مراسم پاياني سوگواره سراسری فیلم لحظه های عاشورایی در یزد

گروه خبر فرهنگي يزدفردا

معاون اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد در مراسم پاياني سوگواره سراسری فیلم لحظه های عاشورایی در یزد ضمن قدرداني از تلاش‌هاي هنرمندان گفت: ائمه اطهار (ع) بويژه حضرت امام حسين (ع) نه تنها بين شيعه و سني بلكه در ميان فرقه‌هاي مختلف و مذاهب از جايگاه و قداست خاصي برخوردارند.

به گزارش گروه خبر فرهنگي يزدفردا به نقل از  روابط عمومی ارشاداسلامي استان یزد ، سيد جواد رفائي افزود: حضرت ابا عبدالله‌الحسين (ع) در ميان قوميت‌هاي مختلف كشورمان نيز داراي جايگاه ويژه‌اي است كه بايد اين جايگاه توسط فيلم سازان و هنرمندان به تصوير كشيده شود.

وي، بر توجه به بحث سينماي معنوي و ديني تاكيد كرد و گفت: هنرمندان به ويژه جوانان فيلم ساز بايد به اين بخش بيشتر توجه كنند.

رفائي با اشاره به اينكه برگزاري سوگوارهاي لحظه‌هاي عاشورايي در يزد در سالهاي آينده ادامه خواهد يافت از تشكيل دبيرخانه دائمي اين سوگواره در يزد خبر داد.

وي بر پرهيز از ساخت فيلم‌هاي سطحي و بدون محتوا تاكيد و از اين امر به عنوان آفت سينما ياد كرد و گفت: سينماگران جوان با ساخت توليدات فيلم‌هاي كوتاه، مكتب اهل بيت (ع) را به تصوير بكشند.

‪ گفتنی است ۸۱اثر به دبيرخانه اين آيين ارسال شدكه‪ ۳۳فيلم براي ارايه در سوگواره انتخاب شد.

پرداختن به آداب و رسوم عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در نقاط مختلف كشور و جلوه‌هايي از شيوه‌هاي عزاداري مردم ايران در مناسبت‌هاي مختلف از اهداف برگزاري سوگواره اعلام شد.

در مراسم پاياني دومين سوگواره سراسري فيلم كوتاه لحظه‌هاي عاشورايي، ارتحال مرجع عاليقدر شيعيان جهان، حضرت آيت الله‌العظمي فاضل لنكراني به عموم مردم و مسلمانان جهان تسليت گفته شد.

يزدفردا

اخبارگروه خبر فرهنگي يزدفردا

 آيت الله العظمي فاضل لنكراني از تولد تا ارتحال
تاریخ : شنبه 26 خرداد 1386 - بعدازظهر 10:51
دومین سوگواره لحظه های عاشورایی در یزد آغاز بکار کرد دومین سوگواره لحظه های عاشورایی در یزد آغاز بکار کرد
تاریخ : شنبه 26 خرداد 1386 - بعدازظهر 05:43
نشریه داخلی اداره کل ارشاد استان یزد منتشر شد نشریه داخلی اداره کل ارشاد استان یزد منتشر شد
تاریخ : چهارشنبه 23 خرداد 1386 - بعدازظهر 04:25
دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد برگزار شد دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد برگزار شد
تاریخ : دوشنبه 21 خرداد 1386 - بعدازظهر 05:21
 
يزدفردا





  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا