مديرعامل فولاد آلياژي ايران خبرداد

توليد ‌2/2 ميليون تن فولاد در يزد

يكي از مدرنترين كارخانجات توليد فولاد آلياژي در دنيا كارخانه فولاد آلياژي يزداست.

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا:مهندس ملاحسين آقا مدير عامل فولاد آلياژي يزد با بيان اينكه كارخانه فولاد آلياژي يزدتنها توليد كننده فولاد آلياژي كشور است، گفت: اين كارخانه در سال ‌78 راه‌اندازي شد و ظرفيت آن در طرح‌هاي توسعه استان براي ‌200 هزار تن پيش‌بيني شده و فاز يك آن براي ‌120 هزار تن است كه اميدواريم امسال به ظرفيت‌هاي منصوب كارخانه برسيم.

ملاحسين آقا به بحث توليد ‌2/2 ميليون تن فولاد در استان اشاره كرد و افزود: اين ميزان توليد فولاد به صورت عمومي است كه بخشي از آن توليد كارخانه ما خواهد بود و تمام آن مربوط به فولاد آلياژي نيست.

مدير عامل فولاد آلياژي يزد در ادامه افزود: ما در برنامه‌هاي توسعه درازمدت‌مان توليد كارخانه را حدود ‌500 هزارتن پيش‌بيني كرده‌ايم كه در اين‌صورت از ‌2/2 ميليون تن فولادي كه در استان توليد خواهد شد، حدود ‌500 هزارتن آن در كارخانجات فولاد آلياژي ايران شكل مي‌گيرد.

وي در مورد طرح‌هاي توسعه فولاد آلياژي اظهار داشت: از آنجا كه سرمايه‌گذاري بزرگ و استراتژيكي صورت گرفته ديگر كشور قابليت اين‌كه سرمايه‌گذاري‌ مجددي را بكند، ندارد و اين كارخانه براي نسل‌هاي بعد هم ساخته شده و فكر مي‌كنيم با طرح‌هاي توسعه بتوانيم حمايت جدي را از صنايع زيردستي بكنيم.



مدير عامل فولاد آلياژي در ادامه گفت: تصميم گرفته شده در اردكان كارخانه گندله سازي احداث شود همچنين با مشاركت بخش خصوصي زمينه‌هاي ايجاد يك كارخانه ‌800 هزار تني آهن اسفنجي هم فراهم شده كه فولاد آلياژي هم در ‌25 درصد سهام آن مشاركت دارد. وي ادامه داد زماني كه كارخانه آهن اسفنجي در گندله سازي اردكان تاسيس شود طبيعتا با توجه به اينكه استان يزد در كارخانه فولاد آلياژي ايران امكانات توليد فولاد آلياژي را دارد و يكي دو بخش خصوصي هم تلاش مي‌كنند كارخانه فولاد سازي بزنند ظرف ‌4 سال آينده استان يزد شايد تنها استاني در كشور خواهد بود كه زنجيره توليد فولادش كامل شود و از مرحله توليد سنگ آهن تا مرحله توليد فولاد را دارد.

وي با اشاره به اينكه صنايع فولاد جزو صنايع زيربنايي است و اشتغالزايي زيادي دارد، اظهار داشت: اين صنعت هم اشتغال مستقيم دارد و هم به صورت غير مستقيم اشتغالزايي دارد.

ملاحسين آقا تصريح كرد: وقتي هم كارخانه با ‌1450 نفر مشغول توليد است در استان يزد و ساير جاها به همين تعداد هم دارند به كارخانه سرويس و خدمات مي‌دهند تا كارخانه بتواند كارهاي جاري خودش را انجام دهد.

مدير عامل فولاد آلياژي، سرمايه گذاري در صنايع زيردستي را داراي نرخ اشتغالزايي فوق العاده چشمگير دانست و افزود: هر چقدر كه مملكت و خصوصا دولت گرايش پيدا بكند كه صنايع زيردستي را حمايت كند تا توسعه بيشتر پيدا كند طبيعتا بخش‌هاي مولد بخش خصوصي هم فرصت اشتغالزايي برايشان بيشتر فراهم مي‌شود و به طور كلي هر يك نفري كه در صنعت فولاد اشتغال پيدا كند به ميزان ‌15 برابر اشتغال غير مستقيم در جامعه ايجاد مي‌شود.

وي به چشم‌انداز اقتصادي كشور اشاره كرد و گفت: در اين چشم انداز براي توسعه صنعتي رشد ساليانه حدود ‌14 درصد را در نظر گرفته‌اند و رشد اقتصاد را ‌8 درصد، كه نشان مي‌دهد نرخ رشد صنعت چقدر بايد نرخ رشد فزاينده‌اي باشد تا اقتصاد به نرخ رشد كلان ‌8 درصد خودش دست پيدا بكند.

مدير عامل فولاد آلياژي تصريح كرد: كارخانه فولاد آلياژي در يزد به عنوان يك مزيت براي توسعه صنايع واسطه در كشور است و اميدواريم مزيت‌هاي مناسبي را در استان براي سرمايه‌گذاران خصوصي ايجاد كند و موافقت‌هاي لازم گرفته شده تا در كنار كارخانه فولاد آلياژي شهرك صنعتي زير دست فولاد آلياژي را تاسيس كنند.

وي در پايان به شروع صادرات محصولات كارخانه به اروپا اشاره كرد و افزود: بيشترين صادرات ما به آلمان است و محصولات كارخانه به كارخانه‌هاي خودروسازي بي.ام و و فولكس واگن صادر مي‌شود كه نشان از كيفيت خوب محصولات كارخانه است.

يزدفردا-روابط عمومي فولاد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا