وزیرارشاد: یزد دارای مفاخر وفرهیختگان ارزشمندی است (سفر سوم رییس جمهور به یزد (58)) 

وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی باشاره به اینکه یزد دارای مفاخر وفرهیختگان ارزشمندی است ،اظهارداشت:بعداز گذشت سالها، آثارمفاخراستان یزداز تاثیرگذاری فراوانی برخورداراست.


دکترسید محمدحسینی در جمع هنرمندان استان یزد تاکید کردکه اگرمفاخرومشاهیر این استان در قالب کارهای فرهنگی وهنری به مردم ارائه شود آثار پربرکتی را برای مردم این استان وحتی کشور خواهد داشت.


وزیرارشاد يادآور شد: مردم استان يزد از لحاظ فرهنگي به دلايل سخت‌كوشي و قناعت در رتبه‌هاي كنكور پيشرفت داشته‌اند ضمن آنكه در اين استان 300 شخصيت مشاهيري و ظرفيت نيروي انساني وجود دارد كه در طول تاريخ آثار درخشاني به جاي گذاشته‌اند.

وی بااشاره به اینکه برای نمونه آذریزدی یک چهره جهانی است ، ادامه داد:این شخصبت با توجه به صحبتهای مقام معظم رهبری باید بیشتر معرفی شود.


حسینی اضافه کرد:رهبری از این فرهیخته یزدی بسیار یاد می نمایند.


وی افزود:سید کاظم طباطبایی و شیخ عبدالکریم حائری نیزازمفاخری هستند که نیازمند معرفی بیشترمی باشند.


وی گفت:براین اعتقادم اگرکارهای هنری با پشتوانه تحقیقی صورت بگیرد در ارتقاء سطح آگاهی مردم بسیارموثر است.


وزیرارشاد درادامه بااشاره به اینکه تمام توان رییس جمهوری واعضای هیات دولت براین است که گامهای بلندی برای کشوربرداشته شود،افزود:یکی از مهمترین گامهای دولت در این مدت تشکیل شورای عالی سینما بود.

وي همچنين عنوان كرد: در شوراي عالي سينما در مورد كمبود سالن‌ها بحث شده و شايد در گذشته فيلم‌ها مشكلاتي داشت اما اكنون فيلم‌هاي مناسب و خوبي خواهيم داشت.

حسینی گفت:نمی خواهیم بگوییم که در دوره های گذشته کاری انجام نشده است بلکه حرف ما این است که اگردر این دولت حرفی زده می شود پشت سر آن عملیات وضمانت نامه اجرایی آنهم اجرا می گردد.


وزیر ارشاد تصریح نمود: تا تحقق فاصله داریم اما خوشحال از این هستیم که یک روند امید بخش در کشور با روی کارآمدن دولت آقای احمدی نژاد شروع شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا