مدیریت سایت یزد فردا

با سلام

مطلبی تحت عنوان دوره آموزشی مدیران فولادالیاژی را دیدم كه لازم دانستم تحلیلی در برگزاری سمپوزیوم های برگزار شده در یزد طی دوسال گذسته داشته باشم.

در اخبار داشتیم كه سمپوزیوم فولاد 82 توسط سنگ آهن وسمپوزیوم فولاد 83 توسط فولاد آلیاژی یزد برگزار گردید و هر چند از زمان بر گزاری ان مدت مدیدی می گذرد اما حواشی جالب این همایش ها ماندگار است:

در سمپوزیوم فولاد 83 كه دریزد بر كزار گردید و در اقدامات جنبی هم نمایشگاه صنعتی هم بر گزار شد.

هزینه برگزاری این سمپوزیوم 1034200000 (صدو سه میلیون وچهارصدوبیست هزارتومان)شد كه توسط شركت فولاد آلیاژی یزد پرداخت گردیده است.

جهت اطلاع عمومی واستفاده از تجربیات عزیزان برگزار كننده ریز اقلام هزینه كرد به شرح ذیل بوده است.

1-چك در وجه شركت موقوفه همرس به مبلغ  بیست میلیون تومان (لازم به ذكر است درخواست شركت همرس مبلغ پنجاه میلیون بوده )البته با دستور استاندار محترم وقت مهندس كلانتری

 

2-حق الزحمه پخش برنامه از صدا و سیما مبلغ پانزده میلیون تومان

انجمن آهن و فولاد كه بر گزار كننده مراسم بوده مبلغ چهل و پنج میلیون هفتصد هزار تومان

و ما بقی هزینها مربوط به هزینه ایاب و ذهاب بلیط هواپیما؛شیرینی ؛اقامت و پذیرائی هتل پارسیان؛جهانگردی؛تهرانی؛صفائیه؛خرید ساك دستی؛اجرای اقای شهریاری؛كرایه چادر برزنتی؛خرید گل ؛كرایه اتوبوس؛مینی بوس؛كرایه ظروف؛ونصب پلاكارد در وجه شهرداری یزد بوده است.

لازم به ذكر است كه نمایشگاه جانبی هم برگزار كه شركت های مختلف در ان غرفه اجاره نمودند كه هزینه و در آمدی برای برگزار كنندگان نداشت 

برای افزایش اطلاعات خوانندگان خبر های مربوط به سمپو زیوم های مشابه را در ادامه تقدیم می كنیم و از افتخارات استان بر گزاری سمپوزیوم ها می باشد كه گامی در جهت توسعه فرا گیر خواهد بود         

 

برگزاری نخستین همایش حفاری در معادن

 جهت فراهم نمودن بستر مناسب برای علاقه مندان به تحقیق و پژوهش و انتقال دانش و علوم این شركت با دعوت از اساتید دانشگاه و اندیشمندان این امر نسبت به برگزاری همایش حفاری در معادن اقدام نمود تا بتواند خدمتی به نسل جوان و اندیشمند داشته باشد .

برگزاری سمپوزیوم آهن و فولاد82

از آنجائیكه شركت سنگ آهن یكی از پیشگامان صنعت فولاد كشور می باشد و این منطقه استعدادهای فراوانی را جهت رشد و توسعه دارد لذا این شركت میزبانی سمپوزیوم فولاد 82 را در حالی پذیرفت كه برگزاری دو همایش در یك سال تلاش مضاعفی را می طلبید . 

 

هفتمین همایش ملی صنایع فولاد کشور با عنوان “سمپوزیوم 83 “ در محل شرکت فولاد آلیاژی ایران - یزد گشایش یافت.

در این همایش سه روزه که در آن جمعی از متخصصان صنایع و اساتید دانشگاه‌ها حضور دارند، آخرین یافته‌های نوین پژوهشی مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی کشور در زمینه‌های صنایع فولاد و آهن بررسی می‌شود.

معاون وزیر صنایع و معادن در آیین گشایش این همایش پیش‌بینی کرد: تولید فولاد در کشور، تا پایان امسال به حدود10 میلیون تن برسد.

استاندار یزد نیز در این مراسم، به ظرفیت‌های این استان در بخش صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون 30 تا 50 درصد ذخایر سنگ آهن و 46 درصد ذخایر سنگ کشور در این خطه قرار دارد.

سید حمید کلانتری افزود: 69 درصد سنگ آهن مورد نیاز کشور از دو معدن چغارت و چادرملوی این استان استخراج می‌شود.

وی میزان بهره‌برداری از سنگ آهن چغارت، چادرملو و طرح‌های توسعه در این استان را سالانه هشت میلیون تن اعلام کرد که تا سه سال آینده به 15 میلیون تن خواهد رسید.

وی تعداد واحدهای معدنی مورد بهره‌برداری استان طی سه سال گذشته را 105 مورد اعلام کرد که معادل کل واحدهای معدنی استان تا قبل از آن بوده است.

وی گفت: بر آورد ما این است که استان ، ظرفیت تولید پنج میلیون تن فولاد را طی یک برنامه هفت ساله داراست به شرط آنکه آب مورد نیاز آن تامین شود.

150 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که یکصد مقاله آن در مجموعه مقالات سمپوزیوم درج شده است.

9 مقاله از مقاله‌های پذیرفته شده در زمینه مواد اولیه، پنج مقاله در زمینه تولید آهن و فولاد، هشت مقاله در مورد ذوب و ریخته‌گری، 13 مقاله در رابطه با متالوژی مکانیکی و 16 مقاله در زمینه متالوژی فیزیکی است.

بقیه مقاله‌ها در زمینه‌های مدلسازی، متالوژی جوشکاری و سطح، حفاظت ، مواد دیرگداز، اقتصاد، مدیریت و محیط زیست است.

ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی فولاد، ارتقای سطح دانش فنی این بخش، ایجاد زمینه مشارکت بیشتر کارشناسان، ایجاد ارتباط و گردهمایی محققان و متخصصان و اطلاع رسانی در زمینه فولاد از جمله اهداف برپایی این همایش است.

همزمان با برگزاری سمپوزیوم، نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای صنعتی و پژوهشی صنعت فولاد کشور، برپا و تعدادی کارگاه آموزشی نیز با حضور کارشناسان خارجی دایر شده است
والسلام
 مطالب وارده یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا