محمد جواد محمدي زاده رئيس سازمان محيط زيست و نماينده تام الاختيار رياست جمهوري وارد شهرستان بافق شد (سفر سوم رییس جمهور به یزد (60)) 

یزدفردا "علی عسکری خبرنگاریزدفردا "امام جمعه بافق هم ضمن خوش آمد گويي به نماينده رياست جمهور گفت : ما  به خاطر عرض ارادت به نماينده رئيس جمهور در اينجا جمع شده ايم و انتظار داريم سلام ما را به شخص احمدي نژاد ابلاغ كنيد.

حجت الاسلام " سید جواد سليماني " با اشاره به ايثار و فداكاري مردم شهرستان بافق در دوران دفاع مقدس تصريح كرد : اكثر مسئولان اين شهرستان از يادگاران دفاع مقدس هستند و تقديم بيش از 300 شهيد و اعزام 9000 نفر به جبهه هاي نور عليه ظلمت برگ زرين ديگري بر افتخارات مردم اين خطه است .

وي بر ضرورت تسريع در اجراي عمليات گازرساني به بافق تاكيد كرد و افزود: براي راه اندازي كارخانه هاي جوار معدني و اشتغال جوانان در فرصت هاي شغلي جديد ، موضوع گاز از نياز هاي مبرم اين شهرستان است.


همزمان با سومين دوره از سفر رياست جمهوري و هيئت دولت به استان يزد صبح امروز محمد جواد محمدي زاده رئيس سازمان محيط زيست و نماينده تام الاختيار رياست جمهوري وارد شهرستان بافق شد و مورد استقبال امام جمعه ، فرماندار < جمعي از مسئولين و مردم ولايي شهرستان بافق قرار گرفت .

نماينده رياست محترم جمهور به اتفاق هيئت همراه در بدو ورود به شهرستان بافق به گلستان شهداي امامزاده عبدالله اين شهرستان رفت و پس از زيارت امامزاده ظهيرالدين عبدلالله بم موسي بن جعفر (ع) و حضور بر تربت آيه الله ميرغني زاده امام جمعه فقيد بافق و تربت پاك شهداي هشت سال دفاع مقدس نسبت به مقام شهداي والا مقام اداي احترام كرد

نماینده تام الاختیاررئیس جمهوراز شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق بازدید کرد

آقای"محمد جواد محمدی زاده" رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ونماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به شهرستان بافق ازشرکت سنگ آهن مرکزی ایران بازدید کرد.

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق یکی از بزرگترین تامین کنندگان سنگ آهن مورد نیاز واحدهای فولاد کشور است

دراین شرکت سالانه بیش از 8 میلیون تن سنگ آهن استخراج می شود که از این میزان حد ود سه میلیون تن سنگ آهن دانه بندی شده است که درکارخانه ذوب آهن اصفهان و صادرات استفاده ومابقی در کارخانه فرآوری چغارت تبدیل به کنسانتره وسنگ آهن می شود.

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در سال 1350 برای اکتشاف وبهره برداری از کانسارهای آهن در بافق تاسیس شد و هم اکنون این شرکت یکی از واحدهای مهم زیر مجموعه شرکت تهیه وتولید مواد معدنی ایران ویکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده سنگ آهن دانه بندی شده و کنسانتره کشور است وبیش از یک سوم سنگ آهن کشور را در خود ذخیره دارد .

در حال حاضر بیش از دو هزار نفر در این شرکت به کار اشتغال دارند.

این شرکت در فاصله 10 کیلومتری شمال شرقی بافق و 120 کیلومتری جنوبشرقی شهر یزد در حاشیه کویز مرکزی ایران کنار معدن سنگ آهن چغارت قرار دارد.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا