شمقدری: زندان‌های ایران مانند هتل است

معاون‌سینمایی گفت؛ زندان‌های ایران مانند هتل است. او حضور سجادپور در اوین را در راستای پیگیری‌های وی برای آزادی آهنگرانی و وفامهر عنوان کرد و گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا برای هنرمندان از قوانین ساده‌تر استفاده شود

جواد شمقدری در جمع خبرنگاران به موضوعات مهمی اشاره کرد. او اطمینان داد که زندان‌های ایران مانند هتل است و وضعیت بازداشتی‌ها در زندان‌ها خوب است. وی همچنین پیشنهاد داد که روزنامه‌نگاران از زندان‌ها بازدید کنند. وی امکان ساخت فیلم برای زندانیان و نمایش فیلم برای آنها را دو پیشنهاد وزارت ارشاد برای زندان‌های کشور عنوان کرد.

 معاون سینمایی وزارت ارشاد، با بیان این موضوع که پیگیر برگزاری جشنواره فیلم کودک هستیم، گفت: تهران یکی از گزینه هایی است که برای برگزاری جشنواره فیلم کودک درنظر گرفته شده و آقای میرعلایی به‌عنون رئیس بنیاد سینمایی فارابی هفته آینده نتیجه‌ی نهایی را درباره‌ی محل برگزاری جشنواره اعلام می‌کند.

 معاون سینمایی وزارت ارشاد با تاکید بر نبود هیچ مشکلی برای علیرضا سجادپور، تاکید کرد: آقای سجادپور در این مدت پیگیر آزادی هنرمندان بازداشتی(پگاه آهنگرانی و مرضیه وفامهر) بوده است. منتها اشکال او این است که موبایلش همیشه باز است. لذا وقتی موبایل او خاموش است؛ همه تعجب می‌کنند.

 شمقدری با یادآوری این نکته که؛ آقای سجادپور قطعا برای پیگیری امور هنرمندان به اوین سر زده است، اظهار امیدواری کرد که جامعه‌ی روزنامه‌نگاری نیز سری به اوین بزنند.

 شمقدری در این باره گفت: امیدوارم دوستان روزنامه‌نگار به اوین سر بزنند و ببینند که اوین درست مانند هتل است و وضعیت خوبی دارد. ما در معاونت سینمایی پیگیر این هستیم که شرایطی را برای بازدید خبرنگاران از زندان اوین فراهم کنیم. تا پس از بازدید آنها اطمینان پیدا کنند که وضعیت بازداشتی‌ها خوب است. باید باور کرد که وضعیت زندانیان خوب است و زندان‌های ایران مثل هتل است.

 وی درباره‌ی آخرین وضعیت پگاه آهنگرانی و مرضیه وفامهر نیز گفت: وقتی خبر می‌رسد که سینماگری دچار مشکل شده، ما وظیفه‌ داریم مشکل به وجود آمده را پیگیری کنیم اما نیازی نیست که این پیگیر‌ی‌ها هر لحظه رسانه‌ای شود. شاید حتی بعضی‌ها از این پیگیری‌ها دلخور هم بشوند.

 شمقدری گفت: باید بپذیریم که قوانین حرف اول و آخر را می‌زنند اما باید به سمتی بریم که شرایطی را فراهم کنیم تا برای هنرمندان از قوانین ساده‌تر استفاده شود.

 وی همچنین از پیگیری معاونت سینمایی برای نمایش فیلم در زندان‌ها خبر داد و گفت: در تلاش هستیم برخی فیلم‌ها را برای زندانیان نشان دهیم و حتی شرایطی را برای فیلمسازی آنها فراهم کنیم.
شمقدری انتخاب فیلم برای اسکار را به هفته آینده موکول کرد و گفت: شرایط لازم برای اعزام فیلم‌ها به اسکار این هفته اعلام می‌شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا