مفاسد اقتصادی حلقه های جریان انحرافی؛

فساد مالی گسترده در شرکت خودرو ساز


پسر کم سن و سال آقای مدیر عامل شرکتی را تاسیس کرده ، که با حمایت ویژه جریان خاص ، به صورت انبوه به واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع خودروسازی پرداخته و شرکت های قطعه ساز همکار با این شرکت خودرو سازی نیز ملزم گردیده اند تا انحصارا از این شرکت خرید خود را انجام دهند / خواهر آقای مدیر عامل نیز ، مالک شرکتی به نام «ک» می باشد ، که انحصارا و طی قراردادی اجباری ...


به گزارش اعتدال، پس از تغییرات مدیریتی چند سال قبل در مدیریت برخی از شرکت های خودرو سازی ، فعالیت برخی از این شرکتها ، در یک جهت گیری قابل ملاحظه ، از منافع عمومی و ملی ، به سمت منافع یک جریان خاص و گاه شخصی درآمده است.



این گزارش حاکی است علیرغم اینکه در سال گذشته توجه رسانه ها و سازمانهای بازرسی معطوف به یکی از این شرکتهای خودرو ساز که یکی از اقوام لیدر جریان خاص در آن مدیریت می کرد ، معطوف بود ، مدیر شرکت دیگر خودرو ساز ، که از افراد بسیار نزدیک به جریان خاص می باشد و با حمایت وی‍ژه لیدر این جریان ، جایگزین مدیر موفق قبلی گردید ، با حاشیه امن ایجاد شده ، به فعالیتهای اقتصادی خود و کسب اموال در جهت منافع گروه مزبور و منافع شخصی ، افزوده است.


بنا بر این گزارش ، در مدت کوتاه مدیریتی نامبرده ، 4 ملک بزرگ ، به نام مدیر مذکور سند خورده و بسیاری از کارهای پشتیبانی و ستادی جریان انحرافی برای انتخابات آتی ، در آنها صورت می گیرد.


ملکهای مذکور به شرح ذیل می باشند:


1- خیابان اشرفی اصفهانی ، بعد از مجتمع تیراژه ،کوچه شهید زمانی پلاک ... (کل آپارتمان 11 واحد است)

2- خیابان اشرفی اصفهانی، خیابان اسکندرزاده ، خیابان گلستان دوازدهم ، کوچه طالقانی پلاک ...

3- شهرک غرب، خیابان خوارزم ، خیابان یکم ، تقاطع گذر یکم ، ساختمان ... ، ( کل ساختمان که بیش از 10 میلیارد تومان قیمت دارد)

4- ویلای لواسان: لواسان ، نجارکلا، خیابان پیام ، خیابان باغ گل – پ ... (بیش از 6000 متر زمین با ویلا ،به ارزش تقریبی 8 میلیارد تومان)


همچنین پسر کم سن و سال آقای مدیر عامل، شرکتی را تاسیس کرده ، که با حمایت ویژه جریان خاص ، به صورت انبوه به واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع خودروسازی پرداخته و شرکت های قطعه ساز همکار با این شرکت خودرو سازی نیز ملزم گردیده اند تا انحصارا از این شرکت خرید خود را انجام دهند .


نکته جالب آنجاست که خواهر آقای مدیر عامل نیز ، مالک شرکتی به نام «ک» می باشد ، که انحصارا و طی قراردادی اجباری ، بازرسی از شرکت های قطعه ساز به آن محول شده است.


همچنین روابط مشکوک و غیر متعارف، همراه با تحت فشار قرار دادن قطعه سازها برای پورسانت ، شایعه سازی برای حذف منتقدین و پرونده سازی برای حذف مدیران متعهد در این مجموعه از جمله شاخصه های مدیریتی مدیر جدید ، در طی دوران مدیریتی کوتاهش بوده است.


لازم به ذکر است ، علیرغم کسب ثروتی عظیم و نامشروع توسط مدیر عامل مذکور ، منافع اصلی میلیاردی این جریان ، در حسابهای مرتبط با این افراد و برای مقاصد جریان انحرافی اندوخته می شود و صد البته ، در صورت کشف و پیگیری این موارد از سوی نهادهای مرتبط ، همانند ماجرای اختلاس 3 هزار میلیاردی ، مساله به آقای مدیر عامل ختم شده و جریان پایان می یابد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا