رئیس سازمان مسکن و شهرسازی در شورای اسلامی شهر یزد:21 هزار واحدمسکونی قابل سکونت خالی ازسکنه وجود دارد


يزدفردا "به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد ، مهندس خواجه رضایی رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان به اتفاق معاونتهای شهرسازی ، املاک و مسکن و رئیس گروه نظام مهندسی سازمان در چهل و پنجمین جلسه شورا حضور یافتند.
این گزارش حاکی است رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اظهار داشت : طرح جامع شهر یزد تهیه شده است و طرحهای تفضیلی شهر ، تفضیلی بافت قدیم نیز در دست تهیه است که این طرحها بسیاری از مشکلات شهرسازی را برطرف می نماید .
وی گفت : باتوجه به سرشماری صورت گرفته . استان یزد 259 هزار خانوار دارد و در بخش مسکن 251 هزار واحدمسکونی و 21 هزار واحدمسکونی قابل سکونت خالی ازسکنه وجود دارد ، برنامه ریزی شده است ظرف مدت دو سال کمبودواحدهای مسکونی باهمکاری بخش خصوصی و شرکتهای تعاونی با اجرای طرح 99 ساله زمین و حذف قیمت زمین از مسکن جبران شود.
مهندس خواجه رضایی تصریح کرد : با همکاری دادگستری و ارگانهای ذیربط زمین خواری در استان مهار شده است و در بحث ساخت و ساز و سیاست دولت بر این است که مجریان ذیصلاح کار ساخت و ساز ها را صورت دهند تا ساخت و سازهای اصولی صورت گیرد ودراين راستا انبوه سازان در حال افزايش هستند.
براساس این گزارش در ادامه جلسه مواردی چون پیشنهادتشکیل شورای مدیریت زمین و مدیریت شهری ،تشکیل بانک زمین ، معماري بر اساس حيات طيبه اسلامي .بازارچه های محلی مطرح ومورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا