رييس جمهور در جلسه استاني هيأت دولت:
استقبال باشكوه يزدي ها از هيأت دولت عزت آفرين بود
(سفر سوم رییس جمهور به یزد (36)) 


یزدفردا "رييس جمهور در جلسه استاني هيأت دولت در يزد از وزيران خواست مصوباتي تصويب كنند كه هنگام انتشار اخبار آن، موجب خوشحالي مردم اين خطه شوند.

دكتر محمود احمدي نژاد عصر امروز (چهارشنبه) در آغاز اين جلسه از جايگاه والاي يزد در فرهنگ و تمدن ايران زمين و استقلال و عظمت آن ياد كرد و اين خطه پرخير و بركت را مستحق خدمتگزاري دانست.

رييس جمهور گفت: امروز همه شاهد افتخارآفريني و استقبال باشكوه مردم يزد از خدمتگزاران خود بودند؛ استقبالي كه عزت آفرين بود.

دكتر احمدي نژاد اولويت اول استان يزد را رفع مشكلات در بخش آب ذكر و با تأكيد بر همفكري اعضاي دولت براي رفع آن خاطرنشان كرد: كشاورزي استان يزد با وجود مشكلات استان در بخش آب بسيار پررونق است و بايد با اختصاص بودجه مناسب، طرح هاي اين حوزه با سرعت بيشتري پيش برود.

دكتر احمدي نژاد بافت تاريخي و آثار باستاني يزد را از نظر كميت و كيفيت كم نظير توصيف كرد و خواهان برنامه‌ريزي و اختصاص بودجه براي حفظ و احياي آثار باستاني وسيع يزد و ساماندهي اين بخش شد.

رييس جمهور قطب اصلي صنعت نساجي كشور را در يزد عنوان كرد و افزود: قيمت پنبه در دنيا چند برابر شده است و با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، صنايع نساجي استان در فشار مضاعفي قرار گرفته اند. از اين رو ضروري است تصميم هايي سازنده در اين زمينه اتخاذ شود.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به موفقيت‌هاي پياپي دانش‌آموزان يزدي در كنكور سراسري چند سال اخير، اين استان را كانون نخبگي خواند و خواستار توسعه فضاهاي فرهنگي و دانشگاهي و ساماندهي كانون‌هاي نخبگي در اين استان شد.

رييس‌جمهور همچنين با اشاره به توان بالاي يزدي ها در ايجاد اشتغال با سرمايه هاي اندك، از وزير اقتصاد و رييس بانك مركزي خواست تا دست بانك ها را براي ارائه تسهيلات اشتغالزايي باز گذاشته تا زمينه سرمايه‌گذاري - به‌رغم مهاجرپذيري بيشتر - افزايش يابد.

دكتر احمدي نژاد، استان يزد را در حوزه پزشكي نيز بسيار موفق ارزيابي كرد و گفت: با تأمين امكانات بهداشتي و پزشكي، اين استان مي‌تواند خدمات خود را در اختيار بيماران استان‌هاي همجوار نيز قرار دهد.

رييس جمهور همچنين از وزيران كشور، مسكن، كشاورزي، راه و رييس سازمان تربيت بدني نيز خواست با تصميم‌گيري اساسي در بخش شهري، شبكه راه هاي استان و بخش ورزش يزد جهشي اساسي در توسعه اين استان ايجاد كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا