رييس جمهور در جلسه كارگروه فرهنگ و هنر استان يزد؛
ايجاد نشاط، نوآوري، بازيابي و تقويت مباني فرهنگ بومي رويكرد جديد فرهنگي دولت است
(سفر سوم رییس جمهور به یزد (35)) 

یزدفردا "رييس جمهور با تاكيد بر لزوم تقويت و ترويج فرهنگ ايراني – اسلامي گفت: رويكرد جديد فرهنگي كشور بايد به سمت توجه به مباني فرهنگ بومي و اقدامات و توليدات بنيادين فرهنگي سوق پيدا كند.

دكتر محمود احمدي نژاد بعدازظهر امروز در كارگروه فرهنگ و هنر استان يزد، همچنين بر ضرورت استفاده صحيح از بودجه هاي فرهنگي تاكيد كرد و اظهار داشت: بودجه هاي فرهنگي بايد براي ايجاد نشاط و نوآوري فرهنگي و فكري و در مسير پاسخ به نيازهاي زمان و براساس سازوكار و مقتضيات هر استان و شهرستان تعريف، تأمين و هزينه شود.

رييس جمهور از اختصاص ساليانه 25 ميليارد تومان بودجه فرهنگي به مدت پنج سال براي استان يزد خبر داد و گفت: اگر طرح ها و پروژه هاي مناسبي تعريف شود كه افزايش توليدات فرهنگي و تقويت مباني فرهنگ بومي را به دنبال داشته باشد، سقف بودجه اختصاصي براي استان حذف خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: رويكرد فرهنگي دولت به معناي سرعت بخشيدن به فعاليت‌هاي گذشته نيست، بلكه هدف توليد آثار فرهنگي، نوآوري، بازيابي و احياي فرهنگي است.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه هيچ گاه در طول دوران پس از پيروزي انقلاب اسلامي به مقوله فرهنگ به عنوان عنصر اصلي توجه نشده است، اظهار داشت: اگرچه فعاليت هاي زيادي انجام شده اما عمدتاً پراكنده و بدون توجه به مباني بومي بوده است. از اين رو ضرورت دارد مباني و روش هاي فرهنگي خود را به طور شفاف تبيين و ارايه كنيم.

رييس جمهور تصريح كرد: محور فعاليت هاي فرهنگي بايد آشنا كردن دلها و جان هاي مردم با امام هستي باشد. متأسفانه در طول ساليان گذشته از داشته هاي غني فرهنگي خودمان از جمله انتظار، امامت و ولايت غافل شده ايم كه ضرورت دارد اين ظرفيت هاي فرهنگي را هرچه بيشتر تبيين و منتشر كنيم.

دكتر احمدي نژاد افزود: فعاليت فرهنگي به معناي اين است كه به مردم يادآوري شود كه منتظر هستند و زيبايي هاي هستي جز با پيروي از امام، امكان وقوع ندارد.

در اين جلسه، پيشنهادات كارگروه در 10 محور به منظور ارتقاي سطح فرهنگي استان يزد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد تعدادي از پيشنهادات براي تصويب نهايي در جلسه استاني هيأت دولت مطرح شود.

در ابتداي اين نشست هدايايي از سوي هنرمندان صنايع دستي استان يزد به رييس جمهور اهدا شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا