محسن رضایی:

در جنگ پیروز شدیم ولی در مهار تورم نه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بیکاری و تورم را باید با همدلی و اتحاد از بین برد، تصریح کرد: به شرط اینکه همه با هم باشیم و مسایل حاشیه ای را وارد بحث نکنیم می توانیم بیکاری و تورم را از بین ببریم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به دنبال ایجاد امپراتوری نیستیم بلکه باید ایرانی پر فضیلت را درست کنیم.

محسن رضایی شامگاه یکشنبه در همایش بصیرت و مقاومت تاکید کرد: نباید یاس و ناامیدی را در خود جای داد که اگر چنین شود به طور یقین در هیچ حرکتی موفق نخواهیم بود.

وی ادامه داد: عده ای می گویند که بیکاری نداریم برخی دیگر نیز می گویند بیکاری ما را از بین برده و شکست خوردیم و در این میان باید توجه داشت که هر دو این گروه ها اشتباه می کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بیکاری و تورم را باید با همدلی و اتحاد از بین برد، تصریح کرد: به شرط اینکه همه با هم باشیم و مسایل حاشیه ای را وارد بحث نکنیم می توانیم بیکاری و تورم را از بین ببریم زیرا باید در نظر داشته باشیم تحت هیچ شرایطی نباید نا امیدی را به خود راه داد.

رضایی با یادآوری دوران انقلاب و فراوانی پیروزی و شکست ها، گفت: در جریان انقلاب فراز و نشیب های مختلفی را پشت سر گذاشتیم اما درس گرفتیم که در زمان پیروزی مغرور و در زمان شکست نا امید نشویم زیرا با اندیشه درست باید از شکست ها درس گرفت.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که به جای اینکه تورم، مشکلات اقتصادی، اجتماعی و.... را بر گردن یک دیگر بیندازیم و دولت و مجلس یکدیگر را محکوم کنند، اقوام و طایفه ها بر علیه یکدیگر صحبت کنند بهتر است امیدوار باشیم و راه کارهای مناسب را پیدا کنیم زیرا نظامی خوب، ملت بزرگ و کشوری خوب را در اختیار داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کشوری داریم که با داشتن 70 میلیون نفر جمعیت دارای منابع بزرگ نفت و گاز است و موقعیت جغرافیایی خوبی را نیز در اختیار دارد.

رضایی با بیان اینکه باید از حالت انفعال خارج شد، تصریح کرد: چرا امروز با یک حادثه اختلاس، بمبارانی علیه ما شکل می گیرد و عده ای داد از نا توانی ما می زنند در حالی که باید از انفعال خارج شد.

وی یادآور شد: جنگ با آن بزرگی و دشمنان زیاد را با پیروزی خارج شدیم ولی نتوانسته ایم مشکل بیکاری و تورم را حل کنیم در حالیکه با اتحاد و همدلی می توانیم این چالش را نیز برطرف کنیم.

فارس می تواند تمدنی در جنوب کشور درست کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجود پتانسیل های فراوان در کشور، گفت: امکانات و پتانسیل های فراوان در کشور وجود دارد که به طور مثال استان فارس به تنهایی می تواند با استفاده از منابع و امکانات خود کل کشورهای حاشیه خلیج فارس را تامین کند و تمدنی در جنوب کشور درست کند.

رضایی ادامه داد: وجود امکانات فراوان، نیروی انسانی جوان توانسته است موقعیت فارس را در کشور ممتاز کند که در کنار این خوبی ها باید وجود اقوام و طوایف مختلف در فارس را نیز بزرگترین خوبی این استان اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از نخبگان جوان و گمنام استفاده کرد، یادآور شد: شهدای بزرگی را که امروز نقش آنها در جای جای این کشور نمایان است زمانی در گمنامی بودند بنا بر این باید نخبگان جوان را از گوشه و کنارها خارج کرد و با کمک آنها از این موقعیت بسیار مطلوب ایران در منطقه استفاده کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ایران، ترکیه و آمریکا می خواهند بیداری منطقه را به نام خود داشته باشند، تصریح کرد: بیداری اسلامی در منطقه در راستای رشادت ها و حرکت های ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است و در این راستا حق ایران از دو کشور دیگر بیشتر است ولی باید توانایی خود را نیز نشان دهیم.

رضایی اندیشیدن را لازمه انجام کاری بزرگ دانست و گفت: پیشرفت و بزرگی کردن برای ما از دو جهت باید مد نظر قرار گیرد، اینکه با پیشرفت اقتصادی وعلمی مشکلات کشور از جمله بیکاری و تورم را از بین ببریم و اینکه کمک لازم را به بیداری اسلامی کنیم که این چشم انداز نیز تنها با وحدت کلمه و بکارگیری نخبگان جوان کشور و برنامه ریزی درست انجام پذیر است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا