محصولي در جلسه شورای هماهنگی رفاه و تامین اجتماعی استان یزدخبرداد:
300 هزار نفراز زنان سرپرست خانوار بیمه اجتماعی می‌شوند (سفر سوم رییس جمهور به یزد (100))

محصولی:بخش عمده‌ای از منابع حاصل از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به بیمه اجتماعی اقشار آسیب پذیر اختصاص می‌یابد ؛ حدود 800 هزار نفر از صنوف ضعیف و 300 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار با حمایت دولت و وزارت رفاه و تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار خواهند گرفت.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی اعلام کرد: بخش عمده‌ای از منابع حاصل از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به بیمه اجتماعی اقشار آسیب پذیر اختصاص می‌یابد که به این ترتیب ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی در شاغلان به 90 درصد می‌رسد.

به گزارش یزدفردا  به نقل از ایسنا، صادق محصولی در جلسه شورای هماهنگی رفاه و تامین اجتماعی استان یزد، از کمک 37 درصدی دولت به بیمه‌های اجتماعی اقشار آسیب پذیر خبر داد و افزود: حدود 800 هزار نفر از صنوف ضعیف و 300 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار با حمایت دولت و وزارت رفاه و تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار خواهند گرفت.

وی یکی از مهمترین اهداف دولت دهم را گسترش عدالت عنوان و اظهار کرد: اجرای عدالت ثمره طرح هدفمندسازی یارانه‌هاست و دولت در نظر دارد تا با اجرای این طرح به افراد نیازمند کمک کند تا از بیمه‌های اجتماعی و درمانی مناسب بهره‌مند شوند.

محصولی از اختصاص بودجه مناسب برای بیماران صعب‌العلاج با اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها خبر داد و تاکید کرد: 18 میلیارد تومان برای بیماران صعب‌العلاج و 18 میلیارد تومان برای بیمه ایرانیان در نظرگرفته شده است.

وی توانمندسازی نیازمندان را از جمله سیاست‌های وزارت رفاه و تامین اجتماعی در حوزه حمایتی خواند و گفت: آنچه در حوزه حمایتی مدنظر ماست، توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و نیازمندان است که با ایجاد اشتغال و احداث مسکن بتوانیم آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تعامل وزارتخانه‌های رفاه و بهداشت در حوزه درمان طی چند سال اخیر در بهترین سطح قرار دارد،گفت: بحث نظام ارجاع و پزشک خانواده با همکاری این دو وزارتخانه به صورت پایلوت در سه استان در حال اجراست و از سال آینده در کل کشور اجرایی خواهد شد.

وی اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را یک افتخار برای وزارت رفاه و تامین اجتماعی دانست و تاکید کرد: وزارت رفاه و تامین اجتماعی در دولت دهم جایگاه خود را پیدا کرده و در حال حاضر با توجه به وظایف و فعالیت‌هایی که در حوزه بیمه‌ای و حمایتی به خصوص اجرای موفق هدفمندسازی یارانه‌ها دارد در نگاه مسوولان و مردم تغییراتی حاصل شده است.

محصولی خدمت مسوولان به مردم را یک فرصت الهی دانست و گفت: مسوولان باید به گونه‌ای خدمت کنند و به رفع مشکلات مردم بپردازند تا ملت آنها را نه به چشم یک مدیر، بلکه به عنوان یک خدمتگذار خود بشناسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا