سخن سردبیر :حلالمان کنید حتی اگر با تنبیه است !!


یزدفردا "سردبیر :برحسب وظیفه و با توجه به زحماتی که در طول سال به مخاطبان فردائی داده ایم امشب بر خود واجب می دانیم از تک تک افرادی که به هر نحوی باعث رنج خاطرشان شده ایم حلالیت بطلبیم .

هر چند براین اعتقادیم که کار رسانه کاری است بس مشکل که هر لحظه براثر یک غفلت خدای ناکرده باری را بر دوش خود خواهیم نهاد که بزرگتر از ما ها نیز توان تحمل این بارهای گناه را نخواهند داشت و تنها با نیت غربت و دعا سعی نموده ایم که در انتشار تک تک مطالبمان رضای او را در نظر بگیریم و خدای ناکرده منتشر کننده مطلبی که رضایت او در آن نیست نباشیم .

به هر حال چشم امیدمان به بخشش تمام بزرگوارانی است که خدای ناکرده باعث پایمال شدن حقی از آنها شده ایم و امید واریم خداوند تبارک و تعالی فرصت جبران را به ما بدهد و در صورت ضایع شدن حقی از هر فردی ، هر لحظه آماده ایم تا در پیشگاه خاوند متعال و مخاطبان بزرگوار به قصور خود اعتراف کرده و درخواست بخشش از صاحب حق را بنماییم و تا عمری باقی است درصدد جبران آن بر آییم .

 اینجانب به عنوان سردبیر سایت خبری یزدفردا و کسی که خواسته یا نا خواسته مسئول هر آنچه که دریزدفردا منتشر شده است  ،می باشم و با امید به رحمت خداوند بزرگوار و بخشش صاحب حقانی که ناخواسته حقی از آنها در یزدفردا تضییع شده است عاجزانه طلب بخشش داشته و امید وارم در صورت وجود خطایی در یزدفردا بزرگواران برما منت گذارند و موارد را یاد آوری تا در جهت جبران قدم برداریم و حلالمان کنند حتی اگر با تنبیه باشد .

«شب قدر» واژه‌ای قرآنی است. این شب در قرآن، در سوره قدر، با صفت «مبارکه» یاد شده و بهتر از هزار ماه دانسته شده است. « انا انزلنه فی لیله مبارکه، لیله القدر خیر من الف شهر »(ما قرآن را در شب مبارک فرو فرستادیم. شب قدر از هزار ماه برتر است.)

در شب قدر، همه امورات عالم اندازه‌گیری می‌شود و به تصویب حجت خدا در هر زمان می‌رسد. دقیقاً معلوم نیست شب قدر کدام شب است؛ گروهی آن را در طول سال محتمل می‌دانند و گروهی در ماه رمضان، گروهی یکی از 12 شب آخر این ماه و گروهی یکی از شب‌های بیست و یکم، بیست و سوم و نوزدهم ماه رمضان را شب قدر می‌دانند. شیعیان نیز عموماً شب بیست و سوم را شب قدر می‌دانند.

این شب دارای اعمال فراوانی است که در کتب دعایی مذکور است. خوابیدن در شب قدر مذموم و شب‌زنده‌داری در آن مستحب است.

بنا بر روایات، روز قدر هم به اندازه شب قدر ارجمند است. دعا و استغفار در شب قدر، وظیفه دانسته شده است و رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم بر دعا در آن و طلب عافیت از خداوند تأکید فرموده است.(1)

امشب شما خوبان که در صحت و سلامت در کنار خانواده ها یتان به سر می برید برای لحظاتی هم نوعانتان در سراسر گیتی را بیاد  آورید که هر کدام به واسطه دردی نگاهشان به رحمت خداوند متعال است و قطعا دعای شما بزرگواران بی تاثیر نخواهد بود .

برای لحظاتی به یاد نعمات بی پایان آفریدگار قهار که به ما ارزانی داشته بیاندیشیم و با شکر هزاران نعمت داده شده به ما برای رفع گرفتاری برداران و خواهرانمان دعا کنیم و آرزوی بهبودی تمام بیمارانی که این شب ها در بیمارستانها می گذرانند و یا در منزل در بستر بیماری آرمیده اند دعا کنیم .

دستهایمان را رو به آسمان برده و خاضعانه از درگاه ایزد منان طلب مغفرت نماییم و آرزوی رفع مشکلات مو منین را بنماییم .

یا من اسمه دواء و ذکره شفاء

منابع:

المیزان، ج 18، ص 138 -

مفاتیح الجنان اعمال شبهای قدر.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا