آملی‌ لاریجانی:

برخی از خوف می‌گویند ما خطوط قرمز داریم

خط قرمز در پرونده اختلاس توهم است

گفتن خط قرمز توهم است و ما هر کسی و هر مسئولی را که در این پرونده دخیل بوده است، محاکمه می‌کنیم / متاسفانه برخی از خوف اینکه نکند این پرونده به جایی برسد که خوشایند آنها نباشد سنگ اندازی می کنند بعد هم می گویند ما خطوط قرمز داریم / این چه مسئولی است که بدون توجه به قانون گفته است اموال را توقیف کردیم اشتباه است زیرا مگر شما حق توقیف اموال را دارید؟

به گزارش اعتدال، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در بدو ورود به فرودگاه زنجان در جمع خبرنگاران گفت: همان‌طور که مستحضرید به طور نوبتی به استان‌ها سر می‌زنیم که در این سفرها مسوولان عالی قضایی به همراه اینجانب حضور دارند.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی منشاء آثار خیر خواهد بود، گفت: در این سفرها مشکلات استانی احصاء می‌شوند هر چند که ما در مرکز نیز این مشکلات را به طور روزمره مورد رسیدگی قرار می‌دهیم اما حقیقتا در استان‌ها که در صف اول مقابله با مشکلات هستند می‌توان بهتر عمل کرد.

آملی لاریجانی افزود: در سفرهای استانی قطعا مشکلات از نزدیک دیده می‌شود، آن‌هایی که قابل حل شدن باشند در همین استان برطرف می‌شوند و سایر مشکلات که بررسی آن‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد به تهران برده شده و در آنجا مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

رییس دستگاه قضایی کشور تاکید کرد: البته در این سفر علاوه بر رسیدگی به مشکلات، دیدارهایی نیز با خانواده‌های شهدا، روحانیون و نخبگان استانی خواهیم داشت که در این ملاقات‌ها نیز بحث‌هایی درباره مشکلات موجود در استان خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مشکلات موجود در استان زنجان گفت: دستگاه قضایی با مشکلات زیادی روبروست اما مشکلی که بیشتر آزاردهنده است کمبود کادر قضایی است که در عین حال مشکل وضعیت زندان‌ها به آن افزوده می‌شود. البته اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است و با توجه به حضور رییس سازمان زندان‌ها در این سفر امیدواریم این مشکلات نیز برطرف شود.

وی با اشاره به بخش آمار و فناوری اطلاعات و مشکلات موجود در این زمینه گفت: بحمدالله کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و امیدواریم مشکلات موجود برطرف شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی به مشکلات فیزیکی دادگستری استان زنجان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این مشکلات نیز برطرف شود.

کسانی پیروزند که به وعده‌های الهی یقین دارند

رییس قوه قضاییه با اشاره به بحث بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گفت: رویدادهای اخیر منطقه نشان می‌دهد کسانی که به وعده‌های به حق الهی یقین داشته باشند پیروز خواهند شد.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران، اصناف و اقشار مختلف مردم با بیان اینکه انتساب این مجلس به شهدا و خانواده آن‌ها یک عطر معنوی را در اینجا می‌پراکند، گفت: ما مطمئنیم که صبر و پایمردی خانواده‌های شهدا بستری برای عنایت الهی بر این خانواده‌ها و بلکه بر همه‌ی امت اسلام است، همان‌طور که در حال حاضر چنین است.

وی افزود: خداوند متعال حق مطلق است و هر سخنی که از ناحیه حق مطلق می‌آید عین حق است. کلام خداوند لغو نبوده و در آن شوخی نیست.

آملی‌لاریجانی با بیان اینکه در اوصاف مجاهدان راه خدا توفیقات بسیار عظیمی وجود دارد، ضمن ذکر آیه‌هایی از قرآن گفت: در این آیه‌ها قرآن شهدا را زنده می‌داند. وقتی خداوند می‌فرماید زنده است این زنده بودن مجازی نیست، این نگاه قرآنی است که شهدا را حی می‌داند به این تعبیر که نزد خداوند روزی می‌خورند و این نگاه با نگاه خیلی‌ها تفاوت دارد چون بسیاری از انسان‌هایی که روی زمین هستند این نگاه را ندارند و مومنین این نگاه را یافته‌اند که حقیقت انسان یک امر متعالی است که ریشه‌اش «نفخت فیه من روحی» است.

رییس قوه قضاییه گفت: در روزگاری که بسیاری پیشرفت‌ها صورت گرفته خیلی‌ها نمی‌توانند این معنا را بفهمند که شهید زنده است. چگونه غربی که در امور مادی غرق است می‌تواند معنای فنای فی‌الله و طریق الهی را بفهمند.

آملی لاریجانی گفت: در تعبیر «عند ربهم یرزقون» نکته‌ای است و آن این است که حق تعالی در همه عالم‌ها شاهد و ناظر است و در هر حال فهم اینکه قرآن شهداء را حی می‌داند نکته‌ای است که برای مومنین حاصل شده است و این‌که فهمیده‌اند انسان باقی است و در مسیر حرکت برای ابد است.

وی با بیان اینکه در عالم هستی، حیات ذومراتب است، گفت: زندگی‌های انسان‌ها با هم تفاوت دارد. بعضی‌ حیات‌ها عین فقر و نابودی است و بعضی به عالی‌ترین مرتبه هستی زنده هستند. مثلا شاید کاری که یک شهید با یک سرباز نازی در میدان جنگ می‌کند یکی باشد اما این دو تفاوت اساسی دارند چرا که شهید در راه رسیدن به حق تعالی قدم برداشته است.

آملی لاریجانی افزود: ارزش و اثر کار شهداء این است که به دنبال ایجاد جامعه‌ای با این نگاه بوده‌اند و می‌بینیم که چقدر تفاوت وجود دارد، بین فضای زور و تزویر و جامعه‌ای که بر اساس نگاه قرآنی ساخته می‌شود. نگاه قرآنی یک جامعه را می‌سازد و نگاه تزویر جامعه‌ سکولار غرب را می‌سازد.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: ما کاری نداریم که در روزگارمان، زرق و برق مادیات چشم و گوش بعضی‌ها را کر و کور کرده است، ما بر اساس مسیری که قرآن مشخص کرده حرکت می‌کنیم و عظمت شهیدان راه حق هم در همین است، در این صورت است که ارزش کار کارگزاران بااخلاص نظام مشخص می‌شود.

وی با اشاره به بحث بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گفت: در همین ایام مشاهده می‌کنیم که کشورهای اسلامی که تحت تسلط دیکتاتورها بودند چگونه با نگاه قرآنی و الهی دارند خود را از بند قل و زنجیر استعمار رها می‌کنند. کسانی هم در این میان در مقام مصادره این انقلاب‌ها برآمدند، مانند کشورهای استعمارگری که تا دیروز حامی دیکتاتورها بودند، کشورهای استعمارگری که تا دیروز از مبارک حمایت می‌کردند و حال می‌گویند حامی حقوق بشر هستند.

آملی‌لاریجانی گفت: خداوند وعده‌های به حق داده است و اگر مردم به وعده‌های الهی ایمان داشته باشند پیروزی‌شان نزدیک است.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت وقوع بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گفت: بحمدالله کشور ما روز به روز با اقتدار بیشتر حرکت می‌کند و دشمنان ما هم رو به افول حرکت می‌کنند و ما معتقدیم تا زمانی که عزت اسلام وجود دارد با تمسک به آن پیروز خواهیم بود و از خداوند متعال می‌خواهیم که این کشور منسوب به پیامبر اسلام را حصن حصین خود حفظ کند.

سراغ سرشاخه‌ها می‌رویم

رئیس قوه قضائیه در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان زنجان در ارتباط با اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه قوه قضائیه در پرونده مفاسد اقتصادی با دولت همکاری نکرده است، افزود: این مدعی شائبه داری که چنین حرفی زده است و همچنین فردی که گفته است در پرونده اخیر قوه مجریه و دولت کار خود را می کنند ولی دستگاه قضایی اقدامی نکرده است، باید بگویم که وقاحت هم حدی دارد زیرا دستگاه قضایی کشور اگر کار خود را انجام ندهد کدام دستگاه می تواند تخلفات را پیگیری کند.

رئیس قوه قضائیه افزود: کار قوه قضائیه سر و صدا کردن نیست. 50 روز است که پرونده اختلاس بزرگ دارد رسیدگی می شود و توسط دادستان کل کشور اطلاع رسانی شده است. متاسفانه آنقدر موانع می تراشند که باید برای اقتدار و استقلال قوه قضائیه جنگید.

وی اظهار داشت: اگر قوه وارد معرکه نمی‌شد و نشود کدام دستگاه می‌تواند حکم جلب کسی را صادر کند؟ یا توقف معاملات و توقیف اموال را بدهد. این چه مسئولی است که بدون توجه به قانون گفته است اموال را توقیف کردیم اشتباه است زیرا مگر شما حق توقیف اموال را دارید؟ این کار دستگاه قضایی است. متاسفانه برخی از خوف اینکه نکند این پرونده به جایی برسد که خوشایند آنها نباشد سنگ اندازی می کنند بعد هم می گویند ما خطوط قرمز داریم در حالی که خطوط قرمز توهم است. ما هر کس و هر مسئولی که در این پرونده دخیل باشد را دادگاهی می کنیم و با افرادی که دستگاه قضایی را تخریب می کنند، برخورد می کنیم. برخی از موارد این پرونده نیاز نیست رسانه ای شود و دستگاه قضا هم به سراغ سرشاخه ها می رود.

منبع: خبرگزاریهای ایسنا و مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا