(انتخابات مجلس هشتم41)

یزدنا: سید حیمد کلانتری متولد سال 1335 در روستاي همت‌آباد يزد. فرزند سوم خانواده و داراي 2 فرزند پسر و 2 فرزند دختر. تحصيلات ابتدايي و دبيرستان در تهران. ديپلم رياضي از دبيرستان خوارزمي تهران. ليسانس اقتصاد از دانشگاه شهيد بهشتي. فوق‌ليسانس مديريت از مركز آموزش مديريت دولتي. همچنين گذراندن دوره تخصصي مديريت استراتژيك. از سال 80 تا 84 استاندار یزد و هم اکنون مسئول كميته مديريت و نظام اداري دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام به دبیری محسن رضایی است. نزدیکی او با محسن رضایی به همکاری فرزند او عمار کلانتری در قامت سردبیر سایت پلمپ شده بازتاب باز می گردد. احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات مجلس هشتم بهانه ای برای گفتگو:

سيد حميد كلانتري در گفتگو با يزدنا در مورد كانديداتوري خود گفت :در حال بررسی هستم ولی اینکه مقدمات کار را انجام دهم هنوز به آن مرحله نرسیده است . اصل موضوع آمدن یا نیامدن است . اینکه بررسی کنم و بینم می توانم مفید باشم یا خیر. آیا در استان افراد بهتر کاندید نمی شوند، افرادی که شرایط رای اوردن داشته باشند....

ترجیح خودم این است اگر کس دیگری آمادگی داشته باشد و از مقبولیت و توانایی لازم برخوردار باشد، من وارد این صحنه نشوم. اما دوستان که لطف دارند و نظر مثبت روی برخی کارهای من داشته و خیلی تاکید و توصیه دارند که فعالیت کنم و من بر این اساس در حال بررسی شرایط هستم و هنوز بررسی من تمام نشده است و امیدوارم به یک نتیجه خداپسندانه برسم 



وي در مورد شايعه اي كه گفته مي شود مهندس كلانتري اعلام نموده  که اگر کاندید شوم قرار نیست بگویم " اصلاح طلب هستم " گفت :دو بحث است، فردی عنوان نماینده یک گروه را انتخاب می کند و کاندید می شود . حالت دوم اعلام امادگی برای انتخابات می کند و گروه هایی از او حمایت می کند، این دو کاملا متفاوت است. من در حال حاضر عضو هیچ گروه سیاسی در جمهوری اسلامی نیستم . نمی گویم این مثبت است یا منفی، ولی من عضو نیستم . سلیقه و نوع کارهایی که داشته ام ، باعث شده عضو تشکیلات مستقل سیاسی نباشم . اما تفکرم جریان اصلاح طلبی هست . من دقیقا فکر می کنم تفکرم با کلیت جریان اصلاح طلبی انطباق دارد . البته اصلاح طلبی با محوریت آقای خاتمی و جریان فکری مثبت ارزشمند ایشان که متناسب با شرایط زمان و مکان جمهوری اسلامی و مقبول مورد نظر خود می دانستم و از این جریان حمایت می کردم و می کنم . هرچند اسم این جریان اصلاح طلبی است ولی شخصی اقای خاتمی نقدهایی جدی را بر برخی گروه های اصلاح طلبی داشته و دارند و صریح مطرح می کنند . من هم ممکن است این نقدها را در حد خود و برداشت شخصی ام داشته باشم مثل اینکه بعضی اصلاح طلب های دیگر هم نسبت به یکدیگر نقد دارند.

وي در ادامه افزود :اما بعضی از افراد می توانند بدون آنکه کاندیدای رسمی یکی از گروه ها باشند، مورد حمایت همه گروه ها قرار می گیرند. 



مهندس كلانتري در گفتگو با يزدنا در مورد اينكه  اگر شورای هماهنگی اصلاح طلبان رسما اعلام کند ايشان  کاندیدای آنها هست ،وي  می پذیرید و به تعهدات پایبند خواهد بود يا نه  ،گفت":از آنها تشکر می کنم و می گویم دستان درد نکند ... در صورت آمدن من در انتخابات، هرکس از من حمایت کند، من احساس تعهد به آن مجموعه خواهم داشت و اینکه به آنها تعلق بیشتری خواهم داشت اما آن به این مفهوم نیست که نعل به نعل و صد در صد موید نظرات آن مجموعه باشم وممکن است اختلاف نظرهایی نیز داشته باشیم .

يزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا