امام جمعه یزد:
دلسوزی و شجاعت از ویژگی‌های کاندیدای اصلح است

یزدفردا:امام جمعه یزد با بیان اینکه همانطور که حضور در انتخابات یک تکلیف است، انتخاب اصلح نیز یک تکلیف است، گفت: دلسوزی و شجاعت از ویژگی‌های مهم کاندیدای اصلح است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به مسیر تکامل انسان‌ اظهار داشت: اگر انسان بخواهد در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد، باید راهی را پیش بگیرد که در آن خشنودی خدا باشد و تقوی مهم‌ترین چیزی است که خداوند متعال بر آن تاکید داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اطاعت از خدا و عدم پیروی از شیطان و وسوسه‌های شیطانی از ضرورت‌های مهم برای رسیدن به کمال است.

ناصری با تاکید بر اینکه لازم است در آخرت مقام و تقرب داشته باشیم، تاکید کرد: آنجا عالم رحمت خدا و عالم انسانیت است پس لازم است همه کارها برای تعمیر و تثبیت آخرت انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز جوانانی که به علم خدمت می‌کنند و به علوم هسته‌ای دست یافته‌اند با تقوی و توکل وارد میدان شده‌اند، افزود: اگر علم، حافظه و عنایت خدا را در مسیر دانش می‌خواهیم باید تقوی داشته باشیم.

ناصری همچنین با اشاره به بحث‌های سلسله‌ای امامت عنوان کرد: بیش از 700 راوی اهل سنت و بیش از 50 کتاب اهل سنت این روایت را نقل کرده‌اند که «اگر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است».

وی ادامه داد: هم کسی که در زمان پیامبر و امامان زندگی می‌کرده، هم  کسی که در زمان فعلی زندگی می‌کند و هم کسانی که هزاران سال دیگر زندگی خواهند کرد، باید امام زمان خود را بشناسند. از این روایت پیداست که در همه زمان‌ها امام زمان وجود دارد و بر لزوم وجود امام در هر زمان تاکید شده است.

وی با بیان اینکه برخی ممکن است پیشوا و امامشان آمریکا و انگلیس و یزید و معاویه باشند و برخی دیگر معصومین، افراد آگاه و خداشناس و باتقوی را انتخابت کرده باشند، افزود: از این‌رو در قیامت هرکس با امام زمان خود خوانده می‌شود.

ناصری با بیان اینکه بر اساس قرآن و روایات مردم باید امامان و پیشوایانی انتخاب کنند که آنها را به حق و حقیقت هدایت کنند، تصریح کرد: مسئله امامت، ناموس خلقت است و در جامعه همواره باید امام حضور داشته باشد تا هدایت صورت گیرد و مسیر را نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت وجود امام در تمام زمان‌ها بر ما مسلم است، عنوان کرد: تبعیت از ائمه صالح که ما را به سمت تعالی هدایت می‌کنند و عدم تبعیت از امامانی که ما را به ظلم و ستم و گمراهی هدایت می‌کنند، بر ما مسلم است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی عظیم 22 بهمن در یزد، ضمن قدردانی از حضور مردم اظهار داشت: حضور مردم یزد در راهپیمایی 22 بهمن دشمن‌شکن و حرکتی عظیم و مردمی بود.

وی خلوص نیت مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور را ستود و افزود: مردم در خلوص نیست از ولی‌فقیه زمان خود پیروی کرده‌اند.

ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه همچنین به تشریح وقایع دوران انقلاب همچنین قیام‌های مردم قم و تبریز و یزد پرداخت و افزود: امام همواره می‌فرمودند که این زندان رفتن‌ها و شکنجه شدن‌ها برای دین است و اگر مبارزان برای خدا این مبارزات را انجام می‌دهند، تا آخر بایستند.

وی با اشاره به حضور مستمر روحانیت در مبارزات انقلابی خاطرنشان کرد: روحانیت همواره پیشرو و پرچمدار بوده و همیشه در برابر استکبار و استعمار ایستاده و شهید داده است.

ناصری همچنین با اشاره به نزدیک شدن 12 اسفندماه، روز انتخاب و تصمیم‌گیری مردم برای کشور اظهار داشت: لازم است مردم سخنان امام و رهبری را در مورد انتخابات بدانند و با آگاهی در این انتخاب مهم و سرنوشت‌ساز شرکت کنند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: مجلس جای تصمیم‌گیری برای همه کشور است پس کسانی باید به مجلس بروند که آگاه، شجاع و دلسوز مردم و جامعه باشند و در مقابل تهدید و تطمیع دشمنان نلرزند.

وی با بیان اینکه همانطور که شرکت در انتخابات یک تکلیف است، انتخاب اصلح نیز یک تکلیف است، اظهار داشت: مردم با هوشیاری و آگاهی انتخاب کنند و بدانند که دلسوزی، شجاعت و آگاهی و البته تقوی از مهم‌ترین ویژگی‌های کاندیدای اصلح است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا