يزدفردا "دکتر پاکنژاد نماینده مردم یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی نیز درمراسم توديع و معارفه استاندار يزد گفت:همه نمایندگان به طور کامل از استاندار جدید حمایت می کنند ومحیط برای خدمت دراستان مناسب است.

وی بااشاره به توانائی های استاندار یزد در سد سازی و اسکلت سازی گفت:استاندار جدید برای یزد و یزد برای استاندار جدید بیگانه نیست.

وی در ادمه به نشست استانی هیات دولت و بحث تولید فولاد در استان اشاره و تاکیدکرد:در شرکت سنگ اهن مرکزی کارگر و سنگ آهن از یزد تامین می شود ولی هیات مدیره وحسابداری از تهران هستندو به همین دلیل کمیته مرکزی وتهران به شکلی یزد را مورد بهره برداری قرارمی دهند که رئیس جمهور در نشست استانی هیات دولت قول بررسی موضوع رادادد.

وی همچنین با اشاره به اظهار نظر یکی از وزیران در نشست استانی هیات دولت که اعتبارات میلیاردی از یزد به تهران بازگشت داده می شود،خاطرنشان کرد: یزدی ها صداقت دارند و برخی مواقع این صداقت طرز تفکر غلطی را سبب می شود.

وی همچنین با اشاره به گمرگ و درآمد میلیاردی برخی ادارات که به تهران منتقل وسپس به استان برنمی گردد،گفت:در این راستا پسته استان از گمرگ کرمان،گل استان از گمرگ بندر آستارا صادر می شود که بایدبا برنامه ریزی مناسب درآینده این درآمد را به سمت استان هدایت کنیم.

در ادامه این مراسم سید علیرضا نبوی زاده معاون عمرانی استانداری یزد گزارشی در سه بخش عملکرد 2ساله،عملکردمواردخاص دولت نهم وافتتاح پروژه ها ارائه کرد:

وی افزود: اصلاح موافقتنامه ها،برنامه ریزی برای اتمام پروژه های نیمه تمام واتمام 795 پروژه نیمه تمام در سال گذشته، ایجادظرفیت 3میلیون تن فولاد در 2سال گذشته،افزایش تولید و بهره وری در بخش کشاورزی با توجه به محدودیت آب در استان،سرمایه گذاری 240میلیارد تومان در 2سال گذشته در زمینه برق،انتقال کشتارگاه یزد در بخش عمران شهری و افتاح 650 پروژه مخابراتی با 56 میلیارد تومان سرمایه گذاری از عملکرد 2سال گذشته دولت در استان یزد بوده است.

وی سفرهای استان هیات دولت وتوجه به قابلیت ها وپتانسیلهای استانی و اجرائی شدن 50درصد مصوبات در استان یزد، سهمیه 17هزار و500 مسکن طرح اجاره 99 ساله به استان،مقاوم سازی بیش از 5هزار خانوار روستایی استان و تصویب 790 میلیارد تومان اعتبار بنگاهای زودبازده را از جمله عملکردهای خاص دولت در استان یزد ذکر کرد.

معاون عمرانی استاندار در پایان از افتتاح 475پروژه اقتصادی ،عمرانی وخدماتی در هفته دولت با 434 میلیارد تومان اعتبار در استان یزد خبر داد .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا