اصغر باقری

پیرامون اجرای طرح حجاب و عفاف در ادارات استان یزد

یزدفردا "اصغر باقری :اگر به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که حاصل خون صدها هزار شهید و جانباز و تلاشهای طاقت فرسای مجاهدان راه خداست بیاندازیم خواهیم دید پس از ذکر پایه های ایمانی جمهوری اسلامی ایران اولین مأموریت و وظیفه دولت (سه قوه) را چنین بیان می نماید: ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی.

 

بر این اساس قوای سه گانه موظف شده اند در ایجاد چنین محیطی بکوشند تا هیچ مانعی برای عبودیّت و بندگی خدا در پیش راه مؤمنان وجود نداشته باشد. اگر نگاهی گذرا به تاریخ انبیاء و اولیای الهی داشته باشیم خواهیم دید که یکی از مأموریت های اصلی آنان ایجاد همین محیط مساعد بوده چرا که مبارزه با شرک و کفر و نفاق چیزی جز زدودن خار و خاشاک در مسیر بندگی خدا نیست. فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایران هم در این مسیر و جهت بوده و هست و کسی نمی تواند منکر این باشد که انقلاب اسلامی ایران راه را برای اطاعت و بندگی خدا باز نمود و مانع بزرگی چون رژیم طاغوتی گذشته که سعی و تلاش بر اسلام زدایی و گسترش فساد و فحشاء داشت از سر راه برداشته شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فراز و نشیبهایی در اجرای این وظیفه اصلی دولت مردان جمهوری اسلامی ایران وجود داشته و آنطور که شایسته آن بوده به این مسئله اصلی پرداخته نشده. البته شاید توجیهاتی برای دوره هایی وجود داشت اوایل پیروزی انقلاب و حاکمیت لیبرالها که اصلاً اعتقاد و ایمانی به این حرفها نداشتند و با آن جنگهای داخلی و بحرانها کسی به فکر این نبود.
 پس از آن دولتی که درگیر جنگ بود و امروز معلوم شده که آن نخست وزیر دوران جنگ هم چه انحرافات فکری داشته. پس از جنگ تحمیلی نیز آن بحث سازندگی و تحت الشعاع قرار گرفتن مسائل فرهنگی و بلکه فدا شدن مسائل فرهنگی پای سازندگی را شاهد بودیم.

 در هشت سال دوران اصلاحات که دولت و مجلس ششم به جای انجام این مأموریت قانونی بیشتر بستر ساز تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن بودند و یکی از کارهای فرهنگی خوبشان این شده بود که بودجه های هنگفتی را خرج بازسازی کاروانسراهای شاه عباسی کرده و آنها را تعمیر کنند و گاهی هم مسئولینی بروند و هم بازدید کنند و هم شبی را با منقل و قلیان به یاد گذشتگان خوش بگذرانند که نمونه ای که رسانه ای شد را در همین استان یزد داشتیم.
در این دولت هم که با شعار عدالت و ارزشهای امام و انقلاب به روی کار آمد باز آنطور که شایسته بود به مسائل فرهنگی توجه لازم نشده تا جایی که داد مردم و علماء را در آورده و وضع ظاهری  اسلامی ام القرای جهان اسلام بقدری به هم ریخته شده که اگر کسی از خارج کشور به ایران بیاید و در بعضی از این شهرهای بزرگ وارد شود شاید باور نکند اینجا همان کشوری است که انقلاب اسلامی ایران از آن برخاسته و در برابر استکبار جهانی و دشمنان اسلام ایستاده است. حرف مردم مؤمن و علماء هم این است دولت ابتدا از خود شروع کند و ظاهر اسلامی را از ادارات پی گیر باشد. به دنبال این خواسته شرعی و قانونی، قانون حجاب و عفاف نیز جهت اجرا در دست دولتمردان آمده و باید شروعی داشته باشد.

از آنجا که مردمان یزد در دینداری و پای بندی به آن خوشنامی خاصی داشته و دارند. قاعدتاً باید پیشقدم در این امر خداپسندانه باشند که خوشبختانه استاندار یزد که از خانواده ای فرهنگی و مذهبی است چنین کار بزرگی را متقبل شده و تصمیم گرفته تغییراتی را در ادارات استان یزد متناسب با وظایف ذاتی دولت اسلامی و آنچه که قانون آن ابلاغ شده را انجام دهد که یکی از موارد آن حتی المقدور جداسازی محیط کاری خانمها و آقایان در ادارات است و این یکی از حداقل هایی است که از دولت انتظار می رود چرا که اختلاط زن و مرد در هر جا که باشد موجب شکسته شدن حرمت ها نیز می شود.
اما متأسفانه در این چند روز از گذشت این حرکت استاندار یزد هجمه های بسیار سنگین علیه وی در داخل استان و خارج از استان و حتی خارج از کشور راه افتاده کسانی که خود را به عنوان فرهنگی معرفی و دیگران را از جمله استانداری که از خانواده ای مذهبی و معتقد است را  غیرفرهنگی معرفی می کنند با تمسخر و استهزاء که کار همیشگی دشمنان دین خدا در مقابل انبیاء و اولیاء بوده عبارات سخیفی را به کار برده و در این راستا هم صدا با صدای استعمار پیر شده و نوکران بی جیره و مواجبشان صدای استاندار را به عنوان سند جرم برای بی بی سی ارسال و پخش کردند.  

 اگر نگاهی گذرا به سیاهه های یکی از این مدعیان فرهنگ و ادب یزدی که جزء نویسندگان است بیاندازیم تا اندازه ای معلوم می شود این آقایان چقدر از اجرای برنامه های خداپسندانه و مورد تأیید علماء و موافق آیات قرآن عصبانی هستند و زهر خود را نسبت به اجرای فرامین الهی در قالب تمسخر و استهزاء به فرد مجری آن می ریزند.


بخشی از ادبیات وبلاگ نویس یزدی  و مدعی فرهنگ و ادب و شعور در ارتباط با بحث ساماندهی اختلاط زن و مرد در ادارات را ملاحظه فرمایید:
توهینی به شعور و دیانت انسانها - تصمیمات خودسرانه یک استاندار - جداسازی کارمندان زن و مرد در ادارات یزد!!! - طالبان در افغانستان چه کردند و چه می کنند!؟ - فلاح زاده، استاندار یزد، که شورای اداری استان را با «پادگان» و یزد را با « منطقه بسته نظامی» اشتباه گرفته است، - توهین به شعور و دیانت تمام انسانهای مسلمانی - فرمان استاندار یزد، - قانون من درآوردی - اسلام طالبانی - بهتر نیست که آقای استاندار، در محدوده مسائل نظامی و عمرانی اظهار نظر فرموده و مسائل فرهنگی و اجتماعی و مذهبی را به اهل فن آن بسپارند!؟ - این «فتوا» را صادر کرده است!؟ - مسئولیت های بزرگ فرهنگی بدست افراد کوچک غیرفرهنگی سپرده شده است، - به خیابانها و پارک ها و پاساژهای یزد نیز سرایت خواهد کرد!؟ - چه اشکال دارد پیاده رو یک طرف خیابان زنانه و پیاده رو آن طرف خیابان مردانه باشد!؟ - با جدا سازی زنان و کارمندان مرد در ادارات، مشکل خشکسالی یزد حل خواهد شد!؟ - خدای ناکرده، جدا نبودن زنان و مردان کارمند ادارات مشکل و مسئله ای داشته است که استاندار یزد دستور جداسازی کارمندان زن و مرد را صادر نموده اند!؟ - تفکرات بسته و متحجرانه ...

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا