گزارشي از فعاليت اصلاح طلبان يزدي بر عليه دولت نهم 
  "فقط كافي است به حجم اخبار ،شايعات و تهمت هايي كه اين روزها از سوي اصلاح طلبان يزدي بر عليه چهره هاي شاخص اصولگرايان مطرح مي شود نگاه كنيد ؟
فضاي رسانه هاي استان  نيز طي روز هاي گذشته به تخريب عملكرد دولت در استان اختصاص داشته و اين در حالي است كه احزاب سياسي اصلاح طلب يزدي هر كدام "آشكارا" و "مخفيانه" با برگزاري جلسات "ستاد ضد عدالت "نقش مهمي را در اين زمينه ايفاء كرده اند .

گزارش ذيل سعي مي كند به تحليل اين موضوع بپردازد

حزب مشاركت
حزب مشاركت در يزد يكي از احزاب پر نفوذ وپر قدرت در ميان احزاب اصلاح طلب به حساب مي آيد . پر نفوذ از آن لحاظ كه غلامعلي سفيد از اعضاي شوراي مركزي اين حزب هم اكنون رياست شوراي هماهنگي اصلاح طلبان يزدي را به عهده دارد و تمام احزاب اصلاح طلب يزدي حتي وقتي مي خواهند آب بنوشند بايد از وي اجازه بگيرند !!!وپر قدرت از آن لحاظ كه او زماني نه چندان دور بالاترين چهره اجرائي استان بوده و نوچه هاي او هنوز دردستگاههاي اجرائي داراي نفوذ و قدرت هستند (از پست معاونت سيا سي گرفته تا كارشناسان جزءدستگاههاي اجرائي ).
به هر حال از سفيد به عنوان مرد " سايه"نام مي برند كه جلسات مهم خود را به صورت محفلي برگزار مي كند .با اين حال مشاركت با رهبريت مادي و معنوي " سفيد" وهدايت آرام" خانم عباسقلي زاده" در تلاش است كه به نوعي علاوه بر اينكه نيرو هاي خود را براي انتخابات آماده كنند با زير سئوال بردن عملكرد دولت نهم به خصوص در حوزه اقتصاد حزبي پيروز لقب بگيرند .

 در اين زمينه مي توان به اين گفته "سفيد"نيز اشاره كرد كه گفته "ماهي يكدفعه  چهره هاي سر شناس را به يزد مي آوريم تا پيروز انتخابات باشيم"اما چهره هايي كه به يزد مي آيند (همانند صفدر حسيني )با زير سئوال بردن عملكرد اقتصادي و چه بسا عنوان كردن محدود شدن فعاليت هاي سياسي از سوي دولت نهم در تلاشند كه با تخريب و افتراءگام موثري را بردارند.

سازمان مجاهدين انقلاب

سازمان مجاهدين انقلاب در يزد يك سازمان مخفي است .به عبارتي يك شبكه زير زميني "پنهان ساز"و مخفي كار ".كه با بازي هاي آرام بدون درگيري مستقيم با افكار عمومي سعي مي كند و  از آن سود مي جويد.منابع آگاه از برگزاري جلساتي در مورد تحليل وضعيت سياسي استان است ،در اين سازمان خبر مي دهند (پنجشنبه شب ها ).
سراج الدين وحيدي(نماينده اسبق مردم ميبد و تفت )؛قاسمي (رئيس سابق هلال احمر ) ؛جعفري ندوشن (معاون فعلي بورس يزد )پاكزاد (فعال سابق دانشجوئي كه سابقه بازداشت به دلايل سياسي دارد )؛حمزه غالبي (دبير سابق سياسي انجمن اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي يزد )اعضائي هستند كه گفته مي شود عضويت آنها در اين سازمان پذيرفته شده است .اخيرا نيز اين سازمان سياسي در يزد در نظر دارد با برگزاري جلسات تئوريك عملكرد سياسي دولت را زير سئوال برد !!!!

حزب اعتماد ملي
اين حزب نوپا كه اين روزها عملكرد فرهنگي و چهره هاي شاخص اصولگرايان ،چون شيخ احمد عجمين ،فاخرزاد ،ابو ئي را زير سئوال برده و از احزابي است كه انتصاب دبير آن در اين حزب هنوز در هاله اي از ابهام است!!!!
اين حزب سياسي با تبليغات فراواني كه انجام داده هنوز نتوانسته اعضائي به طور مشخص داشته باشد .گفته مي شود در يزد تمايل زيادي به عضويت در اين حزب ديده نمي شود .هر چند دبير اين حزب تمايل زيادي دارد كه با ارتباط برقرار كردن با خبرگزاري ها خود را مطرح نمايد وخبرگزاري ايسنا نيز در اين مورد كوتاهي نكرده است .به طور نمونه گفته مي شود دبير فعلي حزب قبل از انتصاب با مصاحبه با ايسنا و معرفي خود به عنوان دبير حزب ،شوراي مركزي حزب اعتماد در تهران را مقابل عمل انجام شده قرار داده ودر همين راستا با راه اندازي دو وبلاك خبري (اعتماد نيوز وحزب اعتماد ملي يزد )و سايت دبير حزب( سلام يزد)قصد حضور فعال در عرصه اطلاع رساني را داشته و وبلاك اعتماد نيوز چندروز پيش با هدف قرار دان عجمين،ابوئي،فاخرزاد،حمله خود را شروع نموده است .


حزب اعتدال و تو سعه
حزب اعتدال و تو سعه يزد كه در ماههاي اخير با مطرح كردن و پاسخ دادن به يكسري سؤالات نشان داده است تمايل زيادي به حزب مشاركت دارد سخت در تلاش است با شركت در جلسات حزب مشاركت به نوعي خود را مطرح نمايد .
از اين حزب كه به حزب كم تعداد نيز نام برده مي شود و فقط تنها با يك نماينده در جلسات اصلاح طلبان شركت مي كند و بعضا با مطرح كردن پرسش هايي عملكرد نظام را هدف قرار داده است!!!!!!!!!!! 

ديگر احزاب

كار گزاران سازندگي ؛مجمع روحانيون مبارز ؛همبستگي هم كه فعاليت آنها به  چشم نمي آيد.اظهار نظر آنها كه بعضا تندروي است و  بعضا در رسانه ها منعكس مي شود.

نكته پاياني
به هر حال به نظر مي رسد كه احزاب اصلاح طلب با در دست داشتن رسانه هاي تاثير گزار بي چون و چرا مي خواهند در تخريب دولت نهم موثر باشند و اينكه پيروزي حتمي در انتخابات خبرگان و شورا نصيب آنها گردد.

 روزنامه خاتم يزد كه با مديريت تيم غلامعلي سفيد هدايت مي شود در اختيار فراگير ترين حزب سياسي اصلاح طلب استان (حزب مشاركت)است .هر چند كه به دنبال آن هفته نامه پرگار و تدبير و توسعه نيز به آنها كمك خواهند كرد .

سايتها و وبلاك ها ي منتسب به اصلاح طلبان هم در دنياي مجازي با ارائه تحليل هاي غير واقعي و شايعات ،نيز دو چندان به اين احزاب كمك خواهند نمود.

يزدفردا - علیزاده

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا