امام جمعه مهريزخطاب به مردم شهرستان :

بياييد باتعامل با يكديگر برنامه‌ريزي كرده و تكليف بسترهاي فسادپروري در مهريز را روشن كنيم.

یزدفردا :  امام جمعه مهريز خواستار برچيده شدن بي‌عفتي‌ها از برخي مراكز آموزشي به ويژه برخي دانشگاه‌ها شد.
به گزارش یزدفردا ، حجت‌الاسلام علي برهان در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره به اينكه مديريت در برخي دانشگا‌ه‌هاي كشور و استان يزد به مسئله حجاب و عفاف بي‌توجه است، اظهار داشت: افرادي كه امروز در دانشگاه‌ها تحصيل مي‌كنند، مادران و پدران آينده هستند و قرار است يك خانواده را اداره و تربيت كنند و اگر آنها در دانشگاه‌ها به لحاظ فكري و اعتقادي تقويت نشوند، در آينده با مشكلات عديده‌اي روبه‌رو مي‌شويم.
وي با تاكيد بر اينكه اصلي‌ترين وظيفه در راستاي حفظ حجاب و عفاف و ترويج پاكدامني در دانشگاه‌ها بر عهده روساي دانشگاه‌هاست، افزود: روساي دانشگاه‌ها در مقابل فرزندان آينده مسئولند چراكه پدران و مادران آنها دست‌پرونده آنها و اساتيد دانشگاه‌ها هستند.
برهان با اشاره به اينكه دشمنان تهاجم فرهنگي خود را از مراكز مهم ما نظير دانشگاه‌ها آغاز كرده‌اند، بيان داشت: دشمن مي‌خواهد جوانان ما همچون جوانان غربي مانند خوك شهوت‌پرست باشند و بر اين امر در دانشگاه‌ها و بر روي عده‌اي دانشجونما كار مي‌كند و متاسفانه برخي روساي دانشگاه‌ها نيز از اين موضوع غافلند و تنها به مسائل آموزشي بها مي‌دهند.
وي با تاكيد بر اينكه علم اخلاق بايد در دانشگاه‌ها پررنگ‌تر شود، افزود: دانشجويان امروز، مسئولان آينده كشورند بر همين اساس اخلاق‌مداري بايد ركن نخست تربيت و پرورش آنها باشد.
خطيب جمعه مهريز برخي مراكز علمي مختلط كه بي‌توجه به اصول اعتقادي در حال فعاليت هستند را بسترساز فساد در جامعه خواند و تاكيد كرد: اين مراكز بايد تعطيل شوند.
برهان با بيان اينكه به جز مراكز علمي، فساد و بي‌حجابي در كوچه و خيابان نيز رواج يافته است، خاطرنشان كرد: اين امر براي دارالعباده يزد به ويژه شهرستان شهيدپرور مهريز با مردمي متدين زيبنده نيست و مردم بايد با يكديگر يكي شوند و به مبارزه با فساد و بي‌عفتي و بي‌حجابي بپردازند.
وي تاكيد كرد: اينها مشكلات امروز جامعه اسلامي است و افراد خشك مقدس كه تنها به نماز و روزه و نماز جمعه مي‌پردازند بايد از عرصه مديريت كنار بروند زيرا حناي آنها ديگر نزد ما رنگي ندارد زيرا آنها به اصل مسائل اعتقادي نظير عفاف بي‌توجهند.
برهان اظهار داشت: اكنون زماني است كه مردم بايد به صحنه بيايند و اجازه ندهند برخي بي‌عفت‌ها و بي‌حياها جوانان آنها را نيز به گرداب بي‌حيايي بكشانند.
خطيب جمعه مهريز خطاب به نمازگزاران تاكيد كرد: اگر من در اينجا حقي به گردن شما دارم، از شما نخواهم گذشت، اگر در نماز جمعه فقط شنونده باشيد و هيچ اقدامي انجام ندهيد.
وي افزود: ارتباط مردم بايد با امام جمعه شهر بيشتر باشد تا با تعامل با يكديگر برنامه‌ريزي كرده و تكليف بسترهاي فسادپروري در مهريز را روشن كنند.
برهان در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه با اشاره به هفته منابع طبيعي اظهار داشت: وجود فضاهاي سبز در سطح استان كويري يزد يك ضرورت است و اين فضاها بايد روزبه‌روز گسترش يابند.
وي تأكيد كرد: عموم مردم بايد دولت را در توسعه فضاي سبز ياري كنند و در حفظ و توسعه منابع طبيعي كوشا باشند.
برهان همچنين با اشاره به هفته احسان و نيكوكاري، از حضور هميشه در صحنه مردم مهريز در مراسم جشن نيكوكاري و كمك‌هاي آنها قدرداني كرد و افزود: مردم مهريز همواره در سطح استان در ارائه كمك و صدقات به محرومان پيشتاز بوده‌اند.
وي اظهار اميدواري كرد: روزي فرا رسد كه با ياري مردم هميشه در صحنه اقصي‌نقاط كشورمان، فقر و تهي‌دستي از جامعه اسلامي رخت بربندد زيرا فقر مي‌تواند ريشه بسياري از بداخلاقي‌ها و ناهنجاري‌هاي اجتماعي باشد.
شهرستان مهريز با جمعيتي بالغ بر 45 هزار نفر در 30 كيلومتري جنوب استان يزد واقع شده است

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا