وزير ارشاد در جمع هنرمندان یزد:
دولت دهم اگر حرفی می زند ضمانت نامه اجرایی آن را به اجرا در می آورد (سفر سوم رییس جمهور به یزد (103))

یزدفردا "وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: در دولت دهم اگر سخنی بر زبان آورده شود ، در فاصله کوتاهی ، عملیات و ضمانت نامه اجرایی آن را نیز به اجرا در می آورد؛ یکی از مهمترین گامهای دولت در این مدت تشکیل شورای عالی سینما بود؛ با روی کارآمدن دولت احمدی نژاد یک روند امیدبخش در کشور شروع شده است

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: در دولت دهم اگر سخنی بر زبان آورده شود ، در فاصله کوتاهی ، عملیات و ضمانت نامه اجرایی آن را نیز به اجرا در می آورد .

به گزارش یزدفردا  به نقل از ایرنا ، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ،در جریان دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت به استان یزد در جمع هنرمندان استان یزد با اشاره به اینکه تمام توان رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت براین است که گامهای بلندی برای کشور برداشته شود، افزود: یکی از مهمترین گامهای دولت در این مدت تشکیل شورای عالی سینما بود.

وی درباره اهداف این شورا اظهار داشت: در شورای عالی سینما درباره کمبود سالن‌ها بحث شد . شاید درگذشته فیلم‌ها مشکلاتی داشتند اما اکنون فیلم‌های مناسب و خوبی تهیه می شود.

وزیر ارشاد ادامه داد: نمی خواهیم بگوییم در دوره های گذشته کاری انجام نشده بلکه حرف ما این است که اگر اکنون سخنی بر زبان آورده شود ، در فاصله کوتاهی ، عملیات و ضمانت نامه اجرایی آن نیز به اجرا در می آید .

وی در ادامه گفت :البته تا تحقق اهداف فاصله داریم اما خوشحال هستیم که با روی کارآمدن دولت آقای احمدی نژاد یک روند امیدبخش در کشور شروع شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه یزد دارای مفاخر وفرهیختگان ارزشمندی است ، اظهار داشت: بعد از گذشت سالها، آثار مفاخر استان یزد همچنان از تاثیرگذاری فراوانی برخوردار است .

حسینی تاکید کرد: اگر مفاخر و مشاهیر این استان در قالب کارهای فرهنگی و هنری به مردم ارائه شود آثار پربرکتی را برای مردم این استان وحتی کشور خواهد داشت.

وی یادآور شد: مردم استان یزد از لحاظ فرهنگی به دلایل سخت‌کوشی و قناعت در رتبه‌های کنکور پیشرفت داشته‌اند ضمن آنکه در این استان 300شخصیت مشاهیری و ظرفیت نیروی انسانی وجود دارد که در طول تاریخ آثار درخشانی به جای گذاشته‌اند.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برای نمونه آذریزدی یک چهره جهانی است ، ادامه داد: این شخصیت با توجه به صحبتهای رهبر معظم انقلاب باید بیشتر معرفی شود ضمن آنکه معظم له از این فرهیخته یزدی بسیار یاد می نمایند.

وی افزود : سید کاظم طباطبایی و شیخ عبدالکریم حائری نیز از جمله مفاخری هستند که نیازمند معرفی بیشتر می باشند.

حسینی همچنین تأکید کرد: بر این اعتقادم اگر کارهای هنری با پشتوانه تحقیقی صورت گیرد در ارتقاء سطح آگاهی مردم بسیارموثر خواهد بود.    

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا