه در نظر گرفتيم و به كمك ديگر فرماندار اين شهرستان نيز امتياز برق و امور مقدماتي آن انجام شد اما با وجود استاندارهاي كثيري كه آمدند و دفتر فني‌هاي استانداري‌ها كه متوجه جامع بودن طرح دانشگاه امام صادق (ع) شده بودند و تن به تاييد اين دانشگاه نمي‌دادند، اين پروژه بالاخره اجرايي شد.
وي گفت: با انتخاب احمدي‌نژاد و انتصاب دكتر عاصي به سمت استاندار يزد اين مسئله در كوتاه‌ترين زمان حل شد.
امام جمعه مهريز اضافه كرد: هر چند مدت زمان استاندار بودن عاصي طولي نكشيد اما از آنجا كه وي فردي متدين بود با برخورد با دفتر فني استانداري در زمينه طرح جامع دانشگاه، طلسم كارشكني‌ها شكست و طرح جامع دانشگاه آماده شد.
برهان گفت: مسئله مجوز دانشگاه از شورايعالي گسترش با مقاومت بنده و حمايت آيت‌الله مهدوي كني و پيگيري‌هاي مستمر فرماندار مكتبي شهرستان حل شد و هم‌اكنون مجوز تاسيس دانشگاه نيز اخذ شده است.
امام جمعه مهريز خاطرنشان كرد: مبلغ يك ميليارد تومان نيز رئيس جمهور به اين دانشگاه كمك كرده است كه اميدواريم در سفر آتي به استان يزد، مبالغي ديگر را به اين امر اختصاص دهند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود ادامه داد: در سال 1370، كروبي در زمان مسندش به دفتر من آمد و گفت «ما زماني با هم رفيق بوديم و اتاقمان در كنار هم بود و هم‌اكنون من 100 ميليون تومان مي‌دهم تا در مهريز دانشگاه شاهد احداث كنيد.»
برهان تصريح كرد: من خوشحالم كه آن زمان استقبال نكردم زيرا دانشگاه شاهد پاتوق چپي‌هاست و با مقاومت امروز شاهد احداث دانشگاه امام صادق (ع) هستيم.
امام جمعه مهريز با اظهار تاسف از وضع موجود در دانشگاه‌ها گفت: هم‌اكنون شاهد كلاس‌هاي مختلط و پيامدهاي منفي آن در بسياري موارد هستيم اما وضعيت در دانشگاه امام صادق (ع) به اين منوال نيست. شهرستان مهريز با جمعيتي بالغ بر 45 هزار نفر در 35 كيلومتري جنوب استان يزد واقع شده است


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا