رييس جمهور در ديدار خانواده شهدا و ايثارگران استان يزد:
قدرت ملت ايران برآمده از روحيه ايثارگري است، اين قدرت شكست ناپذير ، اسارت ناپذير و سازش ناپذير است
(سفر سوم رییس جمهور به یزد (37)) 

یزدفردا "رييس جمهور با تأكيد بر اينكه تمام سلاح هاي پيشرفته جهان در برابر روحيه ايثارگري خنثي و شكست خورده هستند، اظهار داشت: خون شهيدان و روحيه ايثارگري ملت ايران، مستكبران را آنچنان به ذلت و خواري خواهد كشاند كه هيچ مستكبري در عالم چنين ذلتي را تجربه نكرده است.

دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار خانواده هاي شهدا و ايثارگران استان يزد، اعطاي نشان به خانواده ايثارگران را داراي پيام هاي گوناگوني دانست و گفت: پيام اول آن قدرشناسي يك ملت از پيشگامان عزت و افتخار است چرا كه همه عالم بايد بدانند ملت ايران و نسل هاي متوالي آن، همه موجوديت، عزت، استقلال و شرف خود را مديون ايثارگران مي داند.

رييس جمهور افزود: اگر امروز امنيت، عزت، پيشرفت و اثري از ارزش هاي الهي وجود دارد، همه مديون ايثار ايثارگران و خون پاك شهيدان و جان نثاري جانبازان و آزادگان است.

دكتر احمدي نژاد پيام دوم تجليل از خانواده ايثارگران را تأكيد بر ادامه راه آنان دانست و گفت: ملت ايران و هر ملت ديگري اگر بخواهد جامه ذلت نپوشد و قله هاي عزت را فتح كرده و انساني، الهي و سربلند زندگي كند، راه آن ادامه مسيري است كه ايثارگران پيموده اند و اين يك پيام جهاني، تاريخدار و تحول آفرين است.

رييس جمهور با تأكيد بر اينكه ايثارگري و شهادت هدف نيست، اظهار داشت: هدف اصلي انجام وظيفه و رسيدن به قله كمال انساني است چرا كه مقصد اصلي از آفرينش انسان، بازگشت او به سوي خدا و رسيدن به خدا و خدايي شدن است.

دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد: هدف شاخص همه انسان هايي كه تلاش مي كنند، رسيدن به جاودانگي، قله كمال و خدايي شدن است و در اين مسير، شهادت راهي ميانبر و ايثارگري جهش بلندي به مراتب بالاي انساني است.

رييس جمهور با تأكيد بر اينكه روحيه ايثارگري دو نقش شاخص و برجسته را به دنبال دارد، گفت: نقش اول روحيه ايثارگري تعالي فرد ايثارگر است چرا كه رسيدن به خدا جز از مسير ايثارگري محال است و تنها راه فتح قله هاي ايمان و پاكي عبور از مسير ايثارگري است.

دكتر احمدي نژاد افزود: ارزش و اندازه كمال انسان ها را مي توان با ميزان آمادگي آنان براي ايثار در راه خدا سنجيد و به هر ميزاني كه فرد آماده ايثارگري باشد، به همان نسبت به خدا نزديك تر مي شود و ايثارگري در حقيقت راه را به جامعه بشري نشان داده و روحيه شجاعت، ايستادگي و پاكي را در جامعه تزريق مي كند.

رييس جمهور نقش دوم ايثارگري و شهادت را پرده برداشتن از چهره انحطاط و فساد دانست و گفت: ايثارگر، تابلوي راهنما و هدايتگري است. يك ايثارگر و شهيد علاوه بر اينكه راه تعالي را در برابر جامعه بشري باز مي كند، آثار سرپيچي از اطاعت الهي و مقابله با حركت توحيدي را به نمايش مي گذارد.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به حادثه كربلا خاطرنشان كرد: صحنه كربلا نشان داد كه هرچقدر درجه ايثار بالاتر مي رود، بيشتر و بيشتر پرده از چهره كريه دشمنان راه خدا و انسانيت برداشته مي شود، اگرچه در تاريخ نبردهاي جبهه حق و باطل بسياري اتفاق افتاده است اما هيچ كدام به اندازه كربلا چهره منافق و فاسد دشمنان خدا را افشا نكرده است، چون حادثه كربلا نهايت ايثار است. به همين دليل است كه شخصيت هاي اين حادثه جاودان و جهاني هستند.

رييس جمهور افزود: اگر در حادثه كربلا فقط امام حسين(ع) را شهيد مي كردند شايد زشتي روح و انديشه دشمنان خدا به روشني به نمايش درنمي آمد و خباثت آنها كاملا آشكار نمي شد.

دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد: در دوران معاصر نيز اگر هزاران كتاب درباره خباثت استكبار و نوكر تمام قد آنها صدام به انديشه دنيا طلب و فاسد مستكبران به نگارش درمي آمد، شايد كسي باور نمي كرد اما آنچه پرده از چهره دژخيمان عالم برداشت و بشريت را آگاه كرد، روحيه ايثارگري و شهادت طلبي ملت ايران بود.

رييس جمهور افزود: پيش از انقلاب اسلامي وقتي حادثه 17 شهريور پيش آمد و زنان و بچه ها در برابر تانك ها و تيربارها به شهادت رسيدند، به يكباره همه پرده ها كنار رفت و چهره فاسد، وابسته و جنايتكار رژيم پهلوي از برابر چشم بشريت كنار زده شد.

دكتر احمدي نژاد در ادامه با تأكيد بر اينكه ايثارگري انجام يك مأموريت فردي و اجتماعي است، گفت: ايثارگري زيباترين و متعالي ترين شكل انجام مأموريت براي خود انسان و جامعه بشري است.

رييس جمهور خاطرنشان كرد: اينكه مستكبران و قدرت هاي زورگو با داشتن چندين هزار بمب اتم و موشكهاي قاره پيما به دروغ مدعي مي شوند كه از يك بمب احتمالي ايران وحشت دارند، از سه حالت خارج نيست؛ يا ترسو هستند، يا دروغگو و يا هم ترسو و هم دروغگو هستند كه به نظر حالت سوم در مورد آنها صدق مي كند. آنها بر خلاف ادعاي خود، از قدرت برآمده از روحيه ايثارگري ملت ايران مي ترسند چرا كه اين قدرت شكست ناپذير، اسارت ناپذير و سازش ناپذير است.

دكتر احمدي نژاد افزود: همه تلاش مستكبران اين است كه روحيه ايثارگري ملت ايران را ضعيف كنند و اجازه ندهند اين روحيه در جهان منتشر شود و علت اينكه از لبنان وحشت دارند و همه توان خود را بسيج كرده اند به اين كشور ضربه بزنند به خاطر اين است كه پيش از اين تجربه كرده اند كه ملت لبنان ملتي ايثارگر و شجاع است.

رييس جمهور در ادامه از خانواده بزرگ ايثارگران به خاطر حفظ فرهنگ ايثارگري، ايستادگي و تحمل سختي ها براي خدا صميمانه قدرداني و تشكر كرد و خطاب به دشمنان اظهار داشت: امروز 22 سال از دوران دفاع مقدس گذشته است اما خانواده ايثارگران مؤمن تر، مقاوم تر، ايثارگرتر و مستحكم تر در برابر مستكبران ايستاده اند و تا بدرقه كردن دشمنان به قعر جهنم سر سوزني عقب نشيني نخواهند كرد.

دكتر محمود احمدي نژاد همچنين در اين مراسم با اهداء نشان ملي ايثار از خانواده سه شهيد اين استان تجليل كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا