حاشیه‌ای بر دیدار رئیس جمهور با ایثارگران یزد (سفر سوم رییس جمهور به یزد (102))

یزدفردا "در استان یزد رئیس جمهور طبق روال سفر‌های استانی شب گذشته به دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران این استان رفت دیداری که همراه با حاشیه‌های قابل تاملی بود .

دور سوم سفر‌های استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استان‌های مختلف کشور یک ویژگی مشترک دارد و ان هم این است که در روز اول سفر رئیس جمهور بعد از استقبال مردم به استان در جمع آنها سخنرانی می کند و پس ازآن کار گروه فرهنگ و هنر و جلسه استانی دولت تشکیل می شود .بعد از آن رئیس جمهور به دیدار خانواده شهدا و ایثارگران می رود .

به گزارش یزدفردا به نفل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،‌ در استان یزد رئیس جمهور طبق روال سفر‌های استانی شب گذشته به دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران این استان رفت دیداری که همراه با حاشیه‌های قابل تاملی بود .

قبل از ورود رئیس جمهور به برنامه خانواده‌های شهدا از ساعاتی قبل در سالن برگزاری مراسم حضور پیدا کرده بودند و با نثار صلوات فضا را برای ورود رئیس جمهور آماده می‌کردند .

احمدی نژاد وارد سالن شد با ندای الله اکبر ایثارگران این استان و پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، دختر شهید عظیمیان در فراغ پدرش سخن گفت که پدرم رفت تا دخترکی 9 ساله پس از این تنها ترین دختر دنیا باشد . رفت تا داغ رقیه بر دلم تازه باشد من به جا مانده از آن نسل جنون آلودم ، به جا مانده از آن لاله خون آلودم .

او از مصیبت کربلا و صبر بازمانده‌های این واقعه عظیم و خونین گفت که پایداری آنها الگویش در زندگی به دور از پدر هستند.

در ادامه این برنامه مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از کارنامه ایثارگری این استان ارائه کرد : (تقویم بیش از 4200 شهید، 10000 هزار جانبار ، 800 آزاده و رتبه چهارم ایثارگری کشور)

در ادامه این مراسم نشانی که رئیس جمهور از آن به عنوان نشانه ای بر تداوم راه شهیدان یاد می کند برسینه سه مادری که یگانه فرزند خود را تقدیم اسلام،‌ انقلاب و ایران کرده بودند و اکنون با تنی فرسوده اما استوار همچنان بر پایه اعتقاد خود ایستاده اند، نشست و احمدی نژاد به نمایندگی از ملت از فداکاری و خدمات این ستاره‌های آسمانی قدردانی و تجلیل کرد .

« ناگهان پیشانیش از خون لبریز شد کم کم خون تمامی صورتش را پوشاند درست مثل گل لاله‌ای که عطر گلبرگ‌هایش تمام فضا را پر کرده است بوی باروت و گلوله برایش معنای عشق و وصال داشت عشق به او که نعمت زندگی را بخشید تا برای رسیدن به وصالش صرف کند. هنوز ایستاده و نگاهش به سمت افق است» این متن سرودی بود که گروه عروج بنیاد شهید استان یزد با سازهای کوبه‌ای و بادی در وصف واقعه عاشورا اجرا کردند.

در ادامه این برنامه رئیس جمهور در سخنانی اهدای نشان دولتی ایثار به خانواده‌های شهدا وایثارگران استان را اولین پیام قدرشناسی ملت بزرگ ایران عنوان کرد و گفت تمام عالم باید بدانند ملت ایران همه وجود، عزت،‌استقلال، ‌فرهنگ و شرق خود رامدیون ایثار ایثارگران است.

ایثاری که به گفته رئیس جمهور هدف اصلی ایش انجام وظیفه و رسیدن به قله کمال انسانی است و رسیدن به جاودانگی ، قله کمال و خدایی شدن است .

این مراسم با صحبت‌های رئیس جمهور پایان یافت و خانواده‌های شهدا و ایثاگران این استان با سر دادن شعار‌هایی از خدمت رئیس جمهور و و اعضای دولتش قدردانی کرده‌اند و با ذکر صلوات و ندای الله اکبر رئیس جمهور محبوب خود را بدرقه کردند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا