درخواست اعدام برای رحیم مشایی


به گزارش آخرین نیوز پرویز سروری عضو کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار صدور حکم اعدام برای اسفندیار رحیم‌مشایی بعنوان لیدر جریان انحرافی به اتهام دست داشتن در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بانک صادرات شد.


سروری در گفتگو با نسیم آنلاین گفته است: «کسی که اقتصاد ملی را مورد حمله قرار داده، باید حکم سنگینی در حد اعدام برای وی صادر بشود.» سروری این درخواست را چند ساعت پس از آنکه مشرق‌نیوز اسنادی از «رابطه» رحیم‌مشایی با متهم اصلی پرونده اختلاس بانک صادرات منتشر کرد٬ مطرح کرده است.


مشرق امروز دو نامه از رحیم مشایی خطاب به وزرای اقتصاد و راه و ترابری منتشر کرده که محتوای آن تسریع در واگذاری سهام شرکت فولاد خوزستان به «گروه امیر منصور آریا عامل اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی» است.


روزنامه «تهران امروز» وابسته به محمدباقر قالیباف نیز در شماره امروز خود به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده که دو هزار میلیارد تومان از این اختلاس از سوی تیم احمدی‌نژاد به خارج از ایران منتقل شده است.


رسانه‌ها و کار‌شناسان اقتصادی از این اختلاس به عنوان بزرگ‌ترین اختلاس در تاریخ بانکداری ایران نام می‌برند که در زمان دولت محافظه‌کار احمدی‌نژاد روی داده است. رئیس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی هم از مقام‌های امنیتی و قضایی خواسته مراقب باشند تا «لیدر جریان انحرافی» یعنی اسفندیار رحیم‌مشایی از کشور متواری نشود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا