مشاور عالي استاندار يزد گفت: استاندار دولت نهم بايد الگوي كوچكي از دكتر احمدي نژاد در استان يزد باشد.

عليرضا فاخرزاده ، نماينده سازمان بازرسي ويژه رياست جمهوري در استان يزد در گفتگو با  ايسنا - اظهار داشت: وظيفه استاندار هماهنگي مديران اجرايي استان و نظارت بر عملكرد آنها مي‌باشد كه در حال حاضر با انتخاب سرپرست استانداري اين وظايف انجام مي‌شود.

وي از مسائل مهم در كشور را سهميه بندي بنزين عنوان كرد و گفت: استان يزد در اين زمينه كمترين مشكل را داشته است و در شرايط كنوني استان مديران اجرايي وظايف خود را انجام و با وجود سرپرست استانداري هماهنگي لازم به وجود مي‌آيد و ليكن اگر استاندار تعيين شود بعضي از مسائل با قوت و نظارت بيشتري صورت مي‌گيرد.

مشاور عالي استاندار تصريح كرد: كنترل، هماهنگي و نظارت دستگاه‌هاي اجرايي بايست در مسير سياست‌هاي دولت نهم باشد و استاندار دولت نهم بايد دولت نهمي باشد و در واقع الگوي كوچكي از دكتر احمدي نژاد در استان باشد.

وي تعيين استاندار را كار ساده‌اي ندانست و افزود: هر كدام از گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي معيار خاصي در اين رابطه دارند و وزارت كشور شخصي را انتخاب مي‌كند علاوه بر توان مديريتي اجرا كننده سياست‌هاي دولت نهم باشد و با انتخاب استاندار در مدت زماني كوتاه مسائل و مشكلاتي كه به نظر مي‌رسد جدي باشد، حل مي شود.

فاخرزاد در خصوص مصوبات سفر هيات دولت به استان گفت: قائم مقام سفر رياست جمهوري و مسئول مستقيم نظارت و هماهنگي مصوبات مهندس نبوي زاده بودند و مصوبات سفر هيات دولت مصوبات خوبي بود و اگر اجرايي شود يك كار تاريخي كه در سال‌هاي اخير در كشور بي نظير بوده است، انجام مي‌گيرد.

وي در ادامه به زمان‌هاي مرخصي و مسافرت‌هاي استانداران سابق اشاره نمود و اضافه كرد: اين مسائل مشكلي در اداره استان ايجاد نكرد و اكنون نيز با حضور سرپرست استانداري وظايف استاندار اجرا مي‌شود.

نماينده بازرسي ويژه رياست جمهوري در استان يزد در پايان در خصوص مشاوره با شخصيت‌هاي سياسي استان در انتخاب استاندار گفت: مشاوره در هر زمينه‌اي خوب است به شرط آنكه جنانح‌هاي سياسي به انتخاب افراد وابسته به جناح خود تاكيد نداشته باشند لذا بايست گزينه‌ها كارشناسي شده و دقيق تر انتخاب گردند و از سوي ديگر وزير كشور نيز از ابزارها و روشهاي مختلفي در انتخاب استاندار كمك مي‌گيرد.

يزدفردا  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا