واکنشی به نطق میان دستور نماینده مردم شریف یزد و صدوق:

آیا تعداد مدیران ابرکویی استان از تعداد انگشتان یک دست فراتر می رود؟


وارده به یزدفردا "امضاءمحفوظ":دررابطه با نطق پیش از دستور جناب آقای اولیاء نماینده مردم شریف یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک شهروند یزدی لازم دانستم با عذر خواهی از ایشان مطالبی را خدمتشان عرض نمایم .
بنده مواضع ایشان از بدو نمایندگی دنبال می کنم (فارغ از اینکه ایشان منتسب به چه جریانی هستند)متاسفانه در اکثر موارد مواضع ایشان در خصوص دولت بویژه استاندار و مدیریت استان دور از انصافی که از ایشان انتظار می رفت ، می باشد.
احساس می شود که بیشتر از آنکه به دنبال گره گشایی وخدمت باشند بدنبال گره زدن آن هم از نوع کورش  هستند .
ایشان در نطق خودشان و آن هم از تریبون مجلس (که در یزدفردا به صورت کامل منتشر شده است)به استانداریزد توصیه نموده اند که در انتخاب مدیران کمتر از همکاران سابق خود ویا همشهریان استفاده کنند.....

جناب آقای اولیاء اینکه باید در انتخاب مدیران دستگاههای اجرائی از همه شهرستانها افرادی را بکار گرفت حرف کاملا منطقی است، اما جنابعالی که  اشراف کامل دارید، از گذشته تا کنون از صدها پست مدیریتی موجود چه تعداد سهم شهرستان هایی مثل طبس،خاتم،بافق،بهاباد،ابرکوه و.....شده است .
اگر منظورشما شهرستان ابرکوه باشد آیا تعداد مدیران ابرکویی استان از تعداد انگشتان یک دست فراتر می رود؟که البته  از این تعداد نیز برخی  از زمان اصلاحات تا کنون در مسئولیت هائی مشغول بوده اند و در زمان مدیریتی فلاح زاده (استاندار فعلی) تنها سه نفراز شهرستان ابرکوه به جمع مدیران استان اضافه شده اند .
در مورد استفاده از نیروهای سپاه نیز زمان حال را با گذشته مقایسه کنید به مراتب برادران سپاهی که در زمان استاندار فعلی منصوب شده اند کمتر از دوران های قبل از ایشان می باشد .
در حلی که اگر جنابعالی به دوران مدیریت خود و هم فکرانتان در استان بنگرید فقط از خانواده جنابعالی 4نفردر پست های حساس قرار داشتید و این حق را به مطلعین بدهید ،برخلاف ادعایتان نگاه شما را به مدیران صرفا نگاه سیاسی وجناحی ،فامیلی تعبیرکنند.
حتما توصیه آقای تاج زاده معاون سیاسی وزیر کشور اطلاحات را به آقای سفید استاندار اسبق را به خاطر دارید "که هرکس بوی راستی می دهد از مدیریت ادارات باید حذف شود"،اگر کمی منصف باشیم........
آقای فلاح زاده استانداریزد را توصیه نموده اید تا به نظرات و مشاوره های نخبگان و خواص بها دهند و...
جناب آقای مهندس اولیاء برای اولین بار در کشور دفتر نخبگان استان با تدبیر شخص استانداردر یزد شکل گرفت و با بهره گیری از نظرات وتجربیات نخبگان ، اصحاب صنعت ،دانشگاهیان و.......اسناد محتلفی ازجمله سندIT،سلامت،اشتغال،آمایش،امنیت اجتماعی،صادرات،توسعه و سرمایه گذاری،......تهیه ویا در حال تدوین است و این مبین این نکته است که اولا مدیریت استان نه با حرف و شعار بلکه در عمل به دنبال اخذ نظرات،وپیشنهادات و بهره گیری از تجربیات اندیشمندان و نخبگان جامعه است و ثانیا برخلاف رویه گذشته حرکت استان براساس برنامه و سند وچشم اندازمی باشد.
 علی ایحال اگر منظور جنابعالی از نخبگان و خواص گروه ویژه ای هستند که در گذشته با استفاده از رانت سیاسی و رابطه بر پیکره اقتصاد و فرهنگ و آموزش و پرورش یزد چنبره زده اند بله شاید از وجود ذیجود این آقایان کمتر استفاده شده و حق به جانب شماست .
در پایانتوصیه حقیر( به عنوان یک شهروندی که وکیلش در مجلس آقای اولیاء هستند)  به نماینده محترم این است که در این ماه مبارک از خدای متعال استمداد طلبیده تا همه از لاک تنگ نظری و بدبینی و حقد و کینه بدرآییم و به جای ایراد تهمت و....تخریب دیگران در جایگاه مسئولیتی که داریم به دنبال کمک به رفع معظلات مردم نجیب و شریف و کم توقع استان همت نماییم .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا