امام جمعه طبس خطاب به برخی مسئولان:با ریسمان مسموم و پوسیده عده‌ای معدود به چاه نیفتید

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس خطاب به برخی از مسئولان استان یزد گفت: با ریسمان مسموم و پوسیده عده‌ای معدود به چاه نیفتید و جای تاسف دارد که در دولت اصول‌گرای احمدی‌نژاد، هنوز تعدادی از مسئولان در مرکز استان یزد از جبهه مشارکت به صورت صریح یا مخفیانه حمایت می‌کنند و این قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به استعدادها و قابلیت‌های طبس و تاکید بر لزوم بکارگیری این ظرفیت‌ها در راستای توسعه شهرستان اظهار داشت: پیش‌نیاز توسعه و پیشرفت طبس، ارتقاء فرمانداری شهرستان طبس به فرمانداری ویژه و اختصاص نماینده مستقل و حوزه انتخابیه به مرکزیت طبس است.

وی ادامه داد: وزارت کشور، هیئت دولت، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بررسی همه جوانب و با انجام کار کارشناسی، این موارد را تصویب کرده‌اند و به‌طور قطع هرگونه کارشکنی در این موضوع خیانت به طبس و طبسی‌هاست.

خطیب جمعه طبس با اشاره به سخنی از امیرالمومنین حضرت علی(ع) که فرموده‌اند: «فرصت‌هایی در ایام زندگی ایجاد می‌شود که اگر از آن استفاده نشود موجب پشیمانی خواهد شد» افزود: چنانچه در موقعیت و شرایط کنونی، فرمانداری ویژه و نماینده مستقل یا مشترک با شهر همجوار تصویب و اجرا نشود، تا ده‌ها سال بعد هم انجام نخواهد شد و به همین دلیل بهتر است دلسوزان طبس تنها به دنبال منافع شهرستان بوده و به حرف عده‌ای که از روی احساسات یا براساس منافع جناحی و باندی بیان می‌شود و کسانی که براساس سوابق‌شان هیچ‌گاه با نظام و ولایت و مردم نبوده‌اند و سردمدارشان جام زهر به رهبری تعارف کرده توجه نکنند.

وی بیان کرد: هماهنگی، همدلی و وحدتی که امروز بین مسئولان شهرستان طبس از جمله امامان جمعه، روحانیان، نماینده مردم در مجلس، فرماندار، شوراهای اسلامی و سایر مسئولان شهرستان وجود دارد، در تاریخ شهرستان طبس سابقه نداشته است که جای شکرگزاری و قدردانی دارد.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: بهترین راه برای مقابله مردم و مسئولان با اهانت و بی‌حرمتی عده‌ای معدود، سکوت، آرامش، صبر، بردباری و حوصله است، اما در عین حال باید مسئولان انتظامی، امنیتی و قضائی به وظیفه خود عمل کنند.

وی همچنین خطاب به برخی از مسئولان استان یزد تصریح کرد: با ریسمان مسموم و پوسیده عده‌ای معدود به چاه نیفتید و جای تاسف دارد که در دولت اصول‌گرای محمود احمدی‌نژاد، هنوز تعدادی از مسئولان در مرکز استان یزد از جبهه مشارکت به صورت صریح یا مخفیانه حمایت می‌کنند و این قابل قبول نیست.

مهاجریان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به اختلاس اخیر معروف به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، وقوع این جرم را بسیار تلخ دانست و گفت: این اختلاس نباید موجب بدبینی مردم نسبت به نظام و مسئولان شود، و علی‌رغم اینکه اگر دولت و مجلس درست نظارت خود را اعمال می‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد، اما اکنون قوای سه‌گانه عزم خود را برای برخورد قانونی بدون تسامح و تساهل با مجرمات این اختلاس جزم کرده‌اند و بر این اساس آنچه از بیت‌المال سرقت شده باشد باز خواهد گشت.

وی همچنین به سفر معنوی حج اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی که برای انجام سفر حج اعزام شده‌اند با نیت و مال پاک حج ابراهیمی خود را انجام دهند و باتوجه به اینکه حجاج نماینده تمام ملت ایران هستند باید در گفتار و کردار خود دقت کنند و به‌ویژه در مراسم براعت از مشرکین شرکت کنند، چون در غیر این صورت حج‌شان صحیح و مقبول نخواهد بود.

خطیب جمعه طبس اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که 99 درصد مردم آمریکا به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی علیه سران کشورشان قیام کرده‌اند که این همان وعده خداوند متعال، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی عنوان داشت: نیروی انتظامی مولود انقلاب اسلامی و دارای مسئولیت‌های متنوع، متعدد و حساسی است که این نیرو در سراسر کشور و در شهرستان طبس در برخورد با قاچاقچیان و قانون‌شکنان به موفقیت‌های بسیار خوبی دست یافته است که جای تقدیر دارد.

امام جمعه طبس ادامه داد: باتوجه به در پیش بودن انتخابات بسیار حساس مجلس شورای اسلامی و برنامه‌ریزی دشمن برای ایجاد ناامنی، برخی از جریانات به بهانه‌های مختلف و واهی وارد معرکه شده‌اند تا شاید بتوانند در شرایط انتخابات یارگیری کنند که لازم است در این شرایط نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی بیش از پیش مراقب بوده و وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ملی کاهش بلایای طبیعی، وقوع این حوادث و بلایا را نتیجه عملکرد انسان‌ها دانست و بیان کرد: گناه، معصیت و نافرمانی از قوانین موجب بروز سیل، زلزله و دیگر بلایا می‌شود و بر این اساس ضمن رعایت احکام اسلام و مقررات نظام اسلامی، باید نکات ایمنی و فنی هم در ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد.

مهاجریان همچنین با گرامیداشت روز جهانی کودک خاطرنشان کرد: پدر و مادر و همچنین معلمان، مربیان و دبیران باید در تربیت کودکان، دقت و حساسیت زیادی داشته باشند، و به‌ویژه با توجه به اینکه امروزه دشمنان زمینه‌های انحراف کودکان و نوجوانان را فراهم کرده‌اند، لزوم توجه به تربیت کودکان بیشتر احساس می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا