گروه خط گرم شركت توزیع نیروی برق استان یزد افتتاح شد

یزدفردا "مدیرعامل شركت توزیع برق یزد در مراسم افتتاح گروه خط گرم اداره برق شهرستان یزد ، حفظ و نگهداری شبکه های توزیع برق را یكی از وظایف اصلی شركتهای توزیع برشمرد و اظهار داشت : اجرای این كار باید بگونه ای باشد که در روند سرویس دهی به مشترکین تاثیر منفی نگذارد. لذا همواره سعی براین است عملیات مورد نیاز کاملاً با برق و بدون خاموشی انجام شود تا در حد قابل توجهی رضایت مشترکین حاصل شود.
مهندس صحتی با بیان اینكه این اقدام به منظور كاهش خاموشی‌ها، توازن برقراری انرژی الكتریكی و افزایش رضایتمندی مشتركان انجام می‌شود، تصریح كرد: این گروه با تكمیل تجهیزات خط گرم و ارائه آموزش‌های تئوری و عملی به كاركنان فنی مربوطه گروه خط گرم ، فعالیت خود را آغاز می‌كند.
مهندس خبیری ، مدیر برق شهرستان یزد ضمن اشاره به شرایط محیطی استان یزد، آلودگی های مقره ها و عایق ها را امری حساس در شبكه های توزیع برشمرد كه موجب تخلیه الکتریکی ناخواسته می گردد و بر فرایند برقرسانی اثر نامطلوب گذاشته و بهره وری را در سیستم های برقرسانی و در بخش صنعت کاهش می دهد.
وی افزود : برای کاهش عوارض ناشی از این آلودگی ها و متوقف نمودن روند تخریب پیش از موعد مقره ها، لازم است تا یک برنامه شستشو منظم و مستمر به اجرا درآید و در اینجا فرایند نگهداری شستشو به روش خط گرم ارزش زیادی به خود می گیرد، زیرا در این روش نیازی به خاموشی و بی برق نمودن خط و پست نمی باشد

رئیس واحدخط گرم نیز اظهار داشت : این طرح از سال 87 توسط پیمانكار آغاز به كار نموده ولی در حال حاضر با همت و تدابیر مدیرعامل شركت و مدیر برق شهرستان یزد ، كلیه تجهیزات لازم خریداری شده و شركت توزیع ، رسما روش خط گرم را با نیروهای متخصص و كارشناس خود انجام می دهد .
مهندس كاوه هدف اصلی كار بصورت خط گرم را وجود برق پایدار در شبكه ، كاهش چشمگیر خاموشیهای خواسته و ناخواسته ، بالا بردن درصد اطمینان مشتركین در سرمایه گذاری در بخش تولید و كاهش هزینه های اقتصادی و ملی عنوان نمود .
وی افزود : این گروه با كسب آموزشهای لازم كار خودرا با انجام فعالیتهایی چون بستن رابطهای ترانسفورماتور ، شاخه زنی درختان ، بستن رابط خط ، تعویض كات اوت و برقگیر ، نصب اسپیسر ، پاكسازی و جمع آوری اشیاء اضافی برروی شبكه های برقدار ، آچار كشی یراق آلات و تعویض مقره های بشقابی و سوزنی آغاز خواهد نمود .

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا