معاون عمراني استاندار در بازديد از شركت توزيع برق:مصرف انرژي بايد بهينه و بر اساس برنامه صورت گيرد

گروه خبر  اقتصادي يزدفردا

معاون عمراني به اتفاق جمعي از مديران استانداري با حضور در محل شركت توزيع برق از نزديك در جريان فعاليت ها و كارهاي صورت گرفته در اين شركت قرار گرفتند.

به گزارش گروه خبر اقتصادي يزدفردا به نقل از روابط عمومي استانداري؛ سيد علیرضا نبوی‌زاده با اشاره به مصوبات سفر اعضاي هيات دولت به استان يزد، قوي‌ترين مصوبات در اين سفر را متعلق به زيرمجموعه وزارت نيرو برشمرد و ادامه داد: در خصوص انرژي برق نيز در سفر اعضاي هيات دولت به استان مصوبات بسيار خوب و زيربنايي را داشتيم كه در صورت تحقق يافتن مي تواند بسياري از مشكلات صنعت برق استان را مرتفع سازد.
نبوي زاده با بيان اين كه بهينه‌سازي مصرف انرژي از برنامه‌هاي اصلي دولت نهم به شمار مي رود خواستار مصرف بهينه منابع انرژي از جمله آب، برق، سوخت و... از سوي شهروندان شد و افزود: منابع انرژي، منابعي بي‌پايان و نامحدود نيستند و بايد مصرف آنها با برنامه‌اي خاص سامان‌دهي شود.

وي با اشاره به اين كه انرژي، سخت به دست مي‌آيد ادامه داد: بايد در اين رابطه فرهنگ‌سازي مناسبي صورت گيرد تا مردم نيز آگاهي‌هاي لازم در اين رابطه را كسب نمايند. اگرچه نحوه مصرف انرژي در ميان شهروندان يزدي در وضعيت مناسب‌تري نسبت به كل كشور قرار دارد اما هنوز جا براي كار بسيار است.

 نبوي‌زاده با اشاره به اين كه بايد از انرژي به منظور توليد اشتغال و امور زيربنايي استفاده شود خاطرنشان كرد: دولت نهم در اين رابطه گام‌هاي بلند و موثري را برداشته است كه در آينده نزديك ثمرات آن نمايان خواهد شد.

معاون عمراني استاندار در پايان خواستار جلب رضايت عمومي مردم در مراجعات به شركت توزيع برق شد و از خدمات همه پرسنل خدوم اين شركت قدرداني كرد.

شايان ذكر است؛ در ابتداي اين مراسم مديرعامل شركت توزيع برق گزارشي از عملكرد و فعاليت هاي اين شركت را ارائه كرد.

صحتي تعداد انشعاب‌هاي شبكه توزيع برق را بالغ بر 370 هزار انشعاب بر شمرد و با بيان اين كه سالانه بالغ بر 13 هزار و 500 انشعاب جديد به انشعاب هاي برق يزد اضافه مي شود گفت: درصد مصرف برق به لحاظ تعرفه‌اي بدين گونه تفكيك مي شود كه 41 درصد بخش صنعت، 23 درصد مصرف خانگي و نزديك به 19 درصد را بخش كشاورزي مصرف مي كنند.

 وي از پراكندگي شبكه، رشد صنعتي منطقه و افزايش شديد بار مصرفي، خوردگي تجهيزات، كمبود اعتبارات، هوايي بودن شبكه، كمبود اعتبارات طرح و توسعه، كمبود ابزار و تجهيزات لازم، كمبود تجهيزات مخابراتي، مشكلات اجرايي و كمبود نيروي كارشناس لازم به عنوان چالش هاي اصلي پيش روي شركت توزيع برق ياد كرد و خواستار حمايت استان به منظور رفع اين موانع شد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا