احمدی‌نژاد:سکوتم طولانی نخواهد بود

خود بنده به بانک مرکزی گفتم یک گروهی به نام تاسیس بانک کارهای خلافی می‌کنند

این دولت پاک ترین دولت در طول تاریخ است و ما به احترام رهبری و مردم سکوت کره ایم اما بدخواهان بدانند که این سکوت وحدت بخش طولانی مدت نخواهد بود / باید در کشورهای مختلف اصلاحات انجام شود اما بدون دخالت آمریکا و متحدانش / ز رئیس قوه قضائیه می خواهم که عوامل این اختلاس را که از هر گروه و جریانی هستند را هرچه زودتر شناسایی و به مردم معرفی کند

 رئیس جمهور در آغاز دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جمع مردم اردبیل سخنرانی کرد. اهم سخنان وی در ادامه می‌آید:

 

♦  یکی از مهمترین کارهای دولت اصلاحات اساسی نظام اقتصادی کشور بود که در این رابطه 7 برنامه را دولت در دستور کار خود قرار داده است. اجرای اصل 44 و مردمی کردن اقتصاد را از جمله این برنامه ها است، در این رابطه 42 آیین نامه و دستور العمل نوشته شد و 14 نهاد جدید نیز تشکیل شد.

بیش از 85 هزار میلیارد تومان در بورس و مزایده ها اوراق مشارکت در اختیار مردم گذاشته شد.

واگذار کردن سهام عدالت به مردم و شریک کردن مردم در ثروت ملی از جمله برنامه های دولت در اصلاح نظام اقتصادی کشور بوده است و تا امروز بیش از 40 میلیون نفر از مردم سهام عدالت دریافت کرده اند.

اصلاح نظام گمرکی نیز از دیگر کارهای دولت در رابطه با اصلاح نظام اقتصادی کشور بوده است که لایحه آن در مجلس تصویب شده است و به زودی به اجرا در خواهد آمد.

اصلاح نظام توزیع کالا و کوتاه کردن فاصله تولید تا مصرف را از دیگر برنامه های دولت در اصلاح نظام اقتصادی کشور است.

 

لایحه اصلاح پول ملی و تقویت ارزش پولی ملی به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

هدفمندی یارانه ها و اصلاح نظام بانکی، از مهمترین برنامه های دولت در اصلاح نظام اقتصادی کشور به شمار می‌رود. تا کنون با اینکه 8 - 7 ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها می گذرد ما یک سوم یارانه های انرژی و بخش های دیگری مثل نان را در اختیار مردم قرار دادیم که انشاءالله گام های بعدی قانون هدفمندی یارانه ها را با اقتدار بر می داریم و همه حق ملت را به ملت خواهیم داد.

متاسفانه عده اقلیت مدعی غر زن بی خاصیت، که بعضی وقت ها اسمشان را خواص می گذارند در حالیکه خواص یعنی افرادی که خاص اند و منفعتی برای ملت دارند ما را از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها می ترساندند و دائم مانع تراشی می کردند اما به فضل الهی و هدایت امام عصر (عج) گام اول اجرای هدفمندی یارانه ها موجب افتخار ملت ایران شد به طوریکه مجامع بین المللی که علاقه ای به پیشرفت ایران ندارند به موفقیت ملت ایران در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها اعتراف کردند.

اعتقاد من این است که می توانیم میزان پرداخت یارانه های نقدی به مردم را سه برابر کنیم، با اجرای کامل قانون هدفمند کردن یارانه ها یک جهش اقتصادی در کشور رخ خواهد داد.

اصلاح سیستم نظام بانکی کشور از دیگر برنامه های دولت برای اصلاح نظام اقتصادی کشور است و امسال به فضل الهی اصلاحات سیستم نظام بانکی کشور را شروع خواهیم کرد. انشاءالله با اصلاح سیستم نظامی بانکی کشور هم بی عدالتی در بانک ها ریشه کن خواهد شد و هم راه سوء استفاده از پول مردم نیز بسته خواهد شد.

اخیراً  عده ای رقم بسیار بالایی را تحت عناوین گوناگون به عنوان وام و اعتبار از یک بانکی گرفته اند و با آن اقدام به کارهای خلافی کردند. من در این رابطه به رئیس بانک مرکزی گفتم موضوع افرادی را که به نام تاسیس بانک کارهای خلافی می کنند پیگیری نمایند. من از رئیس قوه قضائیه می خواهم که عوامل این اختلاس را که  از هر گروه و جریانی هستند را هرچه زودتر شناسایی و به مردم معرفی کند.

خوشبختانه بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مسئولان اطلاعاتی دولت متوجه این موضوع شده و آن را شناسایی کردند و سر و صدایش را در نیاورند تا به این افراد شناسایی و اموالشان را ضبط کنند. اصلا خود بنده به بانک مرکزی گفتم یک جریان سوی جلو می‌رود و یک گروهی به نام تاسیس بانک کارهای خلافی می‌کنند که انشا‌ءالله با اصلاح سیستم بانکی بی‌عدالتی در اخذ وام ریشه‌کن و راه‌های سوء‌استفاده بسته خواهد شد.


این دولت پاک ترین دولت در طول تاریخ است و ما به احترام رهبری و مردم سکوت کره ایم اما بدخواهان بدانند که این سکوت وحدت بخش طولانی مدت نخواهد بود.

امروز شعار ملت ایران که اعتراض به طاغوت ها و ظلم و بی عدالتی بود توسط کشورهایی که در آنها هم اکنون بیداری اسلامی به راه افتاده است توسط ملت ها سر داده می شود.

ملت ها بدانند که رژیم صهیونیستی دروغگوی بزرگی است. گلوله های ناتو برای هیچ کشوری خیر و سعادت نمی آورد و عراق و افغانستان نیز نمونه هایی از حضور ناتو در این کشور است و وضعیت عراق و افغانستان امروز نمونه بارزی از عملکرد ناتو در این کشورها است.

باید در کشورهای مختلف اصلاحات انجام شود اما بدون دخالت آمریکا و متحدانش.

 

بزرگترین حکومت تاریخ بشر قبل از اسلام متعلق به ملت ایران بوده است و حاکمیت ایرانی ها در غرب تا نزدیکی های اقیانوس اطلس و در شرق تا قلب آسیا رسیده بود، البته نه با جنگ و بمباران بلکه ملت ها و اقوام گوناگون آزادانه و داوطلبانه خود را در سایه مدیریت ایرانیان قرار می دادند.

ملت ایران حقیقت اسلام را پذیرفت و مسئولیت صیانت از آن را برعهده گرفت. در طول تاریخ حوادث گوناگونی اتفاق افتاد که برخی از این حوادث تلاش داشت تا ریشه اندیشه ناب اسلام از ایران کنده شود اما ملت ایران کسانی را که این حوادث را به راه انداختند تابع فرهنگ خود کرد.

امروز اگر ما یک ایران بزرگ و متحد داریم و اگر پشتوانه ملت مومن ایران را داریم همه به یمن حرکتی است که بیش از 400 سال قبل از این همین دیار و منطقه آغاز شد، البته حاکمیت و سرزمینی که جوانان و مجاهدان این دیار تحت ولایت امیر المومنین (ع) تشکیل دادند بیش از دو برابر سرزمین فعلی بود. البته به دلیل بی کفایتی دو خاندان بسیاری از دستاوردهای ایران از دست رفت و حرکت پرشتاب ملت به سمت قله های پیشرفت متوقف شد تا اینکه مردی از جنس امیر المومنین (ع) قیام کرد و مجددا حرکت تاریخ ساز ملت ایران را در مسیر درست و صحیح خود قرار داد.

در مجموع 584 پروژه برای استان اردبیل به تصویب رسیده است که از این رقم 279 پروژه اجرا شده است، 190 پروژه در دست اجراست و 115 پروژه نیز دچار مشکل است که در جلسه فرداشب دولت همه این مشکلات را بررسی می کنیم و تلاش خواهیم کرد تا موانع اجرای این پروژه ها در استان اردبیل برطرف گردد.

در سفرهای دور اول استانی هدف اصلی دولت ایجاد امید و نشاط، تقویت همبستگی ملی و پیگیری نهضت عظیم تاریخ ساز هسته ای بود. در سفرهای دور دوم استانی پروژه های زیربنایی تصویب شد که برخی از آنها در حال افتتاح و بهره برداری است، در دور سوم سفرهای استانی پروژه های زیربنایی به علاوه توجه ویژه به بخش فرهنگ مورد نظر قرار گرفت که منجر به تشکیل کارگروه فرهنگ گردید. در دور چهارم سفرهای استانی، مصوبات سه سفر گذشته به علاوه ماموریت مهم ایجاد اشتغال و مسکن برای جوانان مورد توجه است و امیدوارم تا پایان دولت دهم این مشکل اساسی برطرف شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا