یزدفردا :جمعی از طلاب وروحانیون شهرستان مهریز باامضاء طوماری که خطاب به مقام معظم رهبری نگاشته شده است مختصری از وضع موجود شهرستان در ارتباط با امامت جمعه  شهرستان را انعکاس داده و خواستار پیگیری ایشان شدند .

در طومار امضاء شده توسط  طلاب وروحانیون شهرستان مهریز که نسخه ای از آن نیز در اختیار یزدفردا قرار گرفته آمده است :اینجانبان جمعی از روحانیون شهرستان مهریز به حسب وظیفه وتکلیف شرعی بر آن شدیم تامختصری از وضعیت اجتماعی وارتباطی امام جمعه محترم مهریز جناب حجت السلام والمسلمین برهان را با مردم ومسئولین شهرستان به حضورتان تقدیم داریم.


در قسمتی از این طومار به ضعیف بودن ارتباط ایشان با روحانیون اشاره شده و آورده شده است :اعمال نظر ایشان در برخی موارد و تحمیل نظر خود که اکثراً بوی محله گرایی وتعصبات محلی می دهد باعث رنجش خاطر مردم ومسئولین می شود.

در بند های دیگر این طومار به طولانی بودن خطبه های ایراد شده در نماز جمعه اشاره شده  و آمده است :بعضاً از کلمات تنش زا استفاده می شود که باعث رنجش مستمعین ولطمه زدن به جایگاه مقدس نماز جمعه وروحانیت می شود.


در ادامه این طومار آمده است : مسائل اختلاف بر انگیز که به شدت ما را رنج می دهد از قبیل مسیر راهپیمایی کدام طرف باشد محل ساختمان فلان اداره در کدام محل باشد فلان مسئول از کدام محل انتخاب شودو........ با طرد نمودن افراد توجهی به فرمایش حکیمانه حضرتعالی که فرمودید جذب حداکثر ودفع حداقلی، را ندارند.


در پایان این طومار تاکید شده است : با توجه به مراتب فوق که همه مستند بوده وچنانچه احتیاج به تحقیق بیشتری داشته باشد خواشمند است دستور فرمائید تا از شورای سیاستگزاری ائمه جمعه یزد وهمچنین کشور ونماینده محترم خبرگان رهبری در یزد و روحانیون محترم مهریزی ساکن شهر مقدس قم و مردم شهید پرور و ولایی شهرستان مهریز تحقیق به عمل آید.

جمعی از طلاب وروحانیون شهرستان مهریزدر خاتمه تاکید نموده اند :سیدنا ومولانا در همه حالات ما تابع ولایت هستیم تا زنده ایم جانمان را در طبق اخلاص به حضورتان تقدیم می داریم و مطیع فرامین حضرت عالی هستیم

رونوشت این طومار به شورای سیاست گزاری ائمه جمعه کشور،-جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،دفتر آیت الله مصباح یزدی،دفتر ایت الله وافی نماینده محترم خبرگان رهبری،،حضرت آیت الله ناصری نماینده محترم ولی فقیه در استان واما جمعه یزدو شورای سیاست گزاری ائمه جمعه یزدارسال شده است .


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا