سخنان غضنفری در جمع شورای عالی شهرستان میبد (سفر سوم رییس جمهور به یزد (44)) 

غضنفری گفت :‌توانمندی استان بسیار بالاست و علاوه بر حوزه‌های مختلف صنعت، ‌کشاورزی و بتازگی نیز فولاد زمینه بالای رشد را دارد.

وزیر بازرگانی معتقداست: استان یزد توانمندی تبدیل شدن به قطب تجارت صنعت نساجی، کاشی و سرامیک را دارد و تحقق این هدف نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی ایفا می‌کند.

به گزارش ایرنا ‌'مهدی غضنفری' ‌که در ادامه سومین دور سفرهای استانی هیئت دولت به استان یزد به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری به شهرستان میبد سفر کرده است، در جمع شورای عالی اداری شهرستان میبد تصریح کرد: ‌توانمندی استان بسیار بالاست و علاوه بر حوزه‌های مختلف صنعت، ‌کشاورزی و بتازگی نیز فولاد زمینه بالای رشد را دارد.

وزیر بازرگانی ادامه داد رشد صنعت نقش مهمی در ایجاد اشتغال در کشور دارد و بدون شک در صورت از بین رفتن معضل قاچاق در این بخش، علاوه برتامین نیاز مردم توسط تولید کنندگان داخلی، ‌امکان صادرات به کشورهای همسایه و منطقه آفریقا نیز فراهم می شود.

وی در ادامه با تقدیر ازهمراهی مردم در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و اجرای موفق این قانون در یک ماه گذشته، ‌پیام رئیس جمهور به مردم این شهر را برای همراهی صادقانه در اجرای قانون اعلام کرد.

غضنفری سپس به افتتاح دو پروژه در این شهر نیز اشاره‌ای داشت و گفت: همه تلاش ها برای توسعه اقتصاد و رشد صنعت در کشور است.

یادآور می‌شود، وزیر بازرگانی در بدو ورود به شهرستان میبد علاوه بر افتتاح و بهره‌برداری از مخزن ذخیره 10 هزار مترمکعبی آب شهرستان میبد، ‌بخش روانپزشکی بیمارستان امام صادق این شهر را افتتاح کرد.

وزیر بازرگانی در ادامه با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت کاهش ضایعات نان تصریح کرد‌: با هدفمندی یارانه‌ها در حوزه نان گزارش های خوبی از سراسر کشور مبنی بر کاهش ضایعات عنوان شده است.

وی همچنین با اشاره به میزان بالای پیشرفت پرو‍ژه‌های دور اول و دوم سفر هیئت دولت، ابراز امیدواری کرد تا همزمان با آغاز اجرای مصوبات استانی امروز نشست هیئت دولت، ‌سایر پروژه‌های قبلی نیز بزودی به پایان برسد.

وزیر بازرگانی دراین سفر همچنین علاوه بر حضور در اتاق بازرگانی یزد با مردم شهرستان میبد نیز دیدار داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا