وزیر راست می‌گوید‌؛ خیلی‌ها سر کار رفته‌اند!

البته در اینکه این مدعیان وابسته به غرب و اسرائیل هستند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت بصیرت ندارند شکی نیست ولی برای اینکه روی این‌ها کم بشود، بد نیست وزارت کار سایتی راه‌اندازی کند و مشخصات و نشانی محل کار شاغلان جدید را به همراه شماره بیمه آنها در آن منتشر نماید. بالاخره این یک میلیون نفر که مانند اجنه نامرئی نیستند و روی همین زمین و جایی در همین مملکت کار می کنند

ا همین چند روز پیش هیچ چیز معلوم نبود ، وزیر کار هم اصرار داشت آمار کسانی که در شش‌ماهه اول امسال شاغل شده‌اند معلوم نیست و حتی استدلال می‌کرد که آمارهای اشتغال از تسهیلات بانکی به دست می‌آید که قابل اعلام نیستند.

اما ناگهان ورق برگشت . . . و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک "عدد رند" اعلام کرد: در شش‌ماهه اول امسال یک میلیون اشتغالزایی داشته‌ایم.

هیچ تردیدی وجود ندارد که وزیر راست می‌گوید؛ علتش هم دو چیز است:
اول آنکه اسناد این آمار موجود است و البته اسنادش هم آماری است که استانداری‌ها داده‌اند.
دومین دلیل نیز این است که مگر می‌شود یک وزیر حرف خلاف واقع بگوید؟! نمی‌شود که!

لذا با توجه به اینکه حتماً حتماً در شش‌ماهه اخیر یک میلیون شغل ایجاد شده است ، صرفاً جهت خنثی کردن توطئه‌هایی که برای تضعیف عملکرد دولت دهم صورت می‌گیرد از آقای وزیر درخواست می‌شود به چند نکته زیر التفات بفرمایند:

اقتصاد قوانین خود را دارد. قوانینی که بر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اجباری نیز خود را تحمیل می‌کند و لذا هر چیزی را هم بتوان به زور و اجبار سر به راه کرد، اقتصاد را نمی‌توان.
از این‌رو بی‌مناسبت نیست آقای وزیر توضیح دهند در کشوری که رشد اقتصادی آن حول و حوش 2 درصد است چگونه توانسته‌اند یک میلیون شغل ایجاد کنند!

پاسخ به این سوال نه‌تنها مشت محکمی به دهان همه منتقدان دولت خواهد بود بلکه ای بسا جایزه نوبل اقتصادی را هم برای آقای وزیر به ارمغان بیاورد.

طی ماه‌های گذشته بیش از آنکه شاهد گشایش کارخانه و مراکز تولیدی باشیم، از تعطیلی و ورشکستگی واحدهای تولیدی در سراسر ایران خبردار شده‌ایم  در برخی صنف‌ها حتی تعطیلی نیمی از واحدهای تولیدی گزارش شده است. به عنوان مثال آمار اعلام شده از وضعیت گاوداری‌ها و تعطیلی روزافزون آنها که منجر به ذبح گاوها و بیکاری شاغلان آنجا شده‌ است را بنگرید تا عمق فاجعه مشخص شود.

سوالی که بعضی‌ها می‌کنند این است که چطور می‌شود روز‌به‌روز شاهد تعطیلی کارخانه یا کاهش ظرفیت آنان و تعدیل مدام نیروها باشیم ولی در همان حال اشتغال زیاد هم بشود؟
  پرسش ابلهانه‌ای است، نه؟!

آقای وزیر که تا همین سه‌چهار روز اخیر می‌گفت حتی آمار تقریبی هم وجود ندارد و چون بانکی است قابل اعلام هم نیست چطور ناگهان تغییر موضع دادند و آمار دادند!
 راز این دوگانگی هم بعضی انسان‌های بد دل را بدجوری می‌آزارد!

عده‌ای  می‌گویند که این آمارها غیرواقعی است و عمدتاً یک‌سری اسامی و شماره ملی است که روی کاغذ ثبت و از استانداری‌ها به تهران ارسال شده است.

البته در اینکه این مدعیان وابسته به غرب و اسرائیل هستند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت بصیرت ندارند شکی نیست ولی برای اینکه روی این‌ها کم بشود، بد نیست وزارت کار سایتی راه‌اندازی کند و مشخصات و نشانی محل کار شاغلان جدید را به همراه شماره بیمه آنها در آن منتشر نماید. بالاخره این یک میلیون نفر که مانند اجنه نامرئی نیستند و روی همین زمین و جایی در همین مملکت کار می کنند.

اگر این شفاف‌سازی صورت بگیرد و به هر کدام از این یک میلیون نفر مراجعه شود و آنها بگویند " بله ما تا پارسال بیکار بودیم ولی حالا شاغل هستیم، این هم بیمه‌نامه‌مان" آن وقت دیگر کسی نمی‌تواند آب به آسیاب دشمن بریزد و نظام را تضعیف کند!

در پایان از آقای وزیر به دلیل تواضعی که در اعلام این آمار نشان داده‌اند تقدیر و تشکر می‌شود زیرا طبق برنامه قرار است تا پایان سال دو میلیون و 500 هزار شغل ایجاد شود که از این رو انتظار می‌رفت عدد اعلام شده برای نصف سال ،  یک میلیون و 250 هزار باشد که آقای وزیر با تواضعی مثال‌زدنی، از خیر آن 250 هزار تا گذشتند تا عددی رند تقدیم ملت شود.

به علاوه اگر آمار کسانی که توسط دولت در ماجراهایی نظیر سفر خانوادگی به نیویورک، اختلاس،  مشایی و بقایی ، خانه‌نشینی و... سر کار گذاشته می‌شوند محاسبه می شد ، رقم ده‌ها میلیون نفری از افراد سر کار رفته توسط دولت قابل عرضه بود که باز دوستان فروتنی به خرج دادند و به همین یک میلیون ناقابل بسنده کردند.

 

منبع:  عصرایران

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا