ملت تونس مدیون سپاه قدس و ژنرال قاسم سلیمانی

رضا نکوهی

سرویس مقالات و یادداشت ها

یزدفردا

"...ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجی و بین الملل اسلامی مان بارها اعلام نموده ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم .حال اگر نوکران امریکا نام این سیاست را توسعه طلبی و تفکر تشکیل امپراتوری بزرگ می گذارند، از آن باکی نداریم و استقبال می کنیم. ما درصدد خشکانیدن ریشه های فاسد صهیونیزم، سرمایه داری و کمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته ایم، به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظامهایی را که بر این سه پایه استوار گردیده اند نابود کنیم، و نظام اسلام رسول اللّه- صلی اللّه علیه و آله و سلم - را در جهان استکبار ترویج نماییم. و دیر یا زود ملتهای دربند شاهد آن خواهند بود.

 ...جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمی شناسد و ما باید در جنگ اعتقادیمان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم ... ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم لا اله الا اللّه را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم.

...من به صراحت اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری می کند و دلیلی هم ندارد که مسلمانان جهان را به پیروی از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نکند و جلوی جاه طلبی و فزونطلبی صاحبان قدرت و پول و فریب را نگیرد."

 قسمتهایی از پیام قطعنامه امام خمینی(ره)

 

آری ما در صدد گسترش نفوذ اسلام هستیم هر چند آن را توسعه طلبی بدانند، ما در صدد تشکیل بسیج بزرگ سربازان اسلام هستیم و در این راه سرمایه گذاری و مسلمانان را به پیروی از اصول تصاحب قدرت دعوت می کنیم.

  اما این مبارزه نیازمند برنامه ریزی بوده و بازوهای توانمندی را خواستار است که به قطع و یقین سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را باید یکی از آن بازوها شمرد.

  مقام معظم رهبری سه ماموریت عمده را برای این نهاد ترسیم نموده اند:

الف:دفاع مسلحانه از انقلاب و نظام اسلامی

ب:سازماندهی و آموزش ارتش بیست میلیونی

ج:تشکیل هسته های مردمی حزب الله در سراسر جهان

   همانطور که مشخص است ایشان دو ماموریت اول را برای رشد و بالندگی انقلاب اسلامی و ماموریت سوم را در راستای فرمایشات ابتدایی امام(ره) دانسته و به صراحت این ماموریت را از وظایف سپاه قدس می دانند.

ایشان در تبیین ماموریت سوم می فرمایند:" ماءموريت سوم همان چيزى است كه امروز سپاه پاسداران در قالب سپاه قدس يا نيروى قدس ، از آن يـاد مى كند و امام بزرگوارمان تشكيل هسته هاى مردمى حزب الله در سراسر جهان را يكى از آرزوهاى خود و يكى از دستورهاى كارآينده انقلاب اسلامى در سطح جهان قرار دادند.    

بـى شك سپاه پاسداران انقلاب اسلامى در اين مورد ماموريتى خواهد داشت . ما نمى گوييم به جايى لشكركشى مى كنيم و در امور ديگران دخالت خواهيم كرد، اما مى گوييم كه نيروى نظامى مـنـظـم انـقـلابـى مـجـرّب در اوليـن كـشـورى كـه بـا انـقـلاب اسـلامـى پـديد آمده است . يقينا در قـبـال هـسته هاى مسلّح حزب اللّه در سراسر جهان خالى از مسئوليت نيست . كيفيّت اين مسئوليت بايستى به تناسب و مقتضيات روشن بشود."( حديث ولايت ، ج 3، ص 5)

   حال باید بدون تعارف و خارج از عرف دیپلماسی(چرا که در جایگاه آن نیستیم) بگوییم آری ما در انقلاب تونس موثر بودیم، آن هم نه تنها از طریق ارئه یک الگو به جهانیان بلکه در راه گسترش آن نیز تلاش نموده ایم و مگر نه این است که کشورهای غربی خود در دورترین نقاط عالم دخالت می کنند پس با عرف آنها نیز مغایرتی ندارد. آری این جنگی است بین حزب الله و حزب الشیطان از ابتدای تاریخ تا کنون!

  حال باید دید سکاندار ماموریت سوم سپاه کیست؟

  سردار قاسم سلیمانی! بسیجی ای که از 10 سال پیش این مسئولیت حساس را به دوش می کشد.

 شیرمردی که الحق خواب را از غربی ها ربوده است آن چنان که واشنگتن پست از وی به عنوان " مهمترین سیاست گذار سیاستهای خارجی ایران" و " فرمانده ارتش سری ایران در خاورمیانه" نام می برد.

روزنامه معتبر آمریکایی «مک کلثی» نیز در مطلبی می نویسد:

" یکی از قدرتمندترین چهره‌های موجود در عراق، یکی از مقامات دولتی این کشور، یک رهبر شبه نظامیان یک روحانی بلندپایه و یا یک فرمانده یا دیپلمات آمریکایی نیست.این فرد، یک ژنرال ایرانی است که هم‌اکنون بسیار پرنفوذتر از همه مقامات نامبرده شده است.ژنرال «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروهای قدس، شاخه فعال سپاه پاسداران ایران در عراق است که مأموریت این شاخه، گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه است"

حال باید دید سردار سلیمانی در این مسیر تا چه اندازه موفق بوده است؟

در عرف نظامی یکی از دلایلی که یک ژنرال ترفیع درجه می گرد نشان دادن لیاقت از خود است و بی شک باید سردار سلیمانی ماموریت خود را به خوبی انجام داده باشد که 10 روز بعد از سقوط حکومت دیکتاتور بن علی در تونس خبر ترفیع درجه وی به دست امام خامنه ای (فرمانده کل قوا) منتشر می گردد.

 به امید  تشکیل بسیج بزرگ سربازان اسلام، آزادی قدس و ظهور امام زمان (عج) به زودی زود. ان شاالله

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا