رييس جمهور در جمع مديران ارشد استان يزد:مشاهده سرعت پيشرفت و تغيير سرعت پيشرفت استان افتخار انگيز است و بايد مسئولين همين مسير را با قوت و شتاب روز افزون ادامه دهند (سفر سوم رییس جمهور به یزد (94))  .


یزدفردا "رييس جمهور با تاكيد بر اينكه تقليد كامل از ديگران نمي تواند ايران را به پيشرفت برساند ، ضرورت ترسيم هدف مشخص براي پيشرفت را مورد تاكيد قرار داد و گفت : در مسير ارتقاء و پيشرفت كشور اگر ديگران تجربيات خوبي داشتند كه با فرهنگ كشورمان همخواني داشت از آن استقبال مي كنيم .

دكتر محمود احمدي نژاد صبح امروز در ديدار مديران استان يزد با قدرداني از اقدامات فراواني كه در سطح استان انجام شده است اظهار داشت :

رييس جمهور با تاكيد بر قدرشناسي از فرصت خدمتگزاري به مردم گفت : بالاترين عبادت رفع مشكلات مردم و پيشبرد امور جامعه است . مسئولين و مديران بايد توجه داشته باشند كه در بهترين مقطع تاريخي و در بهترين نظام و براي بهترين مردم مشغول خدمت هستند و اين وضعيت ايجاب مي كند كه مسئولين فرصت خدمتگزاري را با حتي يك ميليمتر پايين تر از اوج كمال انساني عوض نكنند.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران يك هديه الهي براي همه بشريت است اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي ايران حكومتي مثل ساير حكومت هاي جهان نيست و به يك جغرافيا ، نژاد و ملت خاصي تعلق ندارد بلكه در ادامه راه انبياء الهي و در مسير رساندن بشريت به سرمنزل مقصود قرار دارد.

رييس جمهور افزود: جمهوري اسلامي ايران اصل تحقق وعده انبياء الهي را در جامعه منتشر كرده است و مقدمه و زمينه ساز تحقق حكومت جهاني است از اين رو بايد همه موانع را از اين مسير برداشته تا به يك باره به همه رنج هاي تاريخي بشر پايان داده شود .

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه مديران در دو سطح كلان و جزئي مسووليت خود را انجام مي دهند، گفت: مديران در كنار رسيدگي به امور كلان مانند اقتصاد، آموزش، صنعت ، كشاورزي و شهرسازي، نبايد از پرداختن به مسائل و رسيدگي به امور جزيي تك تك مردم غافل شوند. چه بسا رسيدگي به يك مشكل جزيي مردم بر اقدامات كلان ترجيح داشته باشد.

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود ضرورت ترسيم الگوي آباداني كشور را مورد تاكيد قرار داد و گفت: مهم ترين ماموريت ملت ايران ساختن كشور است و اين نيازمند الگو مي باشد چرا كه هر حركتي پيشرفت محسوب نمي شود و زماني پيشرفت معنا پيدا مي كند كه هدف مشخصي در برابر ما قرار داشته باشد كه در اين صورت تلاش براي نزديك شدن به آن الگو و هدف مي تواند تعيين كننده ميزان پيشرفت كشور باشد.

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد: هدف ما رسيدن به پيشرفت در ازاي نابودي روابط اجتماعي ، پيوندهاي اخلاقي و ارزش هاي انساني و ديني نيست. ملت ايران به دنبال جامعه اي است كه در آن انسانها محترم بوده، يگانه پرستي و عدالت حاكم باشد و همه انسانها فرصت كمال و شكوفايي پيدا كنند.

رييس جمهور اوج قله آرماني و مطلوب ملت ايران را رسيدن به حاكميت جهاني و حكومت مهدوي دانست و گفت: تحقق حاكميت جهاني ، الگوي اسلامي پيشرفت ناميده مي شود و اينكه اين جامعه با اتكا به كدام روش ، ابتكار و خلاقيت و مبتني بر كدام انديشه و توان محقق شود نيازمند الگوي ايراني است چرا كه استفاده از روش هاي نظام سرمايه داري نمي تواند ما را به جامعه مهدوي برساند.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه تا زماني كه نگاه ما در مسير پيشرفت به ديگران باشد و آنان نشانه علم و حقانيت باشند هيچگاه پيشرفت مطلوب حاصل نخواهد شد، اظهار داشت: بايد مدل و ديدگاه خود را تغيير دهيم و اگر ازعلم و فناوري موجود در دنيا استفاده كنيم آن را بر مبناي مدل بومي و مبتني بر فرهنگ خودي قرار دهيم.

رييس جمهور با اشاره به طرحهاي استعماري بيگانگان براي تسلط بر ملت ها خاطر نشان كرد: يكي از طرحهاي استعماري فرمول كاهش جمعيت و شعار دو بچه كافي است آنان براساس نگاه اومانيستي و لذت جوي خود اينگونه مدل ها را ترويج مي كنند.

وي افزود: تبليغاتي مانند اينكه جمعيت كم موجب رفاه است و اينكه اگر از فقر مي ترسيد ازدواج نكنيد از جمله اقدامات شيطاني براي ترساندن انسانها از عمل صالح است. چنين تبليغاتي در حالي صورت مي گيرد كه در ابتداي انقلاب جمعيت ايران 35 ميليون نفر بود و بيش از 5 ميليون بشكه نفت صادرات داشتيم اما امروز با وجود 75 ميليون نفر جمعيت حدود 2 ميليون بشكه نفت صادارت داريم و وضعيت رفاهي مردم و خدماتي كه ارائه شده بدون ترديد بهتر از آن دوران است.

دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: بايد ايران را بر مبناي الگوي ايراني – اسلامي بسازيم و در برابر مقاومت ها در مقابل تغيير و تحولات ايستادگي كنيم.

وي افزود: تغيير مدل پيشرفت و تعالي به معناي توقف امور نيست بلكه اين تغيير موضوعي تدريجي است كه بايستي آرام آرام در راستاي تحقق كامل آن گام برداشت.

در ابتداي اين نشست استاندار و جمعي از مديران ارشد استان گزارشي از اقدامات و فعاليت هاي انجام شده در سطح استان ارائه كرده و پيشنهادات خود را با رييس جمهور در ميان گذاشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا