سئوال از رییس جمهور وارد فاز جدیدی شد:

علی مطهری استعفاء خود را تقدیم مجلس کرد-احتمالا استعفا ها ادامه خواهد داشت

29 شهریورماه علی مطهری به جلوگیری از طرح سوال از رییس جمهوراعتراض شدیدکرد

امضاهای طرح سوال از رییس جمهور بالاتر از حد نصاب است و عدم طرح آن ، ناشی از تخلف هیات رییسه مجلس است

علی مطهری نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : امضاهای طرح سوال از رییس جمهور بالاتر از حد نصاب است و عدم طرح آن ، ناشی از تخلف هیات رییسه مجلس است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: با توجه به مسائلی که در اختلاس سه هزار میلیاردی مطرح است ، لازم است تا سریعتر ، سوال از رییس جمهور مطرح گردد.

وی در خاتمه تاکید کرد: بر طرح سوال از رییس جمهور مصمم هستیم و هیات رییسه باید در این راستا همکاری کند.

اما مروز خبری دیگر از علی مطهری منتشر شد که بر استعفای وی تاکید می کرد .

علی مطهری استعفا کرد

علی مطهری نماینده اصولگرای تهران ، در اعتراض به عدم اعلام وصول سئوال از رئیس جمهور توسط هیئت رئیسه مجلس استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد

 یکی از طراحان اصلی سئوال از رئیس جمهور در اعتراض به عدم وصول این طرح از سوی هیئت رئیسه مجلس متن استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد.

در همین راستا ، علی مطهری گفت: در اعتراض به در دستور قرار نگرفتن نامه‌ی سوال از رییس‌جمهور که حدود 3 ماه و نیم قبل تقدیم هیات رییسه مجلس شده است استعفا‌نامه‌ خود را تقدیم هیات رییسه کردم.
وی افزود: با مسکوت ماندن نامه‌ی سوال از رییس‌جمهور به این نتیجه رسیدم که استعفای خود را تقدیم هیات رییسه کنم چرا که بنده به این روش آقایان اعتراض دارم.
طرح سئوال از رئیس جمهور با 100 امضاء ، به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده بود. این طرح طبق آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با امضای یک چهارم نمایندگان یعنی 73 نفر قابل طرح است و گفته می شود از 100 امضای این طرح تنها 14 نفر امضای خود را پس گرفته اند.
بر اساس آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس، پس از تقدیم نامه سوال از رییس‌جمهور می‌بایست موضوع سوال در اولین جلسه‌ی علنی مجلس اعلام وصول ‌شود؛ طبق آیین‌نامه یک هفته بعد از این مرحله، موضوع نامه در صحن علنی مطرح و سوال شونده نیم ساعت فرصت اظهار نظر دارد و بعد از آن نیز مخالفان سوال نیز نیم ساعت فرصت خواهند داشت تا به بیان دیدگاه‌هایشان درباره‌ی موضوع بپردازند و بعد از آن هم مجلس رای‌گیری خواهد کرد.

احتمال دارد که استعفاء علی مطهری تنها استعفا نباشد و دیگر نمایندگان پیگیر موضوع نیز وارد عرصه استعفاء شود

در همین راستا نماینده آشتیان نیز تهدید به استعفا کرد و گفت :سوال از احمدی‌نژاد در دستور نیاید، استعفا می‌دهم

یکی از مسائل مورد سئوال برای نمایندگان، تخلف مالی اخیر است و نمایندگان درباه سایر مسائل دیگر نیز از رئیس‌جمهوری سئوال دارند
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان این که استیضاح وزیر اقتصاد به علت تخلف مالی اخیر کاملاً بی‌مورد است، استیضاح وزیر را پرداختن به حاشیه‌ها و فرار به جلوی مقصران اصلی خواند و تأکید کرد: نمایندگان در شرایط کنونی سئوال از رئیس‌جمهوری را جدی بگیرند.

بهمن اخوان در گفت‌وگو با خانه ملت با انتقاد از مطرح کردن موضوع استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی، تصریح کرد: استیضاح وزیر به علت تخلف مالی اخیر کاملاً بی‌مورد است و استیضاح وی موجب فرار به جلوی مقصران اصلی می‌شود.

نماینده آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که برخی از افراد به علت نفوذ در بدنه دولت توانسته‌اند از برخی رانت‌ها و شرایط ویژه سوء استفاده کنند، مطرح کردن بحث استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت فرافکنی است؛ برخی‌ها می‌خواهند به لایه‌های اصلی تخلف مالی اخیر رسیدگی نشود.

وی درباره مقصران اصلی تخلف مالی اخیر گفت: قوه قضاییه پردازش مناسبی درباره تخلف مالی اخیر داشته و باید اجازه داد قوه قضاییه با مقصران اصلی این تخلف برخورد کند.

اخوان، مجوزهای رئیس‌دولت به برخی از افراد را یکی از ابعاد تخلف مالی اخیر برشمرد و با یادآوری موضوع سئوال از احمدی نژاد که هنوز در دستور کار مجلس قرار نگرفته است، تصریح کرد: نمایندگان در شرایط کنونی سئوال از رئیس‌جمهوری را جدی بگیرند.

وی یادآور شد: یکی از مسائل مورد سئوال برای نمایندگان، تخلف مالی اخیر است و نمایندگان درباه سایر مسائل دیگر نیز از رئیس‌جمهوری سئوال دارند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن و عضو غیرثابت کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس هشتم، پیش از این گفته بود که اگر طرح سئوال از رئیس‌دولت در دستور کار مجلس قرار نگیرد، از نمایندگی مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی استعفا می‌دهد و در این گفت‌وگو هم بر گفته خود تأکید کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا