نماينده‌ مردم تفت و ميبد گفت: ضعف‌هاي كشتي تنها به يك يا دو مورد ختم نمي‌شود و مسئولان كشتي بايد در مورد دلايل ناكامي اين ورزش و نيامدن به مجلس پاسخگو باشند.
سيدجلال يحيي زاده در مورد جلسه با مسئولان فدراسيون كشتي گفت: مسئولان فدراسيون كشتي روز گذشته 8 مهر دعوت مجلس شوراي اسلامي براي بررسي ناكامي تيم ملي كشتي در مسابقات جهاني باكو را ناديده گرفتند و تنها ربطي دبير فدراسيون و فرجي از سوي سازمان تربيت بدني به مجلس آمدند.
وي افزود: البته تمام كارشناسان دعوت شده از جمله كاوه، جدي، جوادي و فره وشي حضور پيدا كردند.
از نمايندگان مجلس نيز به جز اعضاي كميته تربيت بدني برخي نمايندگان علاقه مند عضو فراكسيون ورزش از جمله عباسپور كه خود اهل كشتي است اميدوار رضايي و غفوري فرد نيز در اين جلسه دو ساعته حضور داشتند.
نايب رئيس كميته تربيت بدني مجلس شوراي اسلامي افزود: مطالب عنوان شده در مورد دلايل ناكامي اول خود رئيس فدراسيون است كه از جنس كشتي نيست، البته براي خود من سئوال پيش آمد كه چرا كشتي در بخش فرنگي موفق بوده است اما در آزاد ناكام مانده است كه پاسخي به اين سئوال داده نشد .
وي تصريح كرد: مسئله‌ي ديگر نبود هماهنگي بين مسئولان كشتي آزاد است كه يك مسئول مربوط به دهه‌ي 30 است و ديگري به دهه 50 تعلق دارد.
عضو كميسيون ادامه داد: حضور برخي همراهان با گرفتن كارت خبرنگاري بدون اينكه خبرنگار باشند موضوع ديگر مورد انتقاد است كه با حضور آنها در كنار تشك كشتي براي مسابقه‌ يك كشتي گير، 12 نفر با قصد راهنمايي آن كشتي گير حضور داشتند.
وي تأكيدكرد: موضوع ديگر ديربرگزار شدن مسابقه‌ انتخابي است كه در سه وزن تنها 15 روز قبل از بازي ها مسابقه‌ انتخابي برگزار شد كه اين موضوع نيز غيرمنطقي به نظر مي‌رسد.
نماينده مردم تفت و ميبد تصريح كرد: تيم ملي كشتي در وقت و شرايط مناسبي به باكو اعزام نشد و مقداري از ناآمادگي‌ها به زمان اعزام برمي‌گردد همچنين كشتي گيران سبك وزن‌ما 5 يا 6 كيلو اضافه وزن داشتند كه با توجه به فشارهاي قبل از مسابقات كيفيت‌ كارشان پايين آمد.
يحيي زاده گفت: با توجه به مسائل مطرح شده به نظر مي‌رسد، كشتي ما بيش از تصور پيشين با ضعف‌ روبروست و اميدوارم اقداماتي براي حل اين مشكلات به زودي انجام گيرد.
نماينده مردم تفت و ميبد در مورد دعوت از علي آبادي براي حضور ر مجلس خاطرنشان كرد: دعوت جديدي از علي آبادي انجام نشد و فعلا جلسه‌اي با رئيس سازمان تربيت بدني در مجلس برگزار نخواهد شد خبر مطرح شده در رسانه‌ها نيز مربوط به همان دعوت روز شنبه هفتم مهر است كه با توجه به برگزاري جلسات علني مجلس در دو نوبت صبح و عصر، قرار بربرگزاري جلسه‌ فوق العاده‌اي با حضور علي آبادي در مورد انتخابات فدراسيون فوتبال بود كه رئيس سازمان تربيت بدني در تماس با رئيس كميسيون فرهنگي در خواست پاسخگويي به نحو ديگري را داشت كه رئيس كميسيون نيز اين درخواست را مورد قبول قرار داد و تنها در صورت نياز مجلس در اين مورد اظهارنظر خواهد كرد .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا