رييس جمهور در گفتگوي تلويزيوني با شبكه استاني يزد؛
يزد را نمايشگاه ميراث فرهنگي خواند و از برنامه ريزي دولت براي حفظ و احياي اين ميراث و معرفي آن به همگان خبر داد (سفر سوم رییس جمهور به یزد (96)) 


یزدفردا"رييس جمهور در آستانه برگزاري دورديگري از مذاكرات هسته اي ايران با گروه 1+5 در استانبول تركيه اظهار اميدواري كرد گروه 1+5 با تمكين به قانون و پذيرش حقوق اساسي ايران راه گفتگو و توسعه همكاري ها را برگزيند.

دكتر محمود احمدي نژاد شب گذشته در گفتگوي زنده تلويزيوني با شبكه استاني يزد برگزاري مذاكرات استانبول را مثبت، سازنده و گامي به جلو ارزيابي كرد و گفت: نشانه هايي از راهكار تعامل با ايران از سوي گروه 1+5 مشاهده مي شود و اميدواريم غربي ها بتوانند با خود و افكار عمومي ملت هاي خود كنار بيايند و قطعنامه ها و بداخلاقي ها عليه ملت ايران را جبران كنند.

رييس جمهور در ادامه با اشاره به حركت پرشتاب توسعه و پيشرفت در همه عرصه هاي كشور خاطر نشان كرد: زيباترين جلوه هاي پاك و خداجويي را در اجراي قانون هدفمند شدن يارانه ها شاهد هستيم؛ ملت ايران با اعتماد به دولت اوج همبستگي ملي را به نمايش گذاشت.

دكتر احمدي نژاد مهمترين ويژگي اين قانون را تحقق عدالت اجتماعي دانست و افزود: هر ملتي كه در راستاي عدالت حركت كند تحت امر امام زمان (عج) قرار گرفته است و آغاز موفق قانون هدفمند شدن يارانه ها نيز از عنايات و توجهات امام عصر (عج) است.

رييس جمهور با اشاره به نظارت و كنترل دقيق بر روند اجراي قانون هدفمند شدن يارانه ها گفت: تعرفه هاي جديد با توجه به جميع شرايط وضع شده است و اگر در بخشي فشار وارد شود نبايد به سرعت در صدد اصلاح تعرفه ها برآييم، زيرا هدف اصلي قانون بالا بردن قيمت ها نيست بلكه هدف اصلاح و ايجاد تحول در رفتارهاي اجتماعي بويژه در حوزه مصرف انرژي است.

دكتر احمدي نژاد در واكنش به پخش گزارشي از درخواست ها و سوالات مردم يزد در خصوص اقدام هاي دولت براي رفع مشكل بيكاري گفت: دولت با تمركز و تخصيص اعتبارهاي مناسب در صدد است بيكاري را ظرف چند سال آينده ريشه كن كند.

رييس جمهور در ادامه اين گفتگوي تلويزيوني، يزد را نمايشگاه ميراث فرهنگي خواند و از برنامه ريزي دولت براي حفظ و احياي اين ميراث و معرفي آن به همگان خبر داد و افزود: ميراث فرهنگي اين ديار علاوه بر قدمت تاريخي، بيانگر اوج دانش مهندسي در سازگاري كامل با طبيعت است؛ قنات ها و بادگيرها دو نمونه برجسته از دانش مهندسي ايرانيان در اين خطه كويري هستند.

دكتر احمدي نژاد رفع مشكل كم آبي يزد را از دغدغه هاي دولت دانست و خاطر نشان كرد: تامين آب مصرفي از خارج استان و اصلاح و بهينه كردن روش هاي مصرف آب ، راهكارهايي است كه دولت براي حل مشكل كم آبي مد نظر دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا