يحيي زاده  نماينده مردم تفت و ميبد درشوراي اداري تفت :استان یزد و خصوصا تفت 11 سال پي درپي دچار خشكسالي بوده ولی تاكنون اعتباري براي جبران خسارت  به اين شهرستان اختصاص نيافتهاست(سفر سوم رییس جمهور به یزد (93))  


یزدفردا "حجت الاسلام سيدجلال يحيي زاده  نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي نيز در جلسه شوراي اداري تفت با حضور وزير نيرو  ضمن خيرمقدم به نماينده هيئت دولت اظهار داشت:خدا را شكر مي كنيم كه مفتخر به ميزباني وزيري سرافراز،پرتلاش و برادر دو شهيد هستيم.
وي به موقعيتهاي اين شهرستان اشاره كرد و گفت:شهر تفت شهري است كه از نظر اقليمي، ويژه است و در دل خود، شيركوه را دارد كه بام استان يزد است ،برفخانه آن هميشه براه است و منابع آبي استان از آنجا سرچشمه مي گيرد.
يحيي زاده با بيان اينكه 63درصد پروژه هاي سفر دور دوم اجرايي شده گفت:تا الان نيز 250 مصوبه در دور سوم قطعي شده و بيشتر از اين هم مصوب خواهد شد.
وي با اظهار اميدواري از اينكه اين سفر نيز مانند دوسفر قبلي داراي خير و بركات بسياري خواهد بود گفت:طبق آمار استان يزد و بالاخص شهرستان تفت 11 سال پي درپي دچار خشكسالي بوده و خسارات بسياري به كشاورزان و دامداران وارد شده است.
حجت الاسلام يحيي زاده با بيان اينكه تاكنون اعتباري براي جبران خسارت به اين شهرستان اختصاص نيافته از وزير نيرو خواست تا دغدغه اصلي مردم استان و شهرستان را دريابند و مرم اين خطه را با تصويب فاز دوم آبرساني خوشحال نمايند.

 وي با بيان اينكه اين دولت، بسيار توانمند و دلسوزانه براي رفع مشكلات مردم بويژه روستاييان گام بر ميدارد به مشكلات راههاي روستايي اين شهرستان نيز اشاره كرد و گفت:367 روستاي داراي سكنه اين شهرستان علاوه بر مشكل آب،به راه روستايي و بين مزارع نيز نياز داشته و اين حمايت مسوولان را مي طلبد.

سيد احمد عبودتيان فرماندار شهرستان هم در اين جلسه به معرفي شهرستان تفت پرداخته و وجود  400  شهيد سرافراز را برگ زريني بر افتخارات اين شهرستان عنوان نمود و افزود : اين شهرستان بيشترين روستاي استان را دارا مي باشد و در چند سال گذشته نيز بيشترين خسارت خشكسالي شامل اين شهرستان شده است كه مي طلبد دولت عنايت خاصي به آن داشته باشد. وي در ادامه از وزير نيرو خواست تا دستور اقدام لازم را در خصوص 15 مصوبه آماده شده در حوزه تخصصي  وزارت نيرو مبذول دارند .

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا