نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در مراسم استقبال از رهبر معظم انقلاب در استان يزد، گفت: امروز براي يزدي‌ها روزي تاريخي و استثنائي است؛ چرا كه براي اولين بار ولي امر مسلمين را در آغوش گرفته‌اند و زمستانشان، بهاري و به يادماندني شده است. 



يزدفردا : حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي صدوقي در اين مراسم با عرض خيرمقدم به رهبر فرزانه انقلاب، اظهار داشت: امروز در شعاع غدير قرار داريم و غدير روز هويت شيعه و وحدت اسلام است و علي تنها خليفه پيامبر و غدير سمبل وحدت جهان اسلام است.
وي خطاب به رهبر معظم انقلاب افزود: امروز شما به دياري آمده‌ايد كه عنوان دارالعباده بر تاركش مي‌درخشد و بزرگ‌ترين سرمايه اين مردم بندگي خدا و محبت به پيامبر و اهل بيت عليهم‌السلام و از ويژگي‌هاي آنان سخت‌كوشي، تدين، قناعت، متانت و پايبندي به مسائل ديني و نيز برپايي نماز جمعه و جماعت و راه‌اندازي هيات مذهبي است.
حجت‌الاسلام صدوقي گفت: از افتخارات مردم اين ديار، چهره‌هاي علمي و فقهي مهمي‌ هستند كه از جمله آنها مي‌توان به آيت‌الله حائري يزدي موسس حوزه علميه قم به عنوان پايگاه علمي شيعه و نيز حاج سيد كاظم يزدي اشاره كرد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد اظهار داشت: يزدي‌هاي متدين در سايه رهبري‌ها و هدايت‌هاي علماي بزرگ افتخار ديگري بر افتخارات خود افزوده‌اند كه از جمله آن‌ها بالابودن موقعيت‌هاي علمي، از جمله كسب رتبه اول كنكور سراسري به مدت 14 سال و تبديل شدن استان به قطب فرهنگي و صنعت است.
وي تصريح كرد: از گفتني‌ها خلق نيكوي يزدي‌ها در معاشرت و پيوند عميق روحانيت و مردم و مسوولان و نيز رفتار مسالمت‌آميز آنان با اقليت‌هاي مذهبي است كه بحمدلله صفوف آن‌ها در پاسداري از تماميت جمهوري اسلامي ايران متحد شده است و در سالي كه به درايت شما به سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي نامگذاري شده است، بر تقويت آن تاكيد دارند.
حجت‌الاسلام صدوقي اظهار داشت: ساكنان دارالعباده به پيروي از چهره‌هاي مجاهدي همچون آيت‌الله صدوقي، سازمان‌يافته‌ترين، منظم‌ترين و كم‌آسيب‌ترين شيوه‌هاي مبارزه را در دوران ستمشاهي ارائه دادند و پس از پيروزي انقلاب نيز حضور خود را در صحنه‌ها حفظ كردند و 4 هزار شهيد، 3 هزار و 280 جانباز بالاي 25 درصد و 769 آزاده را به انقلاب تقديم كردند و در اين در مقطع حساس نيز با توجه به معيار قراردادن رهنمودهاي حضرتعالي آماده مي‌شوند تا در هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي حضوري فعال داشته باشند.
وي در ادامه با اشاره به حضور آگاهانه مردم در صحنه‌هاي دفاع از كيان انقلاب بيان داشت: خوشبختانه خدمات ارزنده‌اي از ناحيه مسئولان به اين استان از سوي دولتمردان گذشته و حال در زمينه اجراي فاز اول انتقال آب به استان يزد و نيز مصوب شدن فاز دوم انتقال آب صورت گرفته است كه جاي تشكر دارد و تاكيد شما تسريع‌بخش روند اجراي آن خواهد بود.

صدوقي در پايان گفت: مردم يزد خواستار طرح مسائل زيادي در زمينه‌هاي فرهنگي، اقتصادي،‌ صنعتي و كارگري هستند كه به دليل كمبود وقت كتبا ارائه مي‌شود.

و در پايان سخنراني حجت الاسلام صدوقي ، رهبر معظم انقلاب ايشان را مورد تفقد قرار دادند و امام جمعه يزد نيز در مقابل با بوسيدن دست رهبر معظم انقلاب با ايشان بيعتي دوباره نمودند .

يزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا