استاندار يزد در آستانه دور سوم سفر استاني دولت خبر داد؛
2200 پروژه عمرانی در دست اجرا / اشتغال زایی بیش از 42 هزار نفر در پروژه های صنعتی و معدنی(سفر سوم رییس جمهور به یزد (20))  

یزدفردا "سرویس خبر "محمدرضا فلاح‌زاده گفت: در سفر اول 213 مصوبه داشتیم که 97 درصد اجرایی شده و در سفر دوم 251 مصوبه داشتیم که 63% پیشرفت و اجرایی شده است.

استاندار یزد ، در آستانه دور سوم از سفر استانی هیئت وزیران به استان یزد ، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات دور اول و دوم ، اهم برنامه های دولت در این سفر را تشریح کرد.

محمدرضا فلاح‌زاده در گفتگوی  با پایگاه اطلاع رسانی دولت در پاسخ به این سوال که روند اجرای مصوبات دور اول و دوم دولت به این استان در چه مرحله ای قرار دارد، اظهار داشت: در آستانه سفر سوم رئیس جمهور سختکوش و دولت خدمتگزار هستیم، الحمدا... آن دو سفر دستاوردهای خیلی خوبی برای استان داشت. که در سفر اول 213 مصوبه داشتیم که 97 درصد اجرایی شده و در سفر دوم 251 مصوبه داشتیم که 63% پیشرفت و اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: البته توضیح اینکه سفر دوم اسفند 87 انجام شد یعنی بعد از لایحه بودجه و به خاطر همین در سال 88 پروژه‌های ملی ما به لایحه بودجه نرسید به عبارتی سفر بعد از بررسی لایحه بودجه بود. به خاطر همین در سال 88 پروژه‌های ملی ما امسال شروع بکار کرد یعنی فعالیت ما سال 89 عمده بوده است که با پیگیری و تلاش مداوم به امید خدا در سال 90 این طرح ها اجرایی خواهند

2200 پروژه عمرانی در دست اجرا


فلاح‌زاده گفت: با تلاش و برنامه ریزی دولتمردان در استان یزد و تهران، 2200 هزار پروژه عمرانی در بخش‌های فرهنگی، آموزشی، حمل و نقل، انرژی، فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان کشاورزی و خدمات، عمران شهری، تولید در حال اجرا است، از جمله این پروژه ها می توان به بزرگراه یزد "خرمق" ، جاده راور – دیهو یکی از آنهاست. بهسازی جاده خاتم، گازرسانی به طبس، شهرستان خاتم،گازرسانی دیر دشت اشاره کرد.

اشتغال زایی بیش از 42 هزار نفر در پروژه های صنعتی و معدنی

استاندار یزد در ادامه گفت: 930 طرح در حوزه صنعت و معدن توسط بخش دولت و بخش خصوصی و 830 واحد صنعتی دارد در حال اجرا و ساخت هست و 800 پروژه معدنی با سرمایه گذاری بالغ بر سی هزار میلیارد تومان در حال انجام است که در مجموع اجرای این پروژه‌ها اشتغال زایی 42 هزار نفر را به دنبال داشته است.

استاندار یزد مهمترین پروژه های صنعتی و معدنی را فولاد غدیر، فولاد ارفع ، مجتمع های آبرسانی ، کارخانه تمام مکانیزه ذغال شویی طبس ،کارخانه سیمان مهریز،گندله 5 میلیون تنی بافت؛ 35 واحد کاشی سرامیک بزرگ ،کارخانه شیشه اردکان، کارخانه الکترو گرافیکی و ‌خط 400 کیلو ولت طبس به بافت ذکر کرد.

مهمترین برنامه‌های دولت در سفر به استان یزد

استاندار یزد در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دولت در مورد مهمترین برنامه‌های دولت در سفر به استان یزد گفت:در دور سوم سفر اعضای کابینه به استان یزد برنامه های مختلف و متنوعی از جمله افتتاح و کلنگ زنی پروژه های ملی و استانی در دستور کار قرار دارد که می توان افتتاح کارخانه فولاد غدیر اردکان، و کاشی پرسپولیس که 80 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده را می توان نام برد .

وی تصریح کرد : اهم پروژه های ملی و استانی که در این سفر افتتاح می شوند می توان به افتتاح کاشی اردکان با سرمایه گذاری بالغ بر 5/8 میلیارد تومان و با ظرفیت ایجاد صدها فرصت شغلی و واحد تولیدی کاغذ یزد با 5 میلیارد تومان سرمایه گذاری اشاره کرد.

وی گفت: مجتمع تولیدی آب بسته بندی صدر اباد ،مجتمع آبرسانی به 25 روستا،آبرسانی به شهرستان ابرکوه ،تصفیه خانه طبس،دو مخزن ده هزار متر مکعبی و پنج هزار مترمکعبی در میبد ،لوله‌های ورزشی و زمین‌های تربیت بدنی روستایی ،سالن ورزشی ده شیر ، نواب صفوی ، صدر آباد صدوق از جمله طرح هایی است که در این سفر افتتاح می شوند.

فلاح زاده در پایان گفت: در حوزه‌های فرهنگی وآموزشی پروژه‌های زیادی افتتاح می شود که می توان به پروژه ناب فرهنگسرای دیجیتال استان،‌مجتمع آموزشی و فنی مهندسی یزد اشاره کرد البته علاوه بر این در حوزه سلامت نیز دهها پروژه و طرح آماده بهره برداری و افتتاح هستند که انشا الله دولت همانند دو سفر قبلی ، در نشست استانی خود تصمیمات لازم را برای ارتقا و توسعه هر چه بیشتر این استان اتخاذ خواهد کرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا