امام جمعه ابرکوه
سفر هیئت دولت به استان یزد پرخیر و برکت بود
(سفر سوم رییس جمهور به یزد (107))

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه ابرکوه و در ادامه بحث پیام معراج، کلام نبوی را در راهکار سلامت معنوی زندگی، 4 ویژگی کم گوئی، کم خوری، کم خوابی و حسن سلوک رفتاری بیان کرد و با استناد به کلام امام علی(ع) ، افزود:انسان پرحرف را پر خطا است و انسان پر خطا نیز کم حیا خواهد شد و انسان کم حیا نیز کم تقوی و انسان بی تقوی نیز، قلب و دلش از فضائل و کمالات اخلاقی و عملی تهی می گردد و در نتیجه قلب وی خواهد مرد و سرانجام چنین شخصی، عذاب خداوند و جهنم است.

حسینی در آستانه اربعین حسینی، پیشنهاد نمود که در روز اربعین، مراسم عزاداری عمومی توسط خانواده های شهدا و در کنار گلزار شهدا و با قرائت زیارت اربعین حسینی انجام گیرد.

امام جمعه ابرکوه افزود: در بهمن، تاریخ تجلی اقتدار ملت، در احقاق حقوق حقه اش ثبت گردید که طی انقلابی توانست طلسم قدرت تا دندان مسلح و نیرومندی که خود را ژاندارم منطقه خلیج فارس می دانست بشکند و دست دشمن غارتگر را از کشور کوتاه نماید.

حسینی دهه فجر را فرصت شکفتن گل غنچه نیروی عظیم مردمی و اقتدار اراده ملت توصیف نمود.

خطیب جمعه ابرکوه با گرامیداشت سالروز حماسه مردم آمل در سال 1360 در سرکوبی حرکت دیوانه وار و کور منافقین افزود: مردم انقلابی این شهر هزار سنگر، آنچنان تو دهنی به منافقین زدند که مقام رهبری فرمودند که نبایست اجازه داد این خاطره پرشکوه و حوادث بی نظیر و تعیین کننده تاریخ انقلاب، در اذهان کم رنگ شود.

وی ، اقدام مسئولین در دعوت از اعضاء و نمایندگان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد راکه به منظور اثبات شفافیت فعالیت ایران انجام پذیرفت ستود و اظهار امیدواری نمود که نشست امروز گروه 1+5 و ایران در استانبول ترکیه نتیجه بخش باشد.

حسینی به گروه1+5 هشدار داد که اگر به اتلاف وقت روی بیاورند، شاید دیگر مجالی برای حضور و مذاکره با ایران برایشان ایجاد نشود.

حسینی نکته زیبای قیام عمومی در تونس را، سرایت خشم انقلابی این ملت به سایر حکام سر سپرده عرب دانست که پایه های بنیان سست سیاسی آنان را لرزانده است.

وی همچنین سقوط دولت بی کفایت لبنان را به فال نیک گرفت و نقشه امریکا و اسرائیل در دادگاه نمایشی ترور حریری را بواسطه روشنگری های بصیرانه سید حسن نصرالله ناموفق بیان نمود.

وی همچنین سفر هیئت دولت به استان یزد را، پر خیر و برکت خواند و از تمامی دست اندرکاران و بویژه استاندار یزد به جهت برنامه ریزی شایسته این سفر تقدیر نمود.

حسینی یاد و خاطره شهید عبدالمجید بصیری شهید جانبازی که بعد از 22 سال تحمل رنج ناشی از جراحات شیمیائی به خیل شهدا پیوست را گرامی داشت و افزود: نگذارید نام و یاد شهدا در پس کوچه های غفلت گم شود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا