تاکید وزیر ارشادبه نقش مهم زبان فارسی درمعرفی واقعی ایران (سفر سوم رییس جمهور به یزد (49)) 

حسینی گفت: مسوولیت امر مهم ترویج هرچه بیشتر زبان فارسی در سراسر دنیا، ماموریتی است که مرکزگسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عهدارآن بوده و این ماموریت خطیر بصورت مستمردر حال انجام است.

وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه دراغلب دانشگاه های بزرگ جهان رشته زبان و ادب فارسی دایر است افزود: توسعه و ترویج زبان فارسی نقش بسیارمهمی در معرفی واقعی ایران اسلامی خواهد داشت.

'سیدمحمدحسینی' افزود: از گذشته تاکنون ایرانیان در هرکجای دنیا که حضور داشته اند یکی از کارهای مفید وموثری که به کمک آنان انجام گرفته توسعه و ترویج زبان فارسی بوده است.

وی از زبان فارسی به عنوان زبانی شیرینی ، شیوایی وزیبای نام برد و خاطرنشان کرد: مسوولیت امر مهم ترویج هرچه بیشتر زبان فارسی در سراسر دنیا، ماموریتی است که مرکزگسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عهدارآن بوده و این ماموریت خطیر بصورت مستمردر حال انجام است.

حسینی یادآور شد: انجام این ماموریت مهم علاوه براینکه منجربه ترویج زبان وادبیات فارسی می شود بطور طبیعی باعث خواهد شد محصولات و آثار فرهنگی ایران اسلامی به ویژه کتاب در سراسر دنیا قابل استفاده و علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درمورد برگزاری هفتمین مجمع بین المللی استادان و دانشجویان زبان فارسی که ازروز گذشته در دانشگاه تهران آغاز شده ،خاطر نشان کرد: در این مجمع بالغ بر 250 نفر از استادان و دانشجویان زبان فارسی از 50 کشور جهان حضور دارند.

وی با بیان اینکه مجمع بین المللی استادان زبان فارسی هر دوسال یک بار برگزار می شود ،یادآور شد:تاکنون شش مجمع برگزار شده که پنج مجمع آن به میزبانی ایران و یک مجمع نیز با میزبانی تاجیکستان برگزار و هفتمین مجمع نیز به میزبانی کشورمان در حال برگزاری است .

وزیر ارشاد هدف از برگزاری این مجمع را آشنایی، داد و ستد فرهنگی و تبادل اطلاعات و تجربه بین استادان زبان و ادبیات فارسی داخل و خارج کشور برشمرد.

حسینی در ادامه گفت:زبان شناسان، زبان فارسی را دومین زبان از نظر آسان آموزی شناخته اند از سوی دیگر موقعیت تمدن اسلامی و فرهنگ ایران اسلامی و انقلابی، جاذبه آموختن زبان فارسی را دو چندان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: زبان فارسی در جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و تاجیکستان جمعا حدود یکصد میلیون سخنور دارد.

هفتمین مجمع بین المللی استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی عصر امروز (چهارشنبه) به کار خود خاتمه خواهد داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا