سفر هيئت دولت به استان يزد
رئیس سازمان محیط زیست از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در بافق بازدید کرد (سفر سوم رییس جمهور به یزد (101))

یزدفردا "رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به شهرستان بافق ازشرکت سنگ آهن مرکزی ایران بازدید کرد؛این شرکت یکی از بزرگترین تامین کنندگان سنگ آهن مورد نیاز واحدهای فولاد کشور است،

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نماینده ویژه رییس جمهور در سفر به شهرستان بافق ازشرکت سنگ آهن مرکزی ایران بازدید کرد.

به گزارشیزدفردا  به نقل از ایسنا ،محمدجواد محمدی‌زاده ، با حضور در شهرستان بافق به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد و سپس از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق که یکی از بزرگترین تامین کنندگان سنگ آهن مورد نیاز واحدهای فولاد کشور است، بازدید کرد.

گفتنی است، دراین شرکت سالانه بیش از 8 میلیون تن سنگ آهن استخراج می‌شود که از این میزان حدود سه میلیون تن سنگ آهن دانه بندی شده است که درکارخانه ذوب آهن اصفهان و صادرات استفاده ومابقی در کارخانه فرآوری چغارت تبدیل به کنسانتره وسنگ آهن می‌شود.

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در سال1350 برای اکتشاف وبهره‌برداری از کانسارهای آهن در بافق تاسیس شد و هم اکنون این شرکت یکی از واحدهای مهم زیر مجموعه شرکت تهیه وتولید مواد معدنی ایران ویکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده سنگ آهن دانه‌بندی شده و کنسانتره کشور است وبیش از یک سوم سنگ آهن کشور را در خود ذخیره دارد .

در حال حاضر بیش از دو هزار نفر در این شرکت به کار اشتغال دارند.

این شرکت در فاصله 10 کیلومتری شمال شرقی بافق و 120 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد در حاشیه کویز مرکزی ایران کنار معدن سنگ آهن چغارت قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا