آن فریاد بخاطر رهبری بود یا این سکوت؟

سوال یک اردبیلی ازاحمدی نژاد


چرا در زمان انتخابات دهم بدون در نظر گرفتن دیدگاه مقام معظم رهبری، فساد ثابت نشده افراد برجسته ای را که بدون شک حقی برگردن این ملت و نظام اسلامی بخاطر دهه ها جهاد داشتید، در رسانه ملی مطرح نمودید، ولی حالا که رقمهای نجومی از فساد افرادی مطرح می شود که طبق گمانه زنی رسانه های اصولگرا متوجه جریان موسوم به انحرافی گردیده، به جای پاسخگویی شفاف و مستند به افکارعمومی و احیانا" دفاع از مظلوم، تنها تهدید کرده، مدعی سکوت به خاطر رهبری می شوید؟


حسن فاتحی، وبلاگ نویس اردبیلی در یادداشتی برای آینده نوشت:

امروز دکتر احمدی نزاد در راستای عملیاتی نمودن دور چهارم سفرهای استانی خویش وارد شهر اردبیل شد و فراز مهمی از سخنان وی پردازش به موضوع اختلاس میلیاردی اخیر بود که ایشان بیان نمودند "سکوت دولت طولانی نخواهدبود".

بنده زمانی که سخنان دکتر را ازطریق رادیو پی گیر بودم، زمانی که ایشان با لحن تهدیدآمیزی از شکستن سکوت دولتش سخن می گفت، ناخودآگاه این سوال برایم پیش آمد که چرا فریاد شکستن سکوت دکتر هر از چند گاهی با طرح پرونده یاران مصطلح به انحرافی مطرح میشود؟



دور اولی که برادر احمدی نژاد از تعیین خطوط قرمز سخن گفتند، زمانی بود که افرادی از دولت در مظان اتهام و درآستانه دستگیری بودند و موضع گیری دکتر در آن موقع این بود که خط قرمز سکوت و یا شکستن سکوتش افراد کابینه می باشد و اگر چنین شود که افرادی از کابینه مورد بازخواست قرار گیرند، در آن صورت سکوت نیز شکسته خواهدشد.

اتفاقا" این بیانات دکتر در دور اول فریاد شکستن سکوتش، باعث گردید تا نهادهای نظارتی به مقدار زیادی کوتاه آمده و انگار این موضع گیری دکتر باعث گردید تا مطالب حادتر مطرح نشود.

امروز نیز در رسانه ها خبر فساد میلیاردی مطرح گردیده است که گمانه طیفی از رسانه های اصول گرایان پیکان حملاتشان متوجه جریان موسوم به انحرافی شده است.


حالا نیز دکتر در سحنان تهدیدآمیزی بیان می نماید سکوت دولتش طولانی نخواهدبود و به خاطر مقام معظم رهبری سکوت نموده اند، و گرنه اگر سکوت شکسته شود، افرادی در مجلس و دیگر جاها درتیررس افشاگریهای دولتیها خواهندبود.

تاجائی که حافظه من از بیانات رهبر فرزانه انقلاب به یاد دارد، ایشان به صراحت مبارزه با زوایای پیدا و پنهان فسادها را مطرح نموده و به قاطعیت و شدت دربرخورد با دستهای امنیت شکن اقتصادی امر کرده اند.

ولی حالا دکتر میفرماید به احترام رهبری سکوت می نماید تا مثلا" ........


سوالی که من اردبیلی از دکتر دارم و در رزمان شنیدن سخنانش ذهنم باخاطره ای که ازرفتار مناظراتی دکتر داشت، مرا وادار به نوشتن این یادداشت نمود، این است که چرا در زمان انتخابات دهم بدون در نظر گرفتن دیدگاه مقام معظم رهبری، فساد ثابت نشده افراد برجسته ای را که بدون شک حقی برگردن این ملت و نظام اسلامی بخاطر دهه ها جهاد و انقلابشان داشتید، در رسانه ملی مطرح نمودید، ولی حالا که رقمهای نجومی از فساد افرادی مطرح می شود که طبق گمانه زنی رسانه های اصولگرا متوجه جریان موسوم به انحرافی گردیده، به جای پاسخگویی شفاف و مستند به افکارعمومی و احیانا" دفاع از مظلوم، تنها تهدید کرده، مدعی سکوت به خاطر رهبری می شوید؟

چه مصلحت و کدام حکمتی در سکوت دکتر وجود دارد که اتهامهای ثابت نشده را به عنوان فساد افراد در رسانه ملی مطرح می نماید، ولی حالا که گمانه زنی افکار عمومی متوجه فساد افرادی متصل به جریان قدرت و نفوذ گشته، سکوت به خاطر رهبری را مطرح می نماید؟


تحلیل بنده این است که باتوجه به گفتمان و رفتار دکتر درسالهای قبل، این سکوت مشروط بودار بوده و به عنوان اهرمی تبلیغی روانی در جهت پوشش سوء مدیریتهای احتمالی طیفی ازیاران مصطلح به انحرافی صورت می پذیرد و بنده به عنوان شهروند اردبیلی ازدکتر انتظار دارم اگر به فکر زمینهای هزار متری برای باغ ویلاها و یارانه های سه برابری می باشد، پیش شرط باور چنین خدماتی مبارزه عملی با فساد اقتصادی می باشد و شعارهای عدالت محور دکتر نیزبه شرطی در افکار عمومی حجیت خواهدداشت که درمبارزه بافساد و دفاع ازبیت المال پیش قدم باشد، و اگر خدای نکرده هدف این تهدیدهای فصلی دکتر، مرعوب نمودن قوه قضائیه و یا نهادهای بازرسی باشد، در آن صورت عدالتی که خود درمظان اتهام به فساد باشد، نه تنها دوام مدیرانش را به چالش می کشد، بلکه حاکمیت اسلامی را ظالمانه به مسلخ خواهد برد

احمدی‌نژاد:

سکوتم طولانی نخواهد بود

خود بنده به بانک مرکزی گفتم یک گروهی به نام تاسیس بانک کارهای خلافی می‌کنند

این دولت پاک ترین دولت در طول تاریخ است و ما به احترام رهبری و مردم سکوت کره ایم اما بدخواهان بدانند که این سکوت وحدت بخش طولانی مدت نخواهد بود / باید در کشورهای مختلف اصلاحات انجام شود اما بدون دخالت آمریکا و متحدانش / ز رئیس قوه قضائیه می خواهم که عوامل این اختلاس را که از هر گروه و جریانی هستند را هرچه زودتر شناسایی و به مردم معرفی کند

رئیس جمهور در آغاز دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جمع مردم اردبیل سخنرانی کرد. اهم سخنان وی در ادامه می‌آید:

 

♦  یکی از مهمترین کارهای دولت اصلاحات اساسی نظام اقتصادی کشور بود که در این رابطه 7 برنامه را دولت در دستور کار خود قرار داده است. اجرای اصل 44 و مردمی کردن اقتصاد را از جمله این برنامه ها است، در این رابطه 42 آیین نامه و دستور العمل نوشته شد و 14 نهاد جدید نیز تشکیل شد.

بیش از 85 هزار میلیارد تومان در بورس و مزایده ها اوراق مشارکت در اختیار مردم گذاشته شد.

واگذار کردن سهام عدالت به مردم و شریک کردن مردم در ثروت ملی از جمله برنامه های دولت در اصلاح نظام اقتصادی کشور بوده است و تا امروز بیش از 40 میلیون نفر از مردم سهام عدالت دریافت کرده اند.

اصلاح نظام گمرکی نیز از دیگر کارهای دولت در رابطه با اصلاح نظام اقتصادی کشور بوده است که لایحه آن در مجلس تصویب شده است و به زودی به اجرا در خواهد آمد.

اصلاح نظام توزیع کالا و کوتاه کردن فاصله تولید تا مصرف را از دیگر برنامه های دولت در اصلاح نظام اقتصادی کشور است.

 

لایحه اصلاح پول ملی و تقویت ارزش پولی ملی به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

هدفمندی یارانه ها و اصلاح نظام بانکی، از مهمترین برنامه های دولت در اصلاح نظام اقتصادی کشور به شمار می‌رود. تا کنون با اینکه 8 - 7 ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها می گذرد ما یک سوم یارانه های انرژی و بخش های دیگری مثل نان را در اختیار مردم قرار دادیم که انشاءالله گام های بعدی قانون هدفمندی یارانه ها را با اقتدار بر می داریم و همه حق ملت را به ملت خواهیم داد.

متاسفانه عده اقلیت مدعی غر زن بی خاصیت، که بعضی وقت ها اسمشان را خواص می گذارند در حالیکه خواص یعنی افرادی که خاص اند و منفعتی برای ملت دارند ما را از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها می ترساندند و دائم مانع تراشی می کردند اما به فضل الهی و هدایت امام عصر (عج) گام اول اجرای هدفمندی یارانه ها موجب افتخار ملت ایران شد به طوریکه مجامع بین المللی که علاقه ای به پیشرفت ایران ندارند به موفقیت ملت ایران در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها اعتراف کردند.

اعتقاد من این است که می توانیم میزان پرداخت یارانه های نقدی به مردم را سه برابر کنیم، با اجرای کامل قانون هدفمند کردن یارانه ها یک جهش اقتصادی در کشور رخ خواهد داد.

اصلاح سیستم نظام بانکی کشور از دیگر برنامه های دولت برای اصلاح نظام اقتصادی کشور است و امسال به فضل الهی اصلاحات سیستم نظام بانکی کشور را شروع خواهیم کرد. انشاءالله با اصلاح سیستم نظامی بانکی کشور هم بی عدالتی در بانک ها ریشه کن خواهد شد و هم راه سوء استفاده از پول مردم نیز بسته خواهد شد.

اخیراً  عده ای رقم بسیار بالایی را تحت عناوین گوناگون به عنوان وام و اعتبار از یک بانکی گرفته اند و با آن اقدام به کارهای خلافی کردند. من در این رابطه به رئیس بانک مرکزی گفتم موضوع افرادی را که به نام تاسیس بانک کارهای خلافی می کنند پیگیری نمایند. من از رئیس قوه قضائیه می خواهم که عوامل این اختلاس را که  از هر گروه و جریانی هستند را هرچه زودتر شناسایی و به مردم معرفی کند.

خوشبختانه بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مسئولان اطلاعاتی دولت متوجه این موضوع شده و آن را شناسایی کردند و سر و صدایش را در نیاورند تا به این افراد شناسایی و اموالشان را ضبط کنند. اصلا خود بنده به بانک مرکزی گفتم یک جریان سوی جلو می‌رود و یک گروهی به نام تاسیس بانک کارهای خلافی می‌کنند که انشا‌ءالله با اصلاح سیستم بانکی بی‌عدالتی در اخذ وام ریشه‌کن و راه‌های سوء‌استفاده بسته خواهد شد.


این دولت پاک ترین دولت در طول تاریخ است و ما به احترام رهبری و مردم سکوت کره ایم اما بدخواهان بدانند که این سکوت وحدت بخش طولانی مدت نخواهد بود.

امروز شعار ملت ایران که اعتراض به طاغوت ها و ظلم و بی عدالتی بود توسط کشورهایی که در آنها هم اکنون بیداری اسلامی به راه افتاده است توسط ملت ها سر داده می شود.

ملت ها بدانند که رژیم صهیونیستی دروغگوی بزرگی است. گلوله های ناتو برای هیچ کشوری خیر و سعادت نمی آورد و عراق و افغانستان نیز نمونه هایی از حضور ناتو در این کشور است و وضعیت عراق و افغانستان امروز نمونه بارزی از عملکرد ناتو در این کشورها است.

باید در کشورهای مختلف اصلاحات انجام شود اما بدون دخالت آمریکا و متحدانش.

 

بزرگترین حکومت تاریخ بشر قبل از اسلام متعلق به ملت ایران بوده است و حاکمیت ایرانی ها در غرب تا نزدیکی های اقیانوس اطلس و در شرق تا قلب آسیا رسیده بود، البته نه با جنگ و بمباران بلکه ملت ها و اقوام گوناگون آزادانه و داوطلبانه خود را در سایه مدیریت ایرانیان قرار می دادند.

ملت ایران حقیقت اسلام را پذیرفت و مسئولیت صیانت از آن را برعهده گرفت. در طول تاریخ حوادث گوناگونی اتفاق افتاد که برخی از این حوادث تلاش داشت تا ریشه اندیشه ناب اسلام از ایران کنده شود اما ملت ایران کسانی را که این حوادث را به راه انداختند تابع فرهنگ خود کرد.

امروز اگر ما یک ایران بزرگ و متحد داریم و اگر پشتوانه ملت مومن ایران را داریم همه به یمن حرکتی است که بیش از 400 سال قبل از این همین دیار و منطقه آغاز شد، البته حاکمیت و سرزمینی که جوانان و مجاهدان این دیار تحت ولایت امیر المومنین (ع) تشکیل دادند بیش از دو برابر سرزمین فعلی بود. البته به دلیل بی کفایتی دو خاندان بسیاری از دستاوردهای ایران از دست رفت و حرکت پرشتاب ملت به سمت قله های پیشرفت متوقف شد تا اینکه مردی از جنس امیر المومنین (ع) قیام کرد و مجددا حرکت تاریخ ساز ملت ایران را در مسیر درست و صحیح خود قرار داد.

در مجموع 584 پروژه برای استان اردبیل به تصویب رسیده است که از این رقم 279 پروژه اجرا شده است، 190 پروژه در دست اجراست و 115 پروژه نیز دچار مشکل است که در جلسه فرداشب دولت همه این مشکلات را بررسی می کنیم و تلاش خواهیم کرد تا موانع اجرای این پروژه ها در استان اردبیل برطرف گردد.

در سفرهای دور اول استانی هدف اصلی دولت ایجاد امید و نشاط، تقویت همبستگی ملی و پیگیری نهضت عظیم تاریخ ساز هسته ای بود. در سفرهای دور دوم استانی پروژه های زیربنایی تصویب شد که برخی از آنها در حال افتتاح و بهره برداری است، در دور سوم سفرهای استانی پروژه های زیربنایی به علاوه توجه ویژه به بخش فرهنگ مورد نظر قرار گرفت که منجر به تشکیل کارگروه فرهنگ گردید. در دور چهارم سفرهای استانی، مصوبات سه سفر گذشته به علاوه ماموریت مهم ایجاد اشتغال و مسکن برای جوانان مورد توجه است و امیدوارم تا پایان دولت دهم این مشکل اساسی برطرف شود.

سخنان عجیب و تهدیدآمیز احمدی نژاد خطاب به نهادهای نظارتی

رئیس دولت به جای پاسخ، خودش مدعی شد!

 

در حالی که اسنادی از توصیه مستقیم احمدی نژاد به سود عامل اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی منتشر شده است،  وی مدعی شد نه تنها هیچ نقشی در این اختلاس نداشته، بلکه مخالف آن نیز بوده است.

به گزارش آینده، احمدی نژاد در اظهارات کنایه آمیز و تهدید گونه ای علیه نهادهای نظارتی اظهار کرد، سکوت وی که به خاطر مقام معظم رهبری بوده، به طول نخواهد انجامید. 

وی بدون اشاره به نقش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در دادن مجوز تاسیس بانک به عامل اختلاس سه هزار میلیاردی برخلاف قوانین، صرفا اتهام کوچکی را متوجه بانک صادرات کرد و البته آن را خصوصی خواند، در حالی که بنا به اظهارات صریح دادستان کل کشور و رییس سازمان بازرسی کل کشور، شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در این پرونده باید پاسخگو باشند.


احمدی نژاد همچنین در حالی دستگاه قضایی را متهم کرد که با تهمت زنندگان به دولت برخورد نمی کند که اسناد توصیه مستقیم وی به نفع عامل اختلاس سه هزار میلیارد تومانی منتشر شده است.


رئیس دولت دهم بار دیگر دولتش را «پاک ترین دولت» در تاریخ خواند و با دفاع از سکوت سیستم بانکی در قبال اختلاس 3 هزار میلیاردی از قوه قضاییه خواست تا عوامل ‌این اختلاس را به او معرفی کند.
او که پیش از این بارها گفته بود اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام خواهد کرد، در جمع مردم اردبیل افزود: از اینکه می‌شنیدم‌ یک نفر از طریق ارتباطی که دارد، به راحتی می‌تواند از یک بانک 100 میلیارد تومان وام بگیرد اما جوانی برای 5 میلیون تومان وام دستش به جایی بند نیست، غصه‌دار می‌شدم، از همین رو سعی کردیم سیستم بانکی را اصلاح کنیم که برنامه‌هایم در این خصوص آماده شده که امسال این کار را شروع خواهیم کرد.

او بی آن که به نامه منتشره مشایی به دو وزیر برای ارائه تسهیلات خاص به اختلاس​گر اخیر اشاره​ای کند، این حرف​ها را زد و ادامه داد: اخیرا عده‌ای با استفاده از این شبکه بانکی و با سوء‌استفاده از یک بانک و ضعف نظارتی از این بانکی که خصوصی شده، رقم بالایی را تحت عناوین گوناگون به نام وام و اعتبار اخذ کرده‌اند که این اشکال است.
در حالی که بسیاری از معترضان به اختلاس 3هزار میلیاردی معتقدند روسای بانک مرکزی و بانک​ها به دلیل سکوت در قبال این اختلاس باید استعفا دهند، رئیس جمهور گفت: خوشبختانه بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مسئولان اطلاعاتی دولت متوجه این موضوع شده و آن را شناسایی کردند و سر و صدایش را در نیاوردند تا به این افراد شناسایی و اموالشان را ضبط کنند. اصلا خود بنده به بانک مرکزی گفتم یک جریان سوی جلو می‌رود و یک گروهی به نام تاسیس بانک کارهای خلافی می‌کنند که انشا‌ءالله با اصلاح سیستم بانکی بی‌عدالتی در اخذ وام ریشه‌کن و راه‌های سوء‌استفاده بسته خواهد شد.
به گزارش فارس، احمدی‌نژاد با بیان اینکه چند ماه است عده‌ای تلاش می‌کنند به دولت ضربه زده و دولت را بدون هیچ محدودیتی متهم می‌کنند، انگار که این موضوع رسیدگی نخواهد شد، خاطرنشان کرد: برخی‌ها در جریان این اختلاس متهم می‌کنند، در حالی که ما باز هم سکوت می‌کنیم که به خاطر مقام معظم رهبری است که البته این سکوت وحدت بخش طولانی مدت نخواهد بود.
 
اظهارات احمدی نژاد در حالی بیان شده است که که مطابق با قوانین، قوه قضاییه موظف نیست مجرمین را به رییس دولت معرفی کند و پس از اتمام تحقیق مجرمان معمولا به زندان معرفی می شوند، در یک اقدام کم سابقه جهت کاهش تنش، قوه قضاییه معاون اول احمدی نزاد را که در پرونده بیمه ایران متهم بود به وی معرفی کرد تا نسبت به اتهامات وی رسیدگی شود که رییس دولت بلافاصله این رسیدگی را جزو خطوط قرمز اعلام کرد.
روایت سایت ریاست جمهوری از سخنان احمدی نژاد:

احمدی نژاد با بیان اینکه عده ای به بهانه های گوناگون و بدون محدودیت بدترین تهمت ها و دروغ را علیه دولت مطرح می کنند، اظهار داشت : برخی در تلاش هستند پاکترین دولت تاریخ کشور را با جنگ رسانه ای، سیاسی و با دروغ و تهمت متهم کنند که البته دولت به احترام رهبری گرانقدر و ملت عزیز ایران در مقابل آنها سکوت کرده است؛ اما بدخواهان باید بدانند که سکوت دولت همیشگی نخواهد بود.
دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در اولین گام از دور چهارم سفرهای استانی و در اجتماع پرشور مردم استان اردبیل با اشاره به اینکه عده ای تمام همت خود را برای ضربه زدن به دولت بسیج کرده اند، گفت : کسانی که دولت را به بهانه های گوناگون متهم می کنند گویا هیچ گونه نگرانی از محاکمه و تعقیب کیفری ندارند و اطمینان دارند که کسی به ادعای آنان رسیدگی نخواهد کرد .

رییس جمهور با بیان اینکه بدترین تهمت ها و افتراها را علیه دولت مطرح کرده اند و به هر بهانه ای تلاش می کنند پاکترین فرزندان ملت در این دولت را به دروغ متهم کنند ، خاطر نشان کرد: این عده به جای اینکه انگشت خود را به سمت دزدان و فاسدان اصلی بگیرند با هجمه به دولت قصد دارند آنان را فراری دهند که باید ملت ایران در مقابل آنها هوشیار باشند .

دکتر احمدی نژاد با اشاره به قرارداد گازی «کرسنت» که قبل از دولت نهم توسط برخی آقازاده ها منعقد شده بود و به واسطه آن گاز کشورمان به بهای ناچیزی در اختیار طرف قرارداد قرار می گرفت، گفت: مرحوم کردان به عنوان نماینده رییس جمهور در وزارت نفت این تخلف را کشف کرد و متوجه شد چند نفر برای اینکه بتوانند منافعی از این قرارداد کسب کنند، ده ها میلیارد تومان از منابع کشور را به حراج گذاشتند که وی بلافاصله دستور توقف قرارداد و پیگیری تخلف عوامل آن را صادر کرد؛ اما روزی فردی که همه همت خود را برای مخالفت با دولت به کار می گیرد، مرحوم کردان را به عنوان متخلف قرارداد کرسنت معرفی کرد تا بتواند متخلفین اصلی را از دیدگان افکار عمومی مخفی نگه دارد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخلفی که اخیرا در یکی از بانکهای کشور صورت گرفته است، اظهار داشت:‌ عده‌ای با استفاده از ضعف نظارتی در یک بانکی که خصوصی شده، رقم بالایی را تحت عناوین گوناگون وام و اعتبار برای احداث کارخانه و بنگاه‌های اقتصادی دریافت کرده‌اند، وی تصریح کرد: البته اینکه فردی برای احداث مجموعه‌های اقتصادی وامی دریافت کند، هیچ‌گونه اشکالی ندارد. اما باید هرکس به اندازه ظرفیت و توانایی‌اش از حق دریافت وام‌های کلان برخوردار باشد و اعطای وام کلان باید براساس ظرفیت و توانایی دریافت‌کننده آن باشد که البته اینگونه موارد اشکالاتی است که همواره از سوی دولت مطرح شده و از اینرو در همین راستا ضرورت اصلاح سیستم بانکی را مطرح کردیم.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه مسئولین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هوشمندانه عوامل این تخلف را شناسایی کردند، گفت: بنده شخصاً نسبت به تلاش جریان سوئی برای تاسیس بانک و تخلفات اقتصادی هشدار داده بودم و امیدوارم با اصلاح سیستم بانکی علاوه بر ریشه کن شدن بی‌عدالتی در وام دادن، راه سوء استفاده از پول مردم نیز به طور کامل بسته شود.
رییس جمهور با اشاره به تهمت‌هایی که در خصوص تخلف صورت گرفته از این بانک به دولت مطرح شده است، تصریح کرد: از رییس‌ قوه قضائیه درخواست می‌کنم این موضوع را در دستور کار قرار داده و با تعیین عناصر مورد اطمینان مشخص کنند که چه کسانی پشت پرده سوء استفاده از این بانک حضور دارند و آنان را تحت هر عنوان و در هر لباسی که در دولت یا مجلس و یا بخش‌های دیگر حضور دارند دستگیر، مجازات و به ملت معرفی کنند.

.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا