رييس جمهور در اجتماع بزرگ مردم يزد:
ملت ايران پس از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامي همچنان مي درخشد، پيش مي رود و دشمنان را ذليل و شرمنده مي كند
(سفر سوم رییس جمهور به یزد (34)) 

سفر به استان يزد - سخنراني در جمع مردم يزد

یزدفردا "رييس جمهور در اجتماع پرشكوه مردم يزد، عدالت گستري، ولايتمداري، حفظ عزت انساني و ملي، ترويج عشق، محبت و ارزش هاي الهي، مقابله با زشتي ها و ايستادگي در مقابل ستمگران و زورگويان و دفاع از مظلومان را از ويژگي هاي دولت اسلامي برشمرد.

دكتر محمود احمدي نژاد گفت: دولت اسلامي، دولت موحدان است و تلاش براي برپايي نماز و گسترش اخلاص از خصوصيات ديگر آن به شمار مي رود.

رييس جمهور نماز را محور كمال، دينداري و حلقه اتصال به آسمان و تجلي همه خوبي ها و زيبايي ها خواند و گفت: نماز خالصانه موجب پاكي و خلوص جامعه، رفع مشكلات و موانع و حركت رو به جلو و پيشرفت است.

دكتر احمدي نژاد نماز خالصانه را نماز تعالي آخرين و نجات بخش توصيف كرد و افزود: صدمات شعارهاي به ظاهر زيبا اما با نيات ناخالص و منافقانه هزاران بار بيشتر از خساراتي است كه كفار و منكران خدا و حقيقت بر بشريت وارد كرده اند.

رييس جمهور رمز پيروزي و ماندگاري ملت ايران را در عبادت خالصانه و يگانه پرستي مخلصانه دانست و اظهار داشت: با گذشت 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي و برغم صف آرايي همه قدرتهاي جهنمي و اهريمني عالم، ملت ايران همچنان مي درخشد، پيش مي رود و دشمنان خود را شرمنده و ذليل مي كند.


رييس جمهور به آمريكا و رژيم صهيونيستي هشدار داد كه در امور داخلي لبنان و تونس دخالت نكنند

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات اخير لبنان اظهار داشت : رژيم صهيونيستي به دنبال آسيب زدن به لبنان است چرا كه ايستادگي ملت لبنان هيبت صهيونيست هاي جنايتكار را در هم شكسته است .

وي خاطر نشان كرد : صهيونيست ها از وحدت ، عزت، سربلندي و مقاومت ملت لبنان ناراحت بوده و با توطئه و فتنه گري به دنبال ضربه زدن به اين كشور هستند.

دكتر احمدي نژاد گفت : از جمله شيوه هاي صهيونيست ها و مستكبران براي ايجاد اختلاف و فتنه گري اين است كه شخصيت وطن دوستي را ترور مي كنند سپس با فريبكاري انگشت اتهام را به منظور ايجاد اختلاف و درگيري به سمت نيروهاي پاك ، وفادار و ملت هاي دوست جهت گيري مي كنند.

رييس جمهور با توصيه به ملت لبنان اظهار داشت : مردم عزيز لبنان بدانند كه مقطع مهمي را پشت سر مي گذارند؛ دستهاي فتنه براي برهم زدن امنيت ، وحدت و عزت ملت لبنان از آستين بيرون آمده است و مستكبران و استعمارگران براي اين منظور با يكديگر هماهنگ شده اند .

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه ملت لبنان و گروه هاي لبناني قادرند مسائل خود را با تفاهم ، همدلي ، دوستي و عدالت برطرف كنند، خاطر نشان كرد: ملت لبنان بايد مراقب باشد كه دست هاي پليد شيطاني مشكلي ايجاد نكنند البته اطمينان داريم كه با هوشمندي ، ايمان و همدلي ملت لبنان به فضل الهي اين گردنه را با عزت پشت سر خواهند گذاشت و دشمنان خود را شرمنده و مايوس خواهند كرد.

رييس جمهور در ادامه با تاكيد بر اينكه دخالت هاي ديگران در امور داخلي لبنان مشكلات اين كشور را پيچيده تر خواهد كرد ، اظهار داشت : همه بايد اجازه بدهند كه ملت لبنان و رهبران لبناني كار خودشان را انجام دهند چرا كه دخالت هاي بيجا و مداخلات ديگران مسائل را پيچيده مي كند؛مردم لبنان به آن درجه از رشد رسيده اند كه بدون نياز به ديگران و دخالت آنان امور خود را اداره كنند.

رييس جمهور خاطر نشان كرد : ملت ها و دولت هاي دوست لبنان بايد براي تقويت فضاي همدلي و وحدت در لبنان كمك كنند تا مردم و گروه هاي لبناني مسايل خود را با فرهنگ و ساز و كارها و قوانين لبنان حل كنند .

وي در ادامه خطاب به صهيونيستها، دولت آمريكا و بعضي از دولتهاي اروپايي كه در امور لبنان دخالت مي كنند ، اظهار داشت : صهيونيست ها و اربابان صهيونيست ها بايد بدانند كه مسير حركت آنها رو به سقوط است و در سراشيبي تند منتهي به يك دره عميق قرار دارند و اقداماتي كه براي فتنه گري انجام مي دهند به منزله اين است كه سرعت سقوط خود را به دره بيشتر مي كنند.

رييس جمهور تصريح كرد : صهيونيست ها و اربابان آنها بدانند كه اگر دست از شرارت و دخالت در امور لبنان برندارند ملت لبنان و ملت هاي منطقه دست پليد فتنه گر آنان را قطع و مهر ذلت را بر پيشاني آنان حك خواهد كرد.

دكتر احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اوضاع تونس اظهار داشت : ملت تونس با شعارهاي اسلامي ،نگاه يگانه پرستي ، عدالت خواهي و انساني دربرابر يك ديكتاتوري وابسته قيام كرده و به دنبال عزت ، سرفرازي ، كرامت و انسانيت و در يك كلام بدنبال برقراري مناسبات و احكام اسلام ناب محمدي (ص) هستند.

رييس جمهور تصريح كرد : غربي ها و بيگانگان حق دخالت در تونس را ندارند و با فريبكاري و جنگ رواني بدنبال برقراري مجدد شرايط قبلي نباشند تا ملت تونس را از حقوق مسلم خود محروم كنند .

دكتر احمدي نژاد خطاب به رهبران نهضت ، بزرگان، سياستمداران ملي اين كشور گفت : از شما درخواست مي كنم هوشمندي خود را در شرايط كنوني حفظ و آرمان هاي متعالي ملت تونس را مد نظر قرار دهيد و به اهداف و منافع كوچك تن ندهيد.

رييس جمهور اضافه كرد : به مردم تونس توصيه مي كنم توكل و كار براي خدا را فراموش نكنند و ذره اي از قله احكام الهي اسلام ناب ارزش ها و آرمان هاي متعالي اسلامي كوتاه نيايند بدانند كه پيروزي از آن آنهاست .

دكتر احمدي نژاد موجي كه در تونس ايجاد شده را نشانه هايي از انقلاب ملت بزرگ ايران دانست و گفت : دشمنان مصمم بودند ملت ايران را در مرز هاي جغرافي ايران محصور و منكوب كنند اما به لطف خدا و هدايت هاي امام عصر (عج) امروز فرهنگ ، آرمان ، روش زندگي و ايستادگي ملت ايران در برابر ظالمان به عنوان يك نسخه نجات بخش در همه جهان در اختيار آزادگان ، عدالت طلبان و موحدان قرار گرفته و در قلب ها و انديشه ها، حركت توفنده و انقلابي برپا مي كند .


ساختن ايران به معناي برافراشتن پرچم توحيد و عدالت و دميدن روح اميد در ملت هاي مظلوم و محروم است

رييس جمهور در بخش ديگري از اظهارات خود ضرورت ساختن و آباداني ايران را مورد تاكيد قرار داد و گفت : ملت ايران ماموريت تاريخي و الهي بر عهده دارد و در طول تاريخ از پيچ و خم هاي حوادث و سختي ها عبور كرده و امروز پرچمدار يگانه پرستي و عدالت و فراهم كننده مقدمات حكومت جهاني سرشار از عدالت و توحيد است.

وي خاطر نشان كرد : امروز چشم بشريت به ايران است و ساختن ايران به معناي برافراشتن پرچم توحيد و عدالت، سركوب كردن ظالمان و فرعونيان و دميدن روح اميد در ملت هاي مظلوم و محروم است .

دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه ساختن ايران نيازمند لوازم گوناگون است ، گفت: زماني يك ملت پيشرفت مي كند كه اهداف ، آرزوها و آرمانهاي تك تك انسان ها و آحاد مردم با اهداف و آرزوها و آرمانهاي ملي و عمومي يك ملت هم راستا باشد يعني هر كس هر جايي مشغول كار است اگر چه در ظاهر براي خودش كار مي كند اما بايد تلاش كند آن كار در مسير پيشرفت و آرمان هاي ملت ايران قرار گيرد در چنين صورتي است كه حركت ملت با جهش و سرعت بالا انجام خواهد شد .

رييس جمهور در ادامه به موضوع هدفمند كردن يارانه ها اشاره كرد و آن را نمايشي از همدلي ، هوشمندي و اراده يك ملت در دنيا دانست و گفت : هوشمندي ملت ايران در همراهي با هدفمند كردن يارانه ها چشم همه دنيا را خيره كرد تا جايي كه دشمنان خونين و قسم خورده ملت ايران مجبور شدند عظمت ملت ايران را تحسين كنند.

وي افزود: دشمنان بيش از يك سال و نيم تبليغ مي كردند ملت ايران قادر نيست از گردنه هدفمند كردن يارانه ها با عزت و سربلندي عبور كند اما وقتي ملت ايران دست به دست هم و در راه خدا در اين مسير حركت كرد كاري كه دشمنان تصور مي كردند موجب سقوط ملت ايران خواهد شد، زمينه ارتقاء سطح كشورمان را در جهان فراهم كرد .

وي تصريح كرد : امروز اقتدار ايران در عرصه منطقه اي و جهاني به خاطر همبستگي و هوشمندي ملت ايران در زمينه هدفمند كردن يارانه ها نسبت به 4 و 5 ماه گذشته افزايش يافته است .

دكتر احمدي نژاد افزود: ملت ايران مهمترين تحول اقتصادي تاريخي خود را با درايت ، همبستگي و هوشمندي به سرانجام رساند و اين رمز پيروزي ملت ايران است .

دكتر احمدي نژاد تصريح كرد : بايد همه برنامه هاي كشور با همدلي، همراهي و احساس مسئوليت تك تك مردم جلو برود اگر همه دست به دست بدهند و همديگر را دوست داشته باشند و همه براي ايران و براي آرمانهاي الهي ملت ايران كار كنند سختي ها آسان شده و قله هاي بلند زير پاي ملت ايران قرار خواهد گرفت.

رييس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت براي پيشرفت و ارتقاء سطح استان يزد گفت: طي 5 سال گذشته بيش از 3 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در بخش صنعت اين استان انجام شده است كه اين ميزان بيش از 3 برابر مدت زمان مشابه قبل است وامروز 43 طرح بزرگ آماده بهره برداري است .

دكتر احمدي نژاد افزود: بزرگترين مجموعه فولاد اسفنجي با 2 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در آينده نزديك در استان يزد به بهره برداري خواهد رسيد .

وي خاطر نشان كرد : دولت در بخش مسكن ، عمران و آباداني و صنعت استان يزد تصميمات بزرگ تر ، مهمتر و كليدي تري در دستور كار دارد و مصمم است آب اين استان را به طور كامل تامين كند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا